Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Zlepšování jakosti.
Vize, Strategie, Cíle.
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Jiří Hlavenka Ecommerce forum Brno, Jenom ten sex tam chybí.
Ideologie strany Lenka Brotánková, předsedkyně klubu Praha 20.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Měj pevný vztah s Bohem  Pokud ho nemáme, vzdalujeme se od Boha a neslyšíme Ho když nás volá zpátky.
Řídící struktury v organizaci
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Zavádění a údržba informačních systémů
Databázové systémy Přednáška č. 7 Uživatelské rozhraní.
Techniky projektového řízení
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Makroekonomie Základní východiska zkoumání. O co se snaží makroekonomická teorie? Cílem makroekonomické teorie je v podstatě –Popsat a teoreticky vysvětlit.
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Analýza právního případu
Základy řešení právních problémů JUDr. Maxim Tomoszek.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových.
Tvůrčí setkání Aneta Kobzíková. Pravidla Žádný nápad není špatný. Buďte tvůrčí. Nebojte se riskovat. Kritika není povolena.
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Techniky poradenství klientům Counseling/advising.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Andrea Brožová Doubková
Psaní právních dokumentů
Nutriční poradenství.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zásady tvorby dotazníků Radka Štěpánová, IBA MU. Stavba dotazníku Úvod Otázky Identifikace.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Dopady účetní reformy veřejných financí v konkrétních podmínkách vybrané.
D OPADY ÚČETNÍ REFORMY VEŘEJNÝCH FINANCÍ V KONKRÉTNÍCH PODMÍNKÁCH VYBRANÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Struktura a vypořádání hospodářského výsledku v dané obchodní korporaci.
POSTUP IMPLEMENTACE PROGRAMU SLUŽBY INFRASTRUKTURY OPPIK
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Workshop k akčnímu výzkumu
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Kreativní soustředění
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
Kreativní soustředění
Název vědeckého projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková

…a na tyto otázky dnes odpovím: Co je to vlastně counseling a proč pořád ta anglická slova?! Co je vlastně účelem právníka? Jak učinit klienta informovaným? Musíte radit každému klientovi? Co vás, jako nováčky, potrápí?

Counseling vs. Řešení právního problému Stejná stadia  Identifikace problému  Sběr a zhodnocení informací  Vytvoření možností  Zhodnocení každé z možností  Výběr nejlepší možnosti  Aplikace této možnosti Spolupracujete s klientem

Counseling vs. Interviewing Nejde o oddělená stadia Zásady interviewingu budete používat vždy při pohovoru s klientem Counseling je třetí stadium interviewingu Counseling úzce navazuje na stadium získávání informací  Buďte radši správní pomalu než byste se měli rychle mýlit

Co se od právníka očekává? Poskytnutí:  Přehledu cílů klienta  Informací o právním postavení klienta a jeho možnostech  Přehledu reálného dopadu jednotlivých možností  Dlouhodobé vlivy na klienta Není všemohoucí!!! Problém neřešíte vy za klienta, pouze pomáháte klientovi na cestě za vyřešením JEHO problému  Když klient výběr možnosti Vámi žádá…?

Rozhodování se pro možnosti Shrnutí cílů klienta Došlo od minula ke změně? Potřeba klienta do tvorby a hodnocení zapojit Začínejte možností „problém nebudeme řešit“ – i to je jedna možnost  1) Podrobně klientovi osvětlete klady a zápory možnosti a až se přesvědčíte, že klient všemu rozumí, přejděte na možnost další NEBO  2) nejprve klienta seznamte se všemi možnostmi a pak až jděte do detailů Písemně

Rozhodování se pro možnosti - zhodnocení Neomezujte se pouze na nejsnadnější řešení Nezapomeňte na praktické věci: ekonomická stránka, čas, vztahy pokud si klient vybere nejnevýhodnější řešení, upozorněte ho na to Buďte čestní  Jak sdělovat špatné zprávy? Zhodnocení každé možnosti můžete klientovi poskytnout v této struktuře:  Nejlepší možný výsledek Nejhorší možný výsledek  Výhody / nevýhody

Strategie vybraná Klienta podrobně informujte o tom, co bude následovat – kdo co v nejbližší době podnikne, abyste nezabíjeli čas tím, že budete čekat, až udělá krok ten druhý Zapojte klienta do realizace Toto stadium mnohokrát chybí

Bariéry v komunikaci Hovořte jednoduchým srozumitelným logicky uspořádaným jazykem  zásada „3Ř“: Řekněte mu, co se mu chystáte říct Řekněte mu to Řekněte mu, co jste mu řekli VŽDY se ujistěte, že klient rozuměl

Etické otázky Co až lze klientovi poradit? Je právník pouze encyklopedií právních norem? Má právník vždy dbát zájmů klienta? Samotné možnosti, které navrhujete již MUSÍ BÝT PO PRÁVU (nesmí jej porušovat ani obcházet) Někdy může dojít až k ukončení spolupráce

Největší výzvy pro nováčky Vytvoření možností  Nespokojit se s první možností, která nás napadne  Zohlednit také praktickou stránku Propracování každé možnosti do detailu  Nebojte se být až přehnaně podrobní  Nezavrhujte dopředu žádnou z možností  Argumentujte přesvědčivě Otevřenost ke klientovi Chovat se profesionálně ale nápomocně

Opakování! Umíte vyjmenovat 5 zásad správného právního poradenství?

Přeji mnoho spokojených klientů!