Žijeme tu společně - děláme to pro sebe Základní škola a Mateřská škola Kocbeře, okres Trutnov t elefon 499 62 35 35 web. stránky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Ekologická výchova v Zoo Ostrava
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Základy projektu - rozvoj NNO ŽP Regionální centrum ČSOP Pověřenou organizací je ZO ČSOP Kněžice, celkem 18 základních organizací v kraji Koordinační.
Aby se mu lépe vedlo… ?…Dobrovodskému potoku
Začátek … Městská knihovna Sedlčany 1. červen 2001 – otevření knihovny v nových prostorách červen 2003 – první schůzka partnerů, narození Lukáška Potřeba.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Bezpečně do školy aneb Děti mění svět. Kde získat další prostředky? Například: grantový program Nadace Partnerství Na zelenou grantový program Nadace.
„Veterinární ekokodex“ Minimalizace a třídění odpadů, úspory energie, vody a zlepšení životního prostředí školy. Registrační číslo projektu: PF03-09/031.
(Tvorba naučné stezky, na které se seznámíte s hlavními druhy našich dřevin)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Všechno v mém životě souvisí
Projekt partnerských MAS MAS Rozkvět zahrady jižních Čech MAS Blanský les – Netolicko MAS Vodňanská ryba.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
Místní akční skupina Rakovnicko
Úspěchy MAS Brdy OD ZALOŽENÍ PO SOUČASNOST Mgr. Helena Kosová , Jince.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Naučná stezka Petrovské studánky realizováno v rámci 2. výzvy MAS Šumperský venkov Fiche č.2: Vítá Vás vstupní brána Jeseníků II realizátor projektu: o.s.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Rodinná politika v Jihomoravském kraji Rodinná politika v centru pozornosti krajů a obcí ( Jihlava – konference)
Kamýk nad Vltavou Počet obyvatel : 907 Kamýk nad Vltavou a Velká nad Vltavou zdravotní středisko, poštovní úřad, mateřská škola, základní škola spojená.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna
Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/
MA-G 21 Konference pro podnikatelský sektor Náměšť nad Oslavou 15. října 2012 Petr Holý.
Rodinná politika na úrovni měst a obcí na příkladu města Třebíče Ing. Marie Černá1.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Výsledky benchmarkingových analýz v rámci zakázky „Zpracování strategie a funkčních strategií úřadu města“ v rámci projektu „MÚ Nový Bydžov – úřad pro.
Meath Local Sports Partnership - Committed to the development of sport in Meath Místní sportovní partnerství Meath.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem
Vítáme Vás na AG Dotazy Mgr. Jan Košárek, ředitel AG
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Angažovanci Petr Holý - ORR.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE, okres KOLÍN
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Vzorový projekt pro ZŠ.
Základní škola a Mateřská škola Kozlov, příspěvková organizace
PaedDr. Dagmar Kuzníková
Transkript prezentace:

Žijeme tu společně - děláme to pro sebe Základní škola a Mateřská škola Kocbeře, okres Trutnov t elefon web. stránky Ředitel školy, statutární zástupce, osoba zodpovědná za projekt Mgr.Sofia Hladíková Výše grantu Kč Kč Celkové náklady projektu Kč

Žijeme tu společně - děláme to pro sebe Co bylo cílem projektu? Rozhlížet se pozorně kolem sebe Vnímat potřeby spoluobčanů různých věkových kategorií Seznámit se se stromy vhodnými do intravilánu obce Vytvořit odpočinková místa s lavičkami Vytvořit prostor dalšího setkávání v MŠ Vysázet stromořadí kolem cesty

Hlavní výstupy projektu: Vysázet stromořadí Rozmístit lavičky na vhodná místa dle výběru občanů Vytvořit posezení pro společné akce v zahradě MŠ

Naše škola ZŠ a MŠ Kocbeře je sloučený subjekt mateřské školy, málotřídní základní školy s žáky ročníku ve dvou třídách a školní jídelny. Koncepce školy je dlouhodobě zaměřena na výchovu k trvale udržitelnému životu. Škola realizuje řadu drobných projektů a od roku 2004realizujeme projekty z programu Škola pro udržitelný život, které směřují k vylepšení životních podmínek v obci a jejichž nezbytnou podmínkou je spolupráce širší veřejnosti na projektu Jsme začleněni do sítě škol MRKEV, spolupracujeme se SEVERem i dalšími subjekty zaměřenými na EVVO. Důraz klademe na místo, kde žijeme, snažíme se být komunitní školou,.

