CO JSOU PŘEDKRMY? Tak jak název napovídá, předkrmy jsou jídla podávaná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Advertisements

Menu – gastronomická pravidla
CHARAKTERISTIKA ·     je seznam nabízených pokrmů a příloh;   ·     svým vzhledem a obsahem reprezentuje provozovnu;       je reklamním a propagačním prostředkem.
VY_32_INOVACE_10_GAS_582_Mel
Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)
VY_32_INOVACE_07_EKO_374_Jan
autor Mgr. Alena Marková
SLOŽITÁ OBSLUHA – VYŠŠÍ FORMA Ochucování a míchání
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)
Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)
VY_32_INOVACE_10_GAS_586_Mel
autor Mgr. Alena Marková
Rozvoj a zkvalitňování odborného vzdělávání na středních školách a vyšších odborných školách Moravskoslezského kraje s důrazem na odbornou praxi Tento.
VY_32_INOVACE_11_ODV_653_Str
Luboš Fábera T4.A Množiny. Průnik dvou množin Průnik množin A, B je množina všech takových prvků základní množiny, které patří do množiny A i do množiny.
- je pevná sestava pokrmů, doplněná vhodnými nápoji, používaná k určité příležitosti. Bc. Daniel Vančura.
Složitá a slavnostní menu
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ SLAVNOSTNÍ MENU, HLEDISKA PRO SESTAVOVÁNÍ MENU Ing. PETRA ŠKRÁŠKOVÁ Free Powerpoint Templates.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ SLAVNOSTNÍ MENU, PRAVIDLA SESTAVOVÁNÍ MENU Ing. PETRA ŠKRÁŠKOVÁ Free Powerpoint Templates.
Předmět: Stolničení Ročník: 2.
GASTRONOMIE INVENTÁŘ NA ÚSEKU OBSLUHY INVENTÁŘ NA PODÁVÁNÍ POKRMŮ
Nápoj na bázi koktejlu z ovocných šťáv..
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ RAUT_PŘÍPRAVNÉ PRÁCE, STUDENÝ STŮL
Ivana Francová, SOU LIběchov Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:
VY_32_INOVACE_10_GAS_581_Mel
VY_32_INOVACE_11_ODV_650_Str
„EU peníze středním školám“
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
BEZMASÉ POKRMY
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
charakteristika kovového inventáře
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.03 SOU Obořiště
STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI CIZINCŮ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Studené předkrmy Střední odborná škola Otrokovice
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
GASTRONOMIE INVENTÁŘ NA ÚSEKU OBSLUHY KOVOVÝ INVENTÁŘ, PŘÍBORY
Zdravý Životní Styl Michal Burda.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_STO_365
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_STO_384 Ročník: 1.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_TPP_515 Ročník: 2.
Studené pokrmy.
Ivana Francová, SOU LIběchov
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Kvíz Kvíz
Technika obsluhy – Servis vína Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Ivana Hašová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Specifika podávání stravy, úpravy stravy a kultura stolování v domově seniorů ve Forde. TEREZA SEDLMAYEROVÁ 3.A, DENISA PROCHÁZKOVÁ 2.O.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_BANKETNI_MENU_PREZENTACE_12 Název školyStřední škola služeb,
Složitá obsluha míchání předkrmového salátu Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace.
Kachní salát s nudlemi 01/01/15 | Recept | Vietnam
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pořadí pokrmů na jídelním lístku
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Banketní obsluha Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PŘÍPRAVA MENU SLAVNOSTNÍ HOSTINY
Určete nesprávná tvrzení
Gastronomické zvyklosti různých národů
VY_32_INOVACE_07_EKO_374_Jan
Moderní gastronomie Ruth Martin.
Transkript prezentace:

CO JSOU PŘEDKRMY? Tak jak název napovídá, předkrmy jsou jídla podávaná "před další krmí". Italové kupříkladu mají pro předkrmy také podobný výraz a sice antipasti, Němci předkrmům říkají Vorspeisen, což také znamená před jídlem.

Předkrmy byly kdysi relativně vyhraněná jídla, ale dnes v moderní gastronomii předkrmem může být cokoliv jako například ovoce, saláty, uzeniny, polévky, těstoviny, různá malá ragú, rybí, ovocné nebo jiné koktejly, malé sendviče, zdobené toasty jako italská brušeta, nebo u nás dobře známé obložené chlebíčky, ale z obchodního hlediska musíte dnes dbát na to, aby ten předkrm, byl malý. teorie, že předkrm musí harmonicky navazovat na další chody má eventuelně platnost jen při sestavování kompletního menu pro některé mimořádné příležitosti. surovina použitá k přípravě předkrmu by se neměla objevit v dalších chodech.

Oysters Rockefeller

Nicméně při normálním restauračním stolování, kdy host si objednává dle své chutě, spíše než podle před sto lety někým stanovených gastronomických předpisů, se ale setkáme s tím, že host si bez ostychu objedná kupříkladu ústřice Rockefeller, potom rybí polévku a nakonec jako hlavní chod si dá grilovaného lososa. Co uděláte? Řeknete hostovi, že mu to nemůžete dát, protože ve vaší učebnici z roku zwei je na straně 15 napsáno, že to není gastronomicky přípustné?

Poslání předkrmu Při běžném stolování se jako první chod zpravidla podává polévka, a ne nadarmo se říká, že polévka je grunt. Nicméně při mnoha jiných příležitostech je to předkrm. K tomu, aby předkrm mohl být podáván místo polévky, musí ale plnit její poslání. Musí povzbuzovat chuť aniž by byl příliš sytící, tudíž musí být malý, lehký, dobře ochucený, a ne příliš hutný (rich).

Musí ladit s jídly které mají následovat a v neposlední řadě musí být takový, aby se mohl jíst vidličkou, případně rukou Dnes, jestliže předkrm před večeří nemá nahrazovat polévku, musí být podáván před nebo až po ní. Ta druhá možnost je šťastnější řešení, protože chuť polévky v tom případě není ničím ovlivněna.

PŘEDKRMY

ROZDĚLENÍ: a) studené b) teplé STUDENÉ – podáváme jako první chod v menu VÝZNAM:  podporují vylučování trávicích šťáv  připravují žaludek na další jídlo JAKÉ MAJÍ PŘEDKRMY BÝT:  malé množství asi 80 g  dobře proložený a vychlazený  pikantní, ale ne příliš kořeněný, protože koření otupuje chuťové buňky  musí být slaný ne sladký  nesmí být vyroben z páchnoucích surovin  nesmí být vyroben z nadýmaných surovin  vkusně  upravené

TEPLÉ PŘEDKRMY Teplý mezi chod, váha je asi 120 g podává se po polévce nebo ji nahrazuje VLASTNOSTI:  lehce stravitelný  jemná chuť ne příliš kořeněný  nesmí být tučný  podává se s malou přílohou nebo pečivo