* 16. 7. 1996 Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Advertisements

Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Funkce.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Složka sady VY_42_INOVACE_M.7.08 IV/2 č. 8 Název: Přímá úměrnost Autor: Zdeňka Fedosejevová Předmět: Matematika a její aplikace Závislost, vztahy a práce.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Přímá úměrnost Trojčlenka
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Poměr.
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Fyzika Transformátor.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
Přímá a nepřímá úměrnost
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Lineární lomená funkce
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Přímá a nepřímá úměrnost - opakování
Obvod a obsah lichoběžníku
Graf nepřímé úměrnosti
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Graf nepřímé úměrnosti
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika pro 8. ročník Objem hranolu..
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Graf nepřímé úměrnosti
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
VY_32_INOVACE_M7.10 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Nepřímá úměrnost
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Procenta jako přímá úměrnost
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Procenta Výpočet počtu procent.
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *

Přímá úměrnost Pojem Jedno vejce stojí 3 Kč. Kolik korun stojí 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 vajec? 1 2 3 4 5 6 7 8 1 · 3 2 · 3 3 · 3 4 · 3 5 · 3 6 · 3 7 · 3 8 · 3 3 6 9 12 15 18 21 24

Přímá úměrnost Pojem 2 × 3 × 4 × 1 2 3 4 5 6 7 8 3 6 9 12 15 18 21 24 Tabulka vyjadřuje závislost dvou veličin: počtu vajec a jejich ceny. Jaká existuje zákonitost, která platí ve vztahu těchto veličin, při jejich růstu či zmenšování? Kolikrát se zvětší jedna veličina (počet vajec), tolikrát se zvětší i druhá veličina (jejich cena).

Přímá úměrnost Pojem : 8 : 4 : 2 1 2 3 4 5 6 7 8 3 6 9 12 15 18 21 24 Tabulka vyjadřuje závislost dvou veličin: počtu vajec a jejich ceny. Jaká existuje zákonitost, která platí ve vztahu těchto veličin, při jejich růstu či zmenšování? Kolikrát se zmenší jedna veličina (počet vajec), tolikrát se zmenší i druhá veličina (jejich cena).

Přímá úměrnost Pojem 1 2 3 4 5 6 7 8 3 6 9 12 15 18 21 24 Poměr mezi počtem vajec a jejich cenou zůstává stále stejný. 1 : 3 = 2 : 6 = 3 : 9 = 4 : 12 = 5 : 15 = 6 : 18 = 7 : 21 = 8 : 24 V jakém poměru se zvětší (zmenší) jedna veličina (počet vajec), v takovém se zvětší (zmenší) i druhá veličina (cena vajec).

Přímá úměrnost Definice je taková závislost proměnné y na proměnné x, pro kterou platí: Kolikrát se zvětší hodnota x, tolikrát se zvětší hodnota y. Kolikrát se zmenší hodnota x, tolikrát se zmenší hodnota y. Hodnoty y a hodnoty x se mění ve stejném poměru. Říkáme, že proměnná y je přímo úměrná proměnné x.

Přímá úměrnost Cvičení 1. Urči zda závislost veličiny y na veličině x v dané tabulce popisuje přímou úměrnost (svou odpověď zdůvodni). ANO NE ANO

Přímá úměrnost Cvičení 2. Doplň tabulku tak, aby závislost y na x byla přímá úměrnost. 9 15 30 60 90 0,5 1,25 2,5 3,75 6,25 1 9 4 8 6 15 36 54 9 8

Přímá úměrnost Cvičení 3. Urči, zda se jedná o přímou úměrnost. a) Množství krve je přímo úměrné výšce člověka. NE b) Cena jablek je přímo úměrná jejich hmotnosti. ANO c) Počet obyvatel je přímo úměrný velikosti státu. NE d) Délka strany čtverce je přímo úměrná jeho obvodu. ANO e) Délka strany čtverce je přímo úměrná jeho obsahu. NE f) Uběhnutá vzdálenost je přímo úměrná rychlosti běhu. ANO g) Hmotnost kovového odlitku je přímo úměrná jeho objemu. ANO h) Hloubka rybníku je přímo úměrná jeho rozloze. NE i) Výška člověka je přímo úměrná jeho věku. NE j) Cena banánů je přímo úměrná jejich hmotnosti. ANO k) Množství matiček, které vyrobí automat je přímo úměrné času výroby. ANO