Praktikum k didaktice IVZ 2 jaro 2011 Projektová výuka nebo Integrovaná tématická výuka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Malý průzkum dovedností žáků řešit úlohy
Přiřaď k pomůcce povolání
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Digitální učební materiál
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Role školního koordinátora EVVO
Numbers Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
Pojmenuj domácí zvířata
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Colours Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Where is it? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Praktikum k didaktice IVZ 2 jaro 2011 Projektová výuka nebo Integrovaná tématická výuka.
Didaktika přírodopisu 2
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Statické paměti RWM – RAM 2. část Ročník:3. Datum.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Digitální učební materiál
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_47_JARO Téma: Výklad učiva o jaru Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Animals Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Poznej volně žijící zvířata
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Didaktika geografie.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
PRACOVNÍ SMLOUVA VY_32_INOVACE_1_1_5 PRACOVNÍ SMLOUVA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Příprava reformy - cíle a přínosy PhDr. Marek Ženíšek, Ph.D.
Chemické rovnice a reakce v praktické výuce chemie
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
Shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Transkript prezentace:

Praktikum k didaktice IVZ 2 jaro 2011 Projektová výuka nebo Integrovaná tématická výuka

Přemýšlejte o výuce, kterou jste s ostatními realizovali na základní škole a odpovězte si na tyto otázky:

Koncentrační idea byla formulována jako otázka (případně úkol), nebo jako téma? Byly jednotlivé činnosti (učební úlohy) detailně naplánované učitelem/učiteli nebo se měnili průběhu výuky dle potřeby žáků? Byli žáci během výuky aktivní nebo pasivní? Pracovali žáci převážně samostatně, svým vlastním tempem nebo podle pokynů učitele? Učitel řídil – usměrňoval činnost žáků nebo byl v roli poradce žáků? Příprava výuky byla náročná (detailně propracovaná) nebo méně náročná (ne tak do detailů). Vlastní realizace výuky byla náročná (nutnost flexibilně reagovat na potřeby žáků) nebo nenáročná. Výstupem byl produkt, na kterém žáci od počátku pracovali a který je motivoval nebo osvojení si tématu (vědomostí a dovedností o tématu)?

Přemýšlejte o výuce předmětu Praktikum k didaktice IVZ 2, kterou jste zažili v průběhu tohoto semestru:

Koncentrační idea byla formulována jako otázka (případně úkol), nebo jako téma? Byly jednotlivé činnosti (učební úlohy) detailně naplánované učitelem/učiteli nebo se měnili průběhu výuky dle potřeby žáků? Byli žáci během výuky aktivní nebo pasivní? Pracovali žáci převážně samostatně, svým vlastním tempem nebo podle pokynů učitele? Učitel řídil – usměrňoval činnost žáků nebo byl v roli poradce žáků? Příprava výuky byla náročná (detailně propracovaná) nebo méně náročná (ne tak do detailů). Vlastní realizace výuky byla náročná (nutnost flexibilně reagovat na potřeby žáků) nebo nenáročná. Výstupem byl produkt, na kterém žáci od počátku pracovali a který je motivoval nebo osvojení si tématu (vědomostí a dovedností o tématu)?

PROJEKTOVÁ VÝUKA INTEGROVANÁ TÉMATICKÁ V. Koncentrační idea otázka (úkol)téma Učební úlohyproměnlivé dle potřeb žáků detailně naplánované Požadavky na žáka (studenta) aktivita, tvořivost a samostatnost aktivita, méně samostatnosti Role učitelehlavně poradce, ale také usměrňuje řídí činnosti, ale je i poradcem Náročnost na přípravu na zajištění podmínek, ne na učební úlohy na zajištění podmínek, příprava učeb. úloh Náročnost na realizaci nutnost flexibilitypředevším organizační Výstupkonkrétní produkt (důraz na dovednosti) osvojení si tématu (vědomostí i dovednosti)

Která výuka (integrovaná tématická nebo projektová) je vhodnější pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (Člověk a svět práce)? Žádná z nich není ani horší a lepší, jak integrovaná tématická výuka tak i projektová výuka do naší školy patří. Výuka, při které budou žáci sami objevovat a zkoumat pro ně bude vždy přínosem.