1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.
Advertisements

Železniční doprava a programovací období
4. železniční balíček 1.
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Drážní doprava v České republice Setkání s novináři 3. července 2009.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Historie železniční dopravy
Dotační programy sfdi.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
REFORMA VEŘEJNÉHO ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ Z POHLEDU ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNY
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Železniční nákladní doprava v 21. století
Autor: Mgr. Helena Nováková
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva ČD Cargo Pavel Habarta, pověřený řízením Správy železniční dopravní cesty

2 O deset miliard méně na dopravu v příštím roce Škrty ve státním rozpočtu pro rok 2011 nejvíce postihnou resort dopravy: 2010: 32,1 mld. Kč 2011: 21,5 mld. Kč meziročně pokles o 33 % Ministr dopravy je nucen šetřit na výdajích na výstavbu nové infrastruktury i na provozu a údržbě stávající Šetřit je nutné bez výjimek – jak na silnicích, tak na železnici Nejen snižování výdajů, současně i mnohem vyšší tlak na efektivitu využívání vynaložených prostředků

3 O 500 milionů korun méně pro ČD Ministerstvo dopravy pro příští rok nezvýší o inflaci (1 %) úhradu ztráty ze závazků ve veřejné drážní dopravě - ušetří tím 66 mil. Kč (40 mil. Kč dálková, 26 mil. Kč regionální doprava) Zrušení úhrad za vlaky EC/IC ve výši cca 250 mil. Kč – České dráhy je nadále budou provozovat na své podnikatelské riziko Snížení státní podpory doprovodného sociálního programu pro zaměstnance ČD z dříve plánovaných 248 mil. Kč na 63 mil. Kč Trend, který bude pokračovat i v dalších letech

4 Nové ceny za využívání tratí – zvýhodnění nákladu Změna úhrad za využívání železniční dopravní cesty pro osobní vlakovou dopravu SŽDC bude Českým drahám účtovat o cca 270 mil. Kč ročně více Zlevnění železniční cesty pro nákladní dopravu o 11 % ČD Cargo na poplatcích SŽDC ušetří cca 270 mil. Kč Snížení poplatků se týká zejména jednotlivých zásilek v kombinované přepravě Důvod: postupné narovnání vztahu mezi dosud silně dotovanou osobní vlakovou dopravou a do nynějška relativně zatíženou nákladní dopravou Cíle: podpora přesunu části nákladní dopravy ze silnic na železnici, zvyšování efektivity Českých drah

5 Dopady na zákazníky ČD: žádné České dráhy nebudou ani po omezení dotací v příštím roce plošně zdražovat základní jízdné Kvalita služeb nabízených v osobní dopravě neklesne, nedojde ani k výraznějšímu omezování počtu spojů České dráhy zvýšení ceny za využívání tratí a snížení dotací a úhrad od MD kompenzují vnitřními úsporami a zvýšením své efektivity

6 Motivace využívat železnici Mýtné za využívání dálnic, rychlostních komunikací a silnic I. tříd se zvyšuje 2011: +25 % 2012: +25 % Postupné rozšiřování mýtného systému na další silnice I. tříd, případně i vybrané úseky silnic II. a III. tříd Cena za využívání železničních tratí pro nákladní dopravu klesá 2011: –11% v rozpočtu SFDI na rok 2012 vyčleněny prostředky na rozvoj multimodality dopravy, především podpory přepravy zboží využívající pro delší vzdálenost železnici a na rozvoz v místě silniční dopravu Firmy by měly investovat do kombinované přepravy a postupně přesunout část svého nákladu na koleje

7 Kontakty: Tiskové oddělení Ministerstva dopravy Mob:

8 DOTAZY Děkujeme za pozornost