VY_32_INOVACE_CHK4_5860 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mangan.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CHEMIE KOLEM NÁS!.
Kvantitativní analytická chemie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_51.
PH Vypočítejte pH roztoku kyseliny chlorovodíkové o látkové koncentraci 0,01 mol.dm-3. Řešení: –    úplná disociace HCl + H2O  H3O+ + Cl- –    z reakční.
výpočet pH kyselin a zásad
REAKCE ANIONTů Praha – město našeho života
Analytická chemie Kvalitativní analýza
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výroba kyseliny dusičné
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
VY_32_INOVACE_CHK4_4260ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CHK4_4560 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CHK4_4560 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 40.
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
odměrná analýza – volumetrie
ŠablonaIII/2číslo materiálu399 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Chemické výpočty III.
Metody analytické chemie
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Jak vznikají soli.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_CHK4_4760 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_CHK4_4860 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů:
Molární koncentrace Mgr. Jakub JaníčekVY_32_INOVACE_Ch1r0113.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_CHK4_5660 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výpočtové úlohy v chemii
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Soli - křížovka
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Manganistan draselný Aneta Jíchová sexta. Manganistan draselný hypermangan sloučenina manganu s černo-šedými krystalky dobrá rozpustnost ve vodě za vzniku.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 CHEMIE Základní veličina v chemii, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
EU peníze středním školám
Zajímavé chemické pokusy
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Soli a jejich chemické vlastnosti
výpočet pH kyselin a zásad
EU peníze středním školám
10. Test z anorganické chemie Obecná a anorganická chemie
Látková koncentrace.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
odměrná analýza – volumetrie
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vážková analýza - gravimetrie
Odměrná analýza.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_CHK4_5860 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření:duben 2013 Autor:PaedDr. Bohumíra Šalonková Určeno pro předmět: Chemie Tematická oblast:Chemie kolem nás Obor vzdělání:Kosmetické služby (69-41-l/01) 4. ročník Název výukového materiálu: Řešení Chemická analýza

Úkoly: Uveďte, proč se musí provádět analýza pitné vody a co zejména nesmí pitná voda obsahovat Kvalita pitné vody musí být neustále sledována z hygienických i zdravotních důvodů. Pitná voda nesmí zejména obsahovat organické látky typu močovina, dusičnany a choroboplodné zárodky Pojmenujte chemikálie, které jsou ve schematu označeny jako S1 a popište postup důkazu, že vzorek obsahuje rtuťnou sloučeninu Jako S1 je označena možná směs sloučenin: chlorid stříbrný, chlorid rtuťný, chlorid olovnatý, chlorid thalný. Pokud vzorek obsahuje rtuťnou sloučeninu, pak po varu s vodou a následné filtraci zůstane látka sražena i po následné reakci s amoniakem bude látka stále ve formě černé sraženiny rtuti. Jak se nazývají ioty MnO 4 - a jaké mají zbarvení, co je to hypermangan a k čemu se užívá? Jedná se o manganistanové ionty, které mají tmavě fialové zabarvení, které v roztoku přechází do růžovofialového zbarvení, které se na vzduchu mění v hnědé zbarvení způsobené vznikem oxidu manganiničitého. Hypermangan je zastaralý název manganistanu draselného, jehož roztok se právě používá jako desinfekční činidlo

Vypočítejte: Jakou koncentraci má roztok kyseliny sírové, jestliže při titraci bylo na 10 cm 3 tohoto roztoku spotřebováno 56 cm 3 roztoku hydroxidu sodného o koncentraci c=0,1mol/dm 3 ? Výpočet: Vk. ck.xk = VB. cB. xB 10. ck. 2 = 56. 0, ck = 5,6 ck =5,6/20 ck = 0,28 mol/dm 3 Odpověď: Koncentrace roztoku kyseliny sírové je 0,28 mol/dm 3.