Ekologická újma na půdě legislativa, postupy ČIŽP RNDr. H.Kameníčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praktická část zkoušky
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kontrola potravin Legislativa, bezpečnost, kontrolní orgány, standardy řetězců, sanitace, hygiena.
NAŘÍZENÍ VLÁDY Č. 295/2011 Sb., METODICKÉ POKYNY MŽP K PROVÁDĚNÍ ZÁKLADNÍHO A PODROBNÉHO HODNOCENÍ RIZIK EKOLOGICKÉ ÚJMY RNDr. Pavla Kačabová Seminář.
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
Vyhláška č. 355/2002 Sb. a její novela
Hodnocení zdravotních rizik kontaminace půdy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
ADMINISTRATIVNÍ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ JUDr. Michal Bernard MŽP ČR, odbor ochrany ovzdu ší Seminář Návrh nového zákona o ochraně ovzduší.
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu provozovatele a zpracovatele Jiří Krejča DEZA, a.s. Valašské Meziříčí 24. února 2004.
Požadavky na vypracování rozptylových studií
Správní řízení v oblasti veřejné podpory
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Agentura Integrované Prevence (IPPC) založena v dubnu začleněním do ČEÚ (§5) Cíl: odborná podpora státní správy, průmyslu a veřejnosti při implementaci.
Podrobné hodnocení rizika Ekologické újmy Tomáš Fencl OZO V prevenci rizik a požární ochraně, specialista havarijního plánování.
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu agentury CENIA.
1 Odpovědnost v právu ŽP Ivana Průchová. 2 Odpovědnost v právu ŽP Formy odpovědnosti: Formy odpovědnosti: Deliktní: Deliktní: Správně právní odpovědnost.
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Právo životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
1 Odpovědnost v právu ŽP Ivana Průchová. 2 Odpovědnost v právu ŽP Formy odpovědnosti: Formy odpovědnosti: Deliktní: Deliktní: Správně právní odpovědnost.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
LEGISLATIVNÍ OPATŘENÍ CHRÁNÍCÍ ZDRAVÍ ČLOVĚKA PŘED NEPŘÍZNIVÝMI VLIVY STAVEB Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Seminář č. 3 – PŽP II Právní režim ochrany půdy a lesa JUDr. Jana Tkáčiková, PhD.
Prevence v právu životního prostředí Jana Dudová.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Prevence závažných havárií Ing. Libuše Sedláková 2006.
Informace o vyhlášce č. 460/2005 Sb., kterou se mění vyhláška č. 231/2004 Sb., kterou se stanoví podrobný obsah bezpečnostního listu k nebezpečné chemické.
Ochrana půdy a lesa.
Legislativa na ochranu ŽP v ČR - Potravinářská komora1 Legislativa na ochranu životního prostředí v ČR – aktuální otázky a trendy MGR. LIBOR DVOŘÁK Ministerstvo.
Mgr. Emílie Nedvědová odbor ochrany vod Právní předpisy v oblasti ochrany podzemních vod před znečištěním.
Podmínky skladování potravin ve školních stravovacích zařízeních v Libereckém kraji MUDr. Jana Pilnáčková odbor hygieny dětí a mladistvých.
HODNOCENÍ RIZIK EKOLOGICKÉ ÚJMY Ing. Jitka Tvrzníková.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 IRZ Mr. Nepimach ČEU.
Ústí nad Labem 4/2009 Ing. Jaromír Vachta
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Česká inspekce životního prostředí
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Posuzování vlivů na ŽP Jana Dudová.
INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC: NEJLEPŠÍ POSTUPY
Maturitní otázka 17., 22 HACCP.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Novela vyhlášky č. 428/2001 Sb..
Postup pro zavádění systému HACCP
Zkrácený postup pořizování aktualizace ZÚR
Nařízení o Evropském registru úniků a přenosů znečišťujících látek
Legislativní otázky (část 2) Mgr. Hana Nenutilová Ing. Jan Slavík, Ph
ZÁKLADY BIOLOGIE Zdraví, nemoc.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Znečištěné místa na Slovácku
Pesticidy, léčiva a možnosti jejich eliminace z ŽP
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Pozitivní ekologické dopady projektu
Transkript prezentace:

Ekologická újma na půdě legislativa, postupy ČIŽP RNDr. H.Kameníčková

EkÚj na půdě – znečištění půdy představující závažné riziko nepříznivého vlivu na lidské zdraví v důsledku přímého nebo nepřímého zavedení látek, přípravků, organismů či mikroorganismů na zemský povrch nebo pod něj (§2 písm. a) bod 3 zákona č.167/2008) Náprava (příloha II ELD) – odstranění, izolování nebo snížení znečišťujících látek tak, aby znečištěná půda již nadále nepředstavovala významné riziko pro lidské zdraví x rozdíl proti Ek Új na vodě a na druzích – návrat do základního stavu

Náprava ekologické újmy na půdě § 11 zákona č. 167/2008 Sb. Existuje-li důvodné podezření, že v důsledku provozní činnosti uvedené v příloze č. 1 došlo k EkÚj na půdě, příslušný orgán (ČIŽP) zajistí zpracování analýzy rizik (pracovává pouze odborně K analýze rizik si ČIŽP vyžádá stanovisko KHS, která posoudí celkově rizika pro lidské zdraví a rizika ze zavedení organismů a mikroorganismů V případě prokázaného vniku EkÚj uložena provozovateli nápravná opatření Vyhláška MŽP č. 17/2009 Sb., o zjišťování a nápravě EkÚj na půdě, účinnost od