Katka Zahradová, Vladimír Žitka, Robert Líčeník, Matěj Šikl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chemické reakce a teplo
Advertisements

Destilace.
Var, sublimace a desublimace
Výkon elektrického proudu
Radiační příprava práškových scintilátorů Jakub Kliment Katedra Jaderné chemie FJFI ČVUT Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Pyrometalurgická rafinace
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Ovlivnění chemické rovnováhy
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast: Stroje a zařízení Tematická oblast:Obrábění, obráběcí stroje a nástroje Téma:Chemické obrábění.
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Odháněč amoniaku návrh a provozní zkušenosti
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
Únik zemního plynu z potrubí a jeho následky při havárii na plynovodu
Destilace Mgr. Helena Roubalová
Řízení kondenzačního chladiče pyrolýzní jednotky Vedoucí DP: prof. Ing Radim Farana, CsC. Student: Bc. Svoboda Radek.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výpočet tepla při vypařování
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Rubensova trubice.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Hexion a.s. Havarijní nástřik požární vody Ing. Josef Petr, Ph.D.
Digitální učební materiál
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Kdy hrozí, že už koule bude kritická
Termoluminiscenční dozimetrie
Demonstrace hybnosti fotonu (anebo ne?)
Millikanův pokus Michal Jex, gym. Jaroslava Heyrovského, Praha
Měření rychlosti světla Foucaultovou metodou
Termodynamické zákony v praxi
Plazmová koule Jana Filipská Filip Křížek Adam Letkovský.
M. Brablc M. Michl A. Mrkvička L. Těsnohlídková
Zkoumání turbulentního proudění v závislosti na viskozitě kapaliny
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Neutralizace. Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká sůl příslušné kyseliny a voda. Při neutralizaci se uvolňuje teplo – je to exotermická.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Mgr. Dagmar Muzikářová. ZAŘAZENÍ POKUSU Poznáváme složení látek - částice látek Jednoduché úlohy s dostupnými látkami a pomůckami, bez nutnosti laboratoře.
PRŮMYSLOVÁ CHEMIE Doc. Ing. Jaromír Lederer, CSc..
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
VY_32_INOVACE_05-43 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Teplo Jméno autora:Jaroslava Vondráčková.
Struktura a vlastnosti plynů. Ideální plyn 1.Rozměry molekul ideálního plynu jsou zanedbatelně malé ve srovnání se střední vzdáleností molekul od sebe.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
PŘÍPRAVA MÝDLOVÉHO SLIZU
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
TEPLO A PALIVA. TEPLO A PALIVA TEPLO – typy chemických reakcí endotermická reakce = reakce, při které se teplo spotřebovává např. rozklad CaCO3.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Termodynamické zákony v praxi
Autor: Stejskalová Hana
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Optimalizace užití stavebních materiálů
Radioaktivní záření, detekce a jeho vlastnosti
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
Millikanův experiment
PŘENOS ZVUKU POMOCÍ SVĚTLA
Vibrační reproduktor zvukem budoucnosti?
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Možnosti zvýšení účinnosti záchytu SO2 v rozprašovacím
K čemu vede rozladění laserového rezonátoru?
e/m měření měrného náboje elektronu
Chemická termodynamika
Transkript prezentace:

Katka Zahradová, Vladimír Žitka, Robert Líčeník, Matěj Šikl Vajíčka na jaderno Katka Zahradová, Vladimír Žitka, Robert Líčeník, Matěj Šikl

Účel a postup pokusu Snaha nalézt nejlepší způsob uvaření vejce na hniličko 7 minut dodávání energie Hodnocení: úspěšnost vaření/jednoduchost a dostupnost aparatury

Možnosti vaření Outodoorový vařič Dvouplotýnka Vaření v ohni Vejce vařené v lihu Jouleův pokus Za sníženého tlaku LASER Exotermická reakce

Outdoorový vařič

Aparatura Vařič Trangia 27-3 UL Plynová bomba Jednoduchost a dostupnost: 45 ze 100

Experiment

Dvouplotýnka

Experiment

Vaření vejce v ohni

Aparatura Dřevo Sirky Ohniště na Strahově Alobal Jednoduchost a dostupnost: 23 ze 100

Videozáznam

Výsledek Vajíčko uvařené a chutné

V lihu

Aparatura Vhodná nádoba Tekutý podpalovač Sirky Alobal Jednoduchost a dostupnost: 36 ze 100

Videozáznam

Výsledek Vajíčko uvařené, s lihovou pachutí

Jouleův pokus

Aparatura Mixér Miska PVC Lékařský teploměr Jednoduchost a dostupnost: 20 ze 100

Výpočet V ideálním případě se litr vody měl za dobu 7 minut při mixování o příkonu 140 W a účinnosti 0,1 ohřát o 0,94 °C

Videozáznam

Závěr Nevhodné pro vaření, teplota vody se nezvýšila

Za sníženého tlaku

Aparatura Rotační vývěva Vakuová měrka Recipient Nádoba na vajíčko Jednoduchost a dostupnost: 63 ze 100

Předpoklady Voda teploty 25 °C K přivedení vody do varu bude potřeba snížit tlak na 3,155 kPa [1]

Experiment

LASER

Aparatura Laserový modul DPGL-2050, 532 nm Objektiv z mikroskopu Držák na vajíčko Stínítko Jednoduchost a dostupnost: 70 ze 100

Předpoklady  

Videozáznam

Výsledek K vaření vajíčka nevhodné Při nízkém výkonu laseru vajíčka neuvařená, při vysokém výkonu nebezpečí propálení skořápky a znehodnocení vajíčka

Exotermická reakce

Princip metody Některé chemické reakce jsou exotermické – uvolňuje se při nich teplo a směs se ohřívá V našem případě rozpouštění pevného hydroxidu sodného do vody: NaOH (s) + H2O NaOH(aq)

Teorie Musí být splněno následující: mhΔHrozp = -(mv + mh)cΔT Roztok se ohřeje Jednoduchost a dostupnost: 40 ze 100 Vajíčko se uvaří a zůstane nepoškozeno

Experiment

Poděkování Panu odbornému asistentu Ing. Vojtěchu Svobodovi, CSc. Panu Ing. Gavrilovovi, CSc. a celé katedře fyzikální elektroniky Panu Ing. Aloisi Motlovi, Csc.

Reference [1] MOTL, Alois. Výpočty pro jaderné chemiky: obecná chemie. Vyd. 1. Praha: ČVUT, 2000. 184 s. ISBN 80-01-02256-0 str. 110-111. [2] PHOTOP TECHNOLOGIES, INC. DPGL-2050. [cit. 21.4. 2014] URL<http://www.photoptech.com/main/products_jg/catalo g/DPGL-2050.pdf>