Biologické vědy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium U Balvanu Biologie Jana Rohánková A.
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Kateřina Jiráková4.A Učebna biologie č. 6  Učebna biologie se nachází v prvním patře naší školy.  Učí zde paní profesorky Ondřejová a Vojířová.
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Zpracovala Jitka Ciprová
Virologie.
Úvod do biologie člověka
Obecná biologie.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
biologie člověka studuje člověka jako jedince i druh
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
SYSTÉM A TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
Text: Reprodukce nálevníků Metody získávání vědeckých poznatků
Vypracoval: Hronek Milan Aprobace: AMVT
Biologické vědy, slavní biologové
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Zkoumání a ochrana přírody
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
Rostliny.
Biologie 1.ročník.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Patologická anatomie jatečných zvířat
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
- zabývají se studiem živých soustav
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Úvod do zoologie. charakteristické znaky a vlastnosti buňka velikost tvar stavba: fagocytóza eukaryotní 10 – 100 μm, nejčastěji 10 – 20 μm různý – podle.
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Úvod do anatomie.
Mnohobuněčné organismy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Biologická technika – část Zoologická technika Historický vývoj biologických metod : (Linné, Lamarck, Darwin, Wallace, van Leeuwenhoek – s.m., v 2.pol.17.
TERCIE 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tercie 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tercie 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Biologie člověka vědní obory: anatomie fyziologie
Třídění přírodnin.
Mgr. Milan Šimek Dějepis
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Třídění živých organismů
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Mgr. Natálie Čeplová Fyziologie rostlin.
Rozdělení biologických věd
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Ekologie.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Náplň a význam fytocenologie
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Tělní tekutiny živočichů Cévní soustava Vylučovací soustava
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Úvod do botaniky.
Botanika.
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
Transkript prezentace:

Biologické vědy

Vědy podle skupiny organismů, kterou zkoumají: botanika – rostliny zoologie – živočichové mykologie – houby mikrobiologie – mikroorganismy virologie – viry bakteriologie – bakterie antropologie – člověk paleontologie – vymřelé organismy

Obory v botanice a zoologii zaměřené úžeji: dendrologie – dřeviny graminologie – trávy algologie – řasy aj. entomologie – hmyz ichtyologie – ryby herpetologie – obojživelníci, plazi ornitologie – ptáci mamologie - savci

Obory podle úrovně, kterou zkoumají: anatomie – stavba a tvar orgánů morfologie – vnější tvar těla fyziologie – funkce orgánů molekulární biologie – makromolekuly – bílkoviny a nukleové kyseliny cytologie – buňka histologie – tkáně, pletiva organologie - orgány

Další obory: genetika – dědičnost a proměnlivost organismů embryologie – zárodečný vývoj ekologie – vztahy organismů k prostředí a mezi sebou navzájem etologie – chování živočichů evoluční biologie – vývoj druhů biogeografie – rozšíření organismů na Zemi taxonomie = systematika – třídění organismů, tvorba systémů

V jakém oboru se proslavili? K. Landsteiner I. P. Pavlov C. Linné A. Fleming J. Barrande A. Hrdlička J. Jánský Antonín Holý