Sociální patologie SCPT SCPA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Rakovského v Praze 12.  Ve škole je integrováno 35 dětí cizích státních příslušníků  Nejpočetněji je zastoupena skupina vietnamských žáků  Dále.
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Štrasburský rozsudek „D.H. a ostatní proti ČR“ – 2 roky poté
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
SOCIÁLNÍ PROBLÉMY.
Představení ASZ a aktivity v oblasti bezpečnosti
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
MIGRACE.
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
Helena Krištofová romský poradce Magistrát města Brna kristofova
Sociální patologie SCPT SCPA
Projekt Romaňi Kereka – Romský kruh Knihovny města Ostravy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Problémy menšinových skupin I
Sociální patologie SCPT SCPA
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Minimální preventivní program školy
Sociální patologie SCPT SCPA
Cíle sociální politiky „Základní“ cíle (sociální), obecně: Dimenze ochrany před riziky: –Ochrana před chudobou –Ochrana navyklého životního standardu –Přesun.
Boj s rasovou diskriminací: Workshop pro instituce občanské společnosti v České republice.
Škola byla slavnostně otevřena v roce Stala se všeobecně známou pod názvem „Škola - Lesná“ (stavba byla opakováním projektu ze sídliště Lesná.
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman
Sociálně patologické jevy
Sociální patologie SCPT SCPA
Sociální patologie SCPT SCPA
Sociální patologie SCPT SCPA
Soukromá vyšší odborná škola sociální, o.p.s. Jihlava Matky Boží Jihlava, IČ tel
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Národ, etnikum, multikulturní společnost aneb jak se v tom všem vyznat