Co projekt řešil? Naše vesnice leží ve velké většině podél frekventované silnice 1.třídy a podél několika vedlejších místních komunikací. Vyjma autobusových zastávek, školní zahrady a fotbalového hřiště však nikde nebyla žádná lavička a ni jiné příjemné místo k odpočinku. Zajistili jsme lavičky z recyklovaného plastu, protože obec již nemá provozního zaměstnance a byl by tedy problém s jejich údržbou. Zároveň jsme v praxi ukázali lidem praktické využití odpad.materiálů a byla by zde jistá návaznost na předchozí projekt věnovaný řešení odpadů v obci.

Přínos pro místní komunitu, zapojování veřejnosti do řešení problémů. Udělali jsme další krok ke zlepšení života v obci, lidé si cestou z práce nebo od autobusu odpočinou na lavičce pod stromem (časem), bude příležitost pohovořit, sejít se. Proto jsme lavičky umístili na místa, která si lidé vybrali. Žáci školy uskutečnili anketu, na zahradě školy proběhla plánovací schůzka a individuálně jsme jednali s občany.. Zapojeni tedy byli senioři, zaměstnanci školy a OÚ, žáci a jejich rodiče a nepřímo tedy všech 500 obyvatel Kocbeří. Váznamná byla pomoc našich „blízkých“, kteří pomáhali se všemi dosavadními projekty.

Začlenění ve vzdělávacím programu školy, přínos pro výuku? Projekt komplexně rozvíjí všechny žádoucí klíčové kompetence - kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní, kompetence sociální a občanské a v neposlední řadě kompetence pracovní. Těžiště samozřejmě je průřezové téma environmentální výchova

Čím je projekt přínosný pro životní prostředí v obci V obci vzniklo 7 odpočinkových míst s lavičkou, Podél chodníku v horní části obce vedoucího od obecního úřadu ke školní jídelně jsme vysázeli řadu listnatých stromů. Lavici se stolkem a další dvě lavičky – rovněž z recyklovaného plastu jsme umístili na zahradě MŠ, aby se i tam dala realizovat společné akce a byla také řešena v rámci ŠUŽ. Díky sponzorům jsme ušetřili a zadaptujeme ještě pískoviště MŠ (matkám s dětmi je zahrada MŠ přístupná) To vše přispělo k zútulnění obce.

Duben – květen – „Průzkum terénu“, zjišťování přání občanů, seznámení občanů s projektem prostřednictvím žáků, Kocbeřského občasníku a webových stránek školy. Jednání se sponzory, obecním úřadem a dobrovolníky. Pracovní činnosti, provouka a přírodověda zaměřené na stromy v intravilánu obce, pracovní činnosti – péče o stromy. Nácvik komunikace – seznámení občanů s projektem, výroba informačního letáčku. Seznámení občanů s naším záměrem (jarní posezení se seniory, Čarodějnice, Den matek, třídní schůzky) Péče o stromy na jaře

Květen - červen Nákup a výběr laviček a dalších doplńků, výběr vhodných stromů práce s žáky v rámci předmětů (prvouka,přírodověda, ICT, ČJ – komunikace, matematika) plánovací schůzka

Září Zajištění materiálu a spolupráce s dobrovolníky při rozmístění laviček – připevnění patek, rozvoz, zabudování laviček do betonu - umístění na zahradě mateřské školy -- měření – příprava na sázení stromků

Další činnosti projektu -Dramatické hry -Smyslové hry v lese -Výtvarné činnosti -Vyhledávání údajů v atlasech a endcyklopediích -Měření, porovnávání -Prezentace údajů

Říjen Den stromů Společná výsadba stromů za účasti žáků, zaměstnanců školy a zastupitelů obce, rodičů žáků MŠ i ZŠ a seniorů i dalších občanů. Beseda s lesníkem Seznámení veřejností se zakončením projektu na na III. Kocbeřském staršidlení