Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
UŽITKOVÉ ROSTLINY Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2013.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
Zemědělství České republiky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:leden.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Elektronická učebnice - I
Planeta Země – Pedosféra
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Jakub Meloun Daniel Tureček David Berka 4. ročník
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: KRAJINA V NAŠEM OKOLÍ
V Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Olejniny, pícniny, textilní plodiny
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Sladkovodní ryby_poznávačka
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník: IV. Datum vytvoření:srpen 2012 Šablona:III/2č. materiálu:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
NÍŽINY V ČESKÉ REPUBLICE
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
Půdní typy Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková A B C D E F G.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Josef Hanzl Černozem.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Iva Drgáčová NÁZEV: VY-32-INOVACE-05-Zlínský kraj-zemědělství.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2557 Autor: Elena Kolarovská Období: prosinec 2012 Název: VY_32_INOVACE_171_PŘVL Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Vlastivěda Téma: Půda a zemědělství Ročník: 4. Anotace: prezentace vhodná k nácviku, procvičení, ověření nebo opakování na interaktivní tabuli půda, druhy půd, využití půd, rostlinná a živočišná výroba zemědělská výroba, podzol, hnědozem, černozem

Půda neživá příroda zdroj obživy vzniká postupným zvětráváním a rozpadem hornin humus – nejúrodnější část

Druhy půd jílovitá hlinitá písčitá

Využití půd orná půda pastviny - louky pole vinice sady

Rostlinná výroba – ovoce, zelenina, obilniny, okopaniny, luskoviny, pícniny, olejniny, textilní plodiny, chmel, vinná réva

Živočišná výroba – skot, prasata, drůbež, ovce a kozy, ryby, včely

Doplň: Půda je zdroj _________________. Vznikla postupným ________________ a ________________ hornin. Nejúrodnější část půdy je _____________. Rozlišujeme tři druhy půd: ________________, _________________ a _________________. Půdu využíváme pro p____________ - orná půda a to je r_____________ výroba a jako p____________ - louky a to je ž______________ výroba.

V závislosti s nadmořskou výškou: Zemědělská výroba V závislosti s nadmořskou výškou: podzol hnědozem černozem

Podzol lesy pastviny

Hnědozem Pěstujeme: Chováme:

Černozem Pěstujeme:

Černozem Chováme:

Doplň: S rozdílnou nadmořskou výškou se mění přírodní podmínky a v závislosti na nich se vyskytují různé druhy zemědělské ______________: 1. V nejvyšších nadmořských výškách se nachází ___________, v zemědělství je využíván pro ____________________________ ___________________________________________________. 2. V nižších vysočinách se nachází _____________ v zemědělství je využívána pro ______________________________________ 3. V nížinách je nejúrodnější půda _____________ v zemědělství je využívána pro ______________________________________

Zdroj: vlastní tvorba kliparty – www.office.microsoft.com http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Clay-ss-2005.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brassica_napus_002.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chmel_detail.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Linum_usitatissimum_L_ag1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nederlandse_bonte_geit.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CH_Hen_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Caprinus_carpio_Prague_Vltava_1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trifolium_pratense,_Hn%C4%9Bd%C3%BD_vrch.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oats_Poznan_Morasko.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zuckerr%C3%BCbe.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kisoroszi,_zraj%C3%ADc%C3%AD_kuku%C5%99ice.JPG?uselang=cs