Počítačová grafika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Rastrová a vektorová grafika
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
Základy počítačové grafiky
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Grafika a digitální fotografie
Rastrová grafika Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Grafické editory Vyučující: Mgr. Marek Chlup Konzultace: dle domluvy
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Základy počítačové grafiky
Počítačová grafika a prezentace
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Počítačová grafika

- V postatě vše co můžeme vidět očima na obrazovce počítače  technické výkresy digitální fotografie, fonty, textová grafika 2D a 3D herní grafika prostředí operačního systému (plocha, ikony, pohyb oken) atd. Dělení podle způsobu uložení: Vektorová grafika Rastrová grafika

Vektorová grafika Obrazy jsou tvořeny pomocí základních objektů = kružnice, přímky, úsečky Základním zobrazovacím prvekem je tedy vektor Můžeme libovolně měnit velikost obazu bez ztráty kvality Neexistuje jednotný formát Nejčastější přípony jsou pdf, ps, ttf, zmf, …

využití Vizitky, technické nákresy, loga firem, obrázky klipArtu,… Editory : CorelDRAW, Adobe Illustrator, Zoner Callisto

Rastrová grafika Obraz je tvořen z barevných bodů (pixelů) Rozlišení se udává v počtu bodů na palec DPI = čím více bodů na palec tím kvalitnější obraz, ale větší soubor pro uložení Problematická změna měřítka Nejčastější přípony: bmp, jpg, gif, tiff, png, … Využití: práce s fotografii, …

Nejčastější editory: Malování, Corel PHOTO-PAINT, Adobe Photoshop, Painter, GIMP,…

rozlišení Rozlišení u obrazovek PC je zobrazení bodů k rozměru obrazovky tzn. rozlišení 1024x768 px znamená, že na obrazovce můžu zobrazit obrázek s kratší stranou, která má 768 bodů U tiskáren je rozlišení hustota bodů při tisku Jednotka dpi Digitální fotoaparáty je to počet bodů výsledné fotografie – jednotka je megapixel

Barevné modely Představují způsob míchání barev Model RGB – Red, Green, Blue Zobrazení barev na monitoru, digitálních fotoaparátů Jsou udávána v celých číslech 0 – 255,

Model CMYK – Cyan, Magenta, Yellow, blacK Využití v tiskárnách = tři základní barvy, pro tisk černé je tato kombinace neefektivní a zbytečná proto se používá samostatně Udává se v procentech 0 – 100% Barvy se míchají substrativním způsobem – mícháním vzniká tmavší odstín

Komprese Protože velikost pevného disku je omezena, musíme grafické soubory ukládat v co nejvhodnějším poměru kvalita/velikost K tomu využíváme komprese Bezztrátová: využije algoritmů k zakódování - to umožňuje přesnou rekonstrukci - programy pro kompresy: ZIP, Rar, LZMA, gZip,…

Ztrátová: zmenšuje se objem dat, také pomocí algoritmu, ale dochází ke ztrátě některých informací - využití: digitální TV, filmová DVD, přenášení dat přes internet, ukládání do multimediálních přehrávačů, …