Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Základy fotografování kompozice snímku
Základy úprav fotografií
4. Úprava fotografií na počítači
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.10/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Základy digitální fotografie
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.
Technika pořizování digitální fotodokumentace
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
INFORMATIKA 9. ročník.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Roman Konečný EI 4. DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Programy pro zpracování.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA ÚPRAVA FOTOGRAFIÍ – ZÁKLADNÍ ÚPRAVY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Editace – „zmenšení“ fotek pro mail (Zoner11) –krok 1.: rozměry obrazu vytvoříme si nový adresář, do kterého zkopírujeme (!) fotky určené ke zmenšení označíme.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Změna velikosti obrázku
2D grafika Jak pracuje grafik s 2D daty Fotografie Statické záběry
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Finální úpravy fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/60 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Projektor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/12 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Grafický editor GIMP (8)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor
Složitější postupy úpravy fotografií 2
Barevné prostory v Adobe Photoshop
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Barvy v počítačové grafice
Transkript prezentace:

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

Složitější postupy úpravy fotografií 1

Doostření  obvykle požadujeme co nejostřejší fotografii nebo ostrou její nejdůležitější část  při zaostřování dochází ke zvětšení kontrastu pixelů podél hrany výřez fota ještě větší výřez - nedoostřeno doostřeno

Doostření  při přeostření se obraz „rozsype“ nedoostřenodoostřeno přeostřeno „rozsypání“ při velkém přeostření

Doostření  většinu snímků je vhodné doostřit  každý snímek má jiné možnosti doostření  na určení síly doostření má také vliv:  velikost zmenšení původního snímku  požadovaný výstup – tisk nebo monitor  konkrétní technika s kterou byl snímek vyfocen  estetické požadavky

Doostření  doostření může být:  celoplošné – například snímek krajiny  lokální – například oko v portrétu  kombinované s rozostřením jiné části  simulace objektivu s malou clonou  ještě větší upoutání pozornosti

Původní snímek

Celoplošné doostření

Původní snímek

Lokální doostření

Režim Lab  ostrost udává především černobílá složka snímku  po přepnutí do režimu Lab je možné:  doostřit JEN černobílou složku  případně barevnou složku rozostřit – zmenšit barevný šum  pro uložení snímku v.jpg je třeba změnit barevný prostor zpět na RGB