Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
Projekt teplo Na fyziku.
Návod na kalibraci vektorového obvodového analyzátoru R&S ZVL
Export dat, vytvoření tabulek a grafů na
Název úlohy: 4.7 Termistor
Název úlohy: 1.3 Čas. Reakční doba
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
Pojistky. Zásady správného užívání elektrických spotřebičů
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
Pevnolátkové lasery Jan Berka1, Július Horváth2, Jan Kraček3
Název úlohy: 3.3 Účinnost. Fyzikální princip: Účinnost je podíl vykonané práce W a dodané energie E. Cíl: Určit účinnost při ohřívání vody lihovým kahanem.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT19
Měření tepla Miroslava Maňásková.
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Název úlohy: 1.1 Délka.
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Změny teploty vzduchu v průběhu času
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
8.5 Radioaktivita a ochrana před zářením
Oscilace světelného toku Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
VLASTNÍ INDUKCE.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Podnebí.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Název úlohy: 1.9 Magnetické pole. Magnetickou indukcí nazýváme jev při kterém se tělesa s feromagnetickými vlastnostmi v blízkosti magnetu zmagnetují.
Práce s edlabem.
Vstupně-výstupní porty
6. Měření na RLC obvodu.
Účinky elektrického proudu
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
D OPPLERŮV JEV Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Měření indukčnosti střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
Projekt Zelené profese. Obnova lesa rešerše Návštěva lesa m n.m. Toho musím mít.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Halogenová svítidla Obor:Elektrikář.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.3.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Fotosyntéza.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM kolorimetrie.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
MNOHONÁSOBNÉ ODRAZY 1. Činitel vazby 12 svíticí plochy 1 s osvětlovanou plochou 2 2. Činitel vlastní vazby 11 vnitřního povrchu duté plochy 3.
Senzory pro EZS.
Hromadná korespondence 2 OpenOffice
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Tomáš Kopal ME-4 Stabilizovaný zdroj.
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
VLASTNÍ INDUKCE.
Studium rentgenového spektra Cu anody
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Připojování, používání senzorů PASCO, a ukládání pracovních listů
Transkript prezentace:

Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla

Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu. Mění se jeho teplota, svítivost, spektrum vyzařovaného záření a další fyzikální vlastnosti zdroje. Cíl Pomocí luxmetru určit dobu (průběh) nábíhání zdroje světla po jeho zapnutí. Pomůcky LabQuest, luxmetr LS-BTA, různé zdroje světla.

Schéma

Postup 1.Luxmetr LS-BTA zapojíme do konektoru CH 1 LabQuestu. 2.Sestavíme měření dle schéma. 3.Zapneme LabQuest. 4.Nastavíme v menu Senzory – Záznam dat: Trvání: 240 s, Frekvence: 70 čtení/s. Zvolíme zobrazení Graf. 5.Stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. Zapneme zdroj světla. 6.Po skončení měření uložíme naměřený průběh. 7.Body 5. a 6. opakujeme pro další zdroje světla. 7.Vyslovíme závěr.

Postup

8.Vyslovíme závěr – jaká doba náběhu zdrojů světla.

Doplňující otázky 1.Kde je vhodné používat zdroje s krátkou (dlouhou) dobou náběhu? 2.Kde naopak není vhodné používat zdroje světla s dlouhou dobou náběhu? 3.Jaký vliv má na výsledný průběh napájení střídavým zdrojem?