Vyhodnocení ankety „Kde a jak hledáte odborné informace?“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační gramotnost na středních školách
Advertisements

(Spolu)Práce s doktorandy na ČVUT Věra Pilecká, Lenka Němečková Ústřední knihovna ČVUT.
INTERNET PRO NEVIDOMÉ A SLABOZRAKÉ Služby veřejných knihoven zdravotně postiženým uživatelům PhDr. Ivana Štrossová Hradec Králové 26.března 2001.
Mgr. Jarmila Krkošková Knihovnické a informační služby Univerzitní knihovny Ostravské univerzity v Ostravě
Organisation for Economic Cooperation and Development OECD iLibrary.
Oborová brána TECH, tech.jib.cztech.jib.cz specifika, silné a slabé stránky oborové brány: velké množství zapojených zdrojů – knihoven i databází s přístupem.
Dana Sigmundová Kde jinde hledat elektronické časopisy aneb práce s databázemi JSTOR, EZB, Oxford a Cambridge Journals ÚK FSS MU, Ústřední.
Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU? Porovnání výsledků z hlediska akademických pracovníků a z hlediska studentů.
Databáze citačních rejstříků Web of Science.  Online akademická služba provozovaná společností Thomson Reuters.Thomson Reuters  Databáze citačních rejstříků,
Safari Tech Books PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Eva Filípková Informační zdroje = zdroje, který přináší uživatelům informace, = zdroje, který přináší uživatelům informace, poznatky.
Využívání elektronických informačních zdrojů na UP v Olomouci Celostátní porada vysokoškolských knihoven
Serials Solutions – další krok k rozvoji informačních e-služeb knihoven ČVUT Ilona Trtíková Bibliotheca academica – Cíle a perspektivy vysokoškolských.
Oborová informační brána KIV Jak ji využívat. Bránu KIV vytvořili Hlavní garant: Knihovnický institut NK ČR Technologie: Ústav výpočetní techniky UK v.
Studijní informační zdroje (a jak se k nim dostat) Pro předmět Jazykový projev (2014/15) připravila Eva Cerniňáková Jabok - Vyšší odborná škola sociálně.
Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha
Informační zdroje GEOLOGIE.
Úvod do studia Elektronické informační databáze Robert Zbíral.
Studijní informační zdroje (a jak se k nim dostat) Informační blok k předmětu Jazykový projev (2012/13)
 Informační portál zaměřený na oblast výtvarného a užitého umění a architektury  Společný projekt 9 knihoven z celé ČR.
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
ACM Digital Library PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Úvod do studia- 7. seminář Elektronické informační databáze Robert Zbíral.
Informace a Informatika. Terminologie Informatika – anglicky information science Zabývá se zpracováním informací nejen na počítačích. Informatika (počítačová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
Dana Sigmundová Metalib aneb jak vyhledávat (skoro) ve všech (multi)oborových databázích současně? ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Dana Mazancová Metalib aneb jak vyhledávat (skoro) ve všech (multi)oborových databázích současně? ÚK FSS MU, 8. a Ústřední knihovna FSS MU.
Informační zdroje pro odbornou práci Kuchařka pro vědecký fast food.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
EBSCO Ramis Václavík Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Aplikace vyhledávače Google na zdroje odborných informací
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Pokročilé vyhledávání VY_32_INOVACE_11 Sada 12 Základní škola.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Dana Sigmundová Jak najít plný text článku nebo kompletní číslo odborného časopisu aneb článkové databáze a jak v nich vyhledávat ÚK FSS MU,
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EndNoteWeb a ResearcherID – užitečné nástroje Web Of Science
Ústřední knihovna FSS MU Zprávám z médií a tisku na stopě!
Základní informační zdroje pro zubní lékařství
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty SPSP Mgr. Dana Mazancová, DiS. Brno, 11. dubna 2013 Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií.
Školení internetového vyhledávače
Scholar Google Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a vzdělávání. Vyhledávání v angličtině.
Scholar Google Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a vzdělávání. Vyhledávání v angličtině.
Studijní informační zdroje (a jak se k nim dostat) Osnova Prezentace.
Katalogy a databáze I. Mgr. Anna Vitásková. Knihovny Národní knihovna Praha – Vědecká knihovna v Olomouci –
5. ročník Mg. studia do podání přihlášky ke SZZ do odevzdání diplomové práce v tištěné a elektronické formě.
Dana Sigmundová Databáze Wiley ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Sdílení dat o veřejné správě Jaroslav Svoboda MV, úsek informatiky odbor informatizace veřejné správy.
Dana Sigmundová Jak najít a získat dokumenty (nejen) v knihovnách MU ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU Celkové výsledky 2015.
Online aplikace pro rozvoj ICT kompetencí učitele Radek Maca Počítač ve škole 2016.
Vyhledávání informací Zdroj: pixabay.com. ÚVODEM  Seznámení  Cíl semináře  Zpětná vazba  Prezentace Vaše zkušenosti?
ACM Digital Library PhDr. Ivana Reznerová
Informační prameny I. část
Svět e-zdrojů na FSV UK Mgr. Daniela Uhrová
Oborová informační brána Musica
Ústřední knihovna FSS MU Jak se dostat Wiley pod sukni
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Elektronické informační zdroje na UP v Olomouci
Citační a bibliografické databáze:
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
ACM Digital Library Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Scholar Google Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje pro vzdělávání, vědu a výzkum.
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
Transkript prezentace:

Vyhodnocení ankety „Kde a jak hledáte odborné informace?“

Změny v hledání odborných informací od r do současnosti Výsledky anket z let 2000, 2003, 2008

2000 „Poskytuje vám počítač knihovnické informace?“ (1131 respondentů) 2003 „Využíváte elektronické informační zdroje?“ (1712 respondentů) 2008 „Kde a jak hledáte odborné informace?“ (2056 respondentů)

Využívání tištěných dokumentů (monografie, sborníky, skripta, právní dokumenty, výzkumné zprávy atd.)

Změny v oblastech: využívání internetových vyhledávačů vyhledávání v odborných databázích vyhledávání v elektronických katalozích knihoven rozdíly mezi informačním chováním studentů a vyučujících (věd. pracovníků) a doktorandů)

Využívání internetových vyhledávačů na UP:

Vyhledávání v odborných databázích

Vyhledávání v elektronických katalozích knihoven

Rozdíly mezi informačním chováním studentů, vyučujících (věd. pracovníků) a doktorandů Práce s odbornými databázemi

Využívání Googlu jako prvního zdroje pro vyhledávání informací z hlediska kategorie respondentů

Využívání Googlu Scholar jako prvního zdroje pro vyhledávání informací z hlediska katagorie respondentů

Vyučující (doktorandi) - s odbornými databázemi pracují soustavněji, - prostřednictvím personalizace využívají nadstandardní služby, které databáze nabízejí, - problémy konzultují se specialisty v Česku i v zahraničí, - kontaktují autory odborných statí, - získávají přístupy na speciální webové stránky odborných společností, - sledují webové stránky institucí, výzkumných ústavů a škol, které se zabývají jejich specializací.

Studenti - upřednostňují české zdroje, - více pracují s tištěnými knihami než vyučující, - mnohem méně čtou tištěné odborné časopisy než vyučující, - více vyhledávají v elektronických katalozích knihoven, - s odbornými databázemi pracují výrazně méně než vyučující, - nadstandardní služby databází využívají spíše nárazově, - inklinují k využívání prvků webu 2.0 více než vyučující, - často hledají odborné informace nejen v KUP a VKOL, ale také v knihovnách v místě svého bydliště.

ZÁVĚR: