Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mistr Jan Hus Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Advertisements

Nástup Habsburků na český trůn
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
KAREL IV. a jeho doba Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Česká kultura v 16. století renesance
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
Vznik měst a jejich význam
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
České země za třicetileté války
Tomáš Garrigue Masaryk
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Ruský stát a jeho sjednocení
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Holocaust českých Židů a Romů
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Ve znamení gotického slohu
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
Protektorát Čechy a Morava
Boj českých stavů proti Habsburkům
Jules Verne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Pojmenuj domácí zvířata
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Osídlení Čech v raném středověku
Výškové stupně rostlinstva
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Zámořské objevy 15. století
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Tvar, velikost a pohyby Země
Šárka Nová a Lenka Petráková
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
JAROSLAV HAŠEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Arabové a jejich výboje
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
PO ŠKOLE DO ŠKOLY Projekt OPVK č. CZ.1.07/1.1.32/ KA2 Exkurze se zpracováním výstupů Základy společenských věd a historie v realitě Terezín 29.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Božena Němcová – povídka Karla
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Terezín.
Poznej volně žijící zvířata
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Smyslová ústrojí člověka
ANARCHISTIČTÍ BUŘIČI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Vl.4.r.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1

Anotace: seznámit se s problematikou židovství, vysvětlit příčiny a důsledky holocaustu Autor: Mgr. Marie Toncrová Jazyk: čeština Datum vytvoření: listopad 2013 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: dějepis Tematický okruh: Moderní doba Téma: Terezín Očekávaný výstup: na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: ghetto, pogrom, Malá pevnost, gestapo, tranzit, propaganda, tyfus Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: výklad, opakování Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 14 – 15 let, IX. třída

Pevnost Terezín postavena za vlády císaře Josefa II. – 1780 vojenská pevnost ochrana přístupových cest v průběhu prusko – rakouských válek, nikdy nebylo využito kasárenské objekty - posádkové město Malá pevnost – vězení Gavrilo Princip – sarajevský atentátník, 1914

Ghetto název z „geto nuovo“, část Benátek, kde měli Židé nakázáno v 16. století pobývat ghetta - izolovaná sídliště ve městech a obcích, oddělená zdmi Čechy, Morava (Praha, Brno…) pogromy – násilné napadání židovských komunit (vypalování, drancování, vraždění…)

Terezínské ghetto „zastávka na cestě za smrtí“ vzniklo v r. 1941, koncentrační tábor pro Židy významná úloha při realizaci „konečné řešení židovské otázky“ sběrný a průchozí tábor povinnost pracovat 3 funkce – tranzitní, decimační, propagandistická nedostatečná strava, špatné hygienické podmínky, katastrofální ubytování nemoci, vysoká úmrtnost, epidemie tyfu transporty na Východ – Osvětim, Riga… prošlo 150 000 lidí

Malá pevnost byla součástí komplexu opevnění v 18. st. věznice pražského gestapa vězněni lidé za projevy odporu proti nacistickému režimu špatné životní podmínky, nemoci, týrání ze strany dozorců, ke konci války - tyfus

Arbeit macht frei Obr.1

Osobnosti v ghettu Karel Poláček – 1943, spisovatel Pavel Hass – 1944 Osvětim, hudební skladatel Arnošt Lustig – spisovatel František Zelenka – 1944, jevištní technik

Děti v ghettu 12 000 dětí prošlo Terezínem deportace na Východ přežilo jen 240 z nich malovaly, psaly básně, hrály divadlo Petr Ginz – nadaný chlapec, řídil v ghettu časopis Vedem, Osvětim 1944 Helga Weissová-Hošková – malovala obrázky, svědectví o životě v ghettu

Test Kdo nechal postavit pevnost Terezín a proti komu? Co se stalo s Terezínem po r. 1941? Co je ghetto? Kdo byl vězněn v Terezíně? Vysvětli heslo „arbeit macht frei“. Jaký byl osud vězněných v Terezíně během 2. sv. války? Kdo byl vězněn v Malé pevnosti? Jaký byl osud dětí v Terezíně? Kam odjížděly transporty z Terezína? Znáš nějakou známou osobnost vězněnou v Terezíně?

Použité zdroje Obr 1. Dzeni.[cit. 2013-11-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gates.jpg :