1 23 456 7 89 10 11 121314 15 16 17 18192021 2223 24 25 262728.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Buňka.
Advertisements

Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Subtropické rostliny I.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
List autor: David Hainall.
Rostlinná pletiva.
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
Přechod rostlin na souš
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_19
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Digitalizace výuky Příjemce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Užitkové rostliny.
Polní ekosystémy.
Uspořádání rostlinného těla
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
AZ KVÍZ Krytosemenné rostliny
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_32_INOVACE_Z7.03 Autor: Mgr.Marcela Daníčková Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Zeměpis.
OBILNINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém pole Rostliny
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Vitamíny Jejich funkce a kde je najdeme VY_32_INOVACE_05_36.
KOŘEN.
Podstatná jména látková. Látková podstatná jména mají zpravidla jen tvary jednotného čísla a označují se jimi jak část, tak i celek, tedy látku samu bez.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
STONEK ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
TÉMA: Rostliny okrasné a užitkové
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
BUŇKA – základ všech živých organismů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Polní ekosystémy.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_17
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Rýže. Potravina přírodní / natural – obilky světle hnědé barvy bílá – s obilkami, jež mohou být dlouhozrnné nebo krátkozrnné arborio – kulato-zrnná rýže,
Z DRAVÁ VÝŽIVA Autor: Natálie Mrkvová Pro 6. Třídu.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Transkript prezentace:

Otázka č.1 Vyjmenuj 5 rostlin, které slouží k výrobě papíru. HRACÍ PLÁN

Otázka č. 2 Ve skrývačkách se ukrývají rostliny používané jako koření. Urči je. ŘEHČKVECBÍO, OVPŘÍKPEN, OSCVNKŘIÍKO HRACÍ PLÁN

Otázka č. 3 Jak se nazývá popsaná rostlina? Pěstuje se zejména v Asii. Lidé z ní trhají horní lístky, usuší je a pak rozdrtí. Po jejich zalití horkou vodou vytvoří nápoj. HRACÍ PLÁN

Otázka č. 4 Všechny organismy potřebují k životu jeden plyn, který dokáží rostliny vyrobit. Co je to? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 5 Který rostlinný orgán slouží jako potrubí pro rozvod látek po celé rostlině? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 6 Který rostlinný orgán zajišťuje, aby se rostliny nepřehřály? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 7 Který rostlinný orgán funguje jako čerpadlo vody? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 8 Některé druhy této stále zelené trávy dorůstají až desítky metrů. Mohou vyrůst i 50 cm za 24 hodin. Člověk je používá jako materiál na stavby, nábytek, nástroje, dekorace i potravinu. Víš, o čem je řeč? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 9 Který rostlinný orgán funguje jako továrna na kyslík? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 10 Které části rostliny označujeme jako vegetativní orgány? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 11 Co jíme z kedlubny, ředkvičky a zelí? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 12 Jaká část rostliny je zásadní pro rozmnožování? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 13 Ze kterých rostlin člověk získává olej? (nejméně dva druhy) HRACÍ PLÁN

Otázka č. 14 Vyjmenuj 5 rostlin používaných jako krmivo hospodářských zvířat. HRACÍ PLÁN

Otázka č. 15 HRACÍ PLÁN Jak se nazývá tato rostlina? K čemu ji člověk využívá?

Otázka č. 16 Jmenuj pět plodů rostlin, v nichž je jedno jediné semeno. HRACÍ PLÁN

Otázka č. 17 Jaké části rostliny tvoří seno a slámu? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 18 Tato rostlina patří mezi kaktusy, lze ji pěstovat i v květináči. Získávají se z ní látky užívané v kosmetice a hojně se používá při hojení ran, popálenin, při ekzémech, ….t HRACÍ PLÁN

Otázka č. 19 Jak souvisí s rostlinami uhlí? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 20 Které rostliny se používají pro výrobu piva? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 21 Některé rostliny jsou pro člověka nebezpečné. Dokážeš alespoň tři jedovaté druhy vyjmenovat? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 22 V jakém pořadí se při růstu na rostlině objevují jednotlivé rostlinné orgány? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 23 Co jsou to luštěniny? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 24 Co je to? Tato tráva dorůstá výšky až 5 m. Uvnitř 5 cm tlustých stébel se nachází šťáva, ze které člověk vyrábí cukr. HRACÍ PLÁN

Otázka č. 25 Jmenuj alespoň pět obilovin.t HRACÍ PLÁN

Otázka č. 26 Jak se souhrnně označují rostliny, ze kterých jíme mandarinky, pomeranče, grepy a citrony? HRACÍ PLÁN

Otázka č. 27 Doplň. Rostlina s léčivými květy … Rostlina s léčivými listy … Rostlina s léčivými kořeny … HRACÍ PLÁN

Otázka č. 28 Jmenuj pět rostlin, jejichž kořeny jíme. HRACÍ PLÁN