Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 2: Analýza spotřebitelské poptávky
Advertisements

Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Cvičení 5 – Tržní poptávka, elasticity poptávky
Chování spotřebitele a formování poptávky
Mikroekonomie I Tržní poptávka, elasticita poptávky
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Poptávka na trhu zboží a služeb
E) Elasticita a težní poptávka
Cena Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Křivka (spotřebitelské) poptávky
Veřejná obchodní a komanditní společnost
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Technické zhodnocení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Elasticity poptávky a nabídky
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
André Gide Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
HERMANN HESSE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
Nezaměstnanost Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Motivační dopis zadání
Vyřazování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
EKONOMIKA OA KUBELÍKOVA. ELASTICITA POPTÁVKY [ing. Jaromír TIŠER]
PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.
Výrobní faktory Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Evidence DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Vladimir Vysockij Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marcel Proust Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Celkový a mezní produkt
John Irving Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Anton Pavlovič Čechov Višňový sad
Poptávka a poptávané množství
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Úspory z rozsahu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Struktura přednášky Analýza poptávky
Poptávka Rozhodování za rizika
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ing. Dagmar Palatová Poptávka Ing. Dagmar Palatová
Hospodaření s DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Druhy trhů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SYMBOLISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Druhy bankovních úvěrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Indexní analýza Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zásahy do tržního mechanismu
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Poptávka Množství zboží, které chtějí kupující při určité ceně koupit Vztah ceny a množství Poměr množství zakoupeného zboží k oběti, kterou zákazník musí podstoupit při nabytí tohoto zboží.

Poptávka Poptávka je funkcí zákazníka, tj. ten za nízkou cenu nakupuje velké množství a za vysokou cenu malé množství zboží. Poptávka je vždy větší množství cen a k tomu náležejících nakupovaných množství zboží. Změna poptávky není ten případ, kdy se za různé ceny nakupuje různé množství.

Poptávka Množství Q Poptávka

Cenová elasticita poptávky O kolik se změní množství nakupovaného zboží v závislosti na změně ceny. Poměr procenta změny množství ku procentu změny ceny % Q Ep = % C Q – množství, C - cena

Cenově elastická poptávka Jednoprocentní růst ceny vyvolá více než jednoprocentní pokles nakupovaného množství: E p > 1 zboží, které spotřebitel může lehce postrádat (luxusní zboží)

Cenově elastická poptávka Množství Q Poptávka

Dokonale elastická poptávka Množství Q Poptávka

Jednotkově elastická poptávka Jednoprocentní vzrůst ceny vyvolá jednoprocentní pokles nakupovaného množství. E p = 1 běžné zboží

Jednotkově elastická poptávka Množství Q Poptávka

Cenově neelastická poptávka Jednoprocentní růst ceny vyvolá méně než jednoprocentní pokles nakupovaného množství. E p < 1 nezbytné zboží (potraviny)

Cenově neelastická poptávka Množství Q Poptávka

Dokonale neelastická poptávka Množství Q Poptávka

Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí