Autor: Mgr. Ilona Nováková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Organizace ochrany přírody v ČR
Rozloha chráněných území na ploše ČR
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Ochrana přírody v ČR Lukáš Kotlár.
Ochrana přírody ..
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Typy krajiny.
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
Národní parky České republiky
Autor: Mgr. Ilona Nováková
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Chráníme přírodu Chráněná území.
Chráněná území České republiky
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Ústecký kraj.
Krajina a životní prostředí
Evropa: ochrana přírody VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.42 Mgr. Kosík Lukáš Anotace: Evropa: ochrana přírody Vzdělávací oblast: Z 8.ročník Autor: Mgr.
Národní parky v České republice
Registrační číslo projektu:
Ochrana přírody ČR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Ochrana přírody Za předpokladu použití psacích potřeb a mapy České republiky.
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
ČESKO a jeho krajina.
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Ochrana přírody Autor: Mgr. Jana Bieliková Datum: , ročník: 8. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Anotace: Výukový materiál se zaměřuje.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Člověk A pŘÍRODA Bohumil Bareš
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
Krajina Co to je krajina?
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMY - lidské sídlo, město, vesnice
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Člověk jako ochránce.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Ochrana přírody a krajiny
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
VY_32_INOVACE_15_Chráněná území
OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Ochrana krajiny a přírody ČR
ŠABLONA 3/2 NÁRODNÍPARKY ČR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Člověk mění a vytváří krajinu
VY_52_INOVACE_18_Ochrana rozmanitosti přírody - učební text
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Ilona Nováková Název: Chráníme přírodu VY_32_inovace_VL4Z_11 Oblast: Člověk a společnost - vlastivěda Stručná anotace: Prezentace je věnována žákům 4. ročníku. Vzdělávací materiál se zabývá ochranou přírody v ČR. Ukazuje krajinu podle zásahu člověka. Zabývá se chráněnými krajinnými oblastmi a národními parky. Seznamuje žáky s pravidly chování v chráněných oblastech. Datum: 7.1.2013 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Chráníme přírodu Svým působením v zemědělství a průmyslu napáchal člověk v přírodě mnoho škod. Příklady poškození přírody: používání chemických hnojiv v zemědělství těžba surovin (povrchová těžba hnědého uhlí) znečištění ovzduší tepelnými elektrárnami znečištění vody chemickou výrobou znečištění ovzduší dopravou

Krajina přírodní kulturní poškozená zdevastovaná (krajina bez vlivu člověka) (člověk ji využívá, zachovalá příroda) poškozená zdevastovaná (narušená příroda) (zničená příroda)

Chráněná území Místa, kde se nachází zachovalá příroda, byla vyhlášena chráněnými krajinnými oblastmi. Tato místa jsou chráněna zákonem O ochraně přírody a krajiny ČR. Platí zde přísná pravidla, jak se v oblasti chovat.

Národní parky Krkonošský národní park KRNAP – vyhlášen roku 1963 České Švýcarsko – vyhlášen roku 2000

Národní parky Podyjí – vyhlášen roku 1991 Šumava – vyhlášen roku 1991

Jak se máme chovat v chráněné oblasti Nerozděláváme oheň. Netrháme rostliny. Neplašíme volně žijící zvěř. Netáboříme. Chodíme po vyznačených cestách. Neodhazujeme odpadky. Neprovozujeme horolezectví. Neznečišťujeme prameny a vodu. Chováme se tiše. Nekrmíme zvěř. Nepouštíme volně pejsky. Nelámeme krápníky. A další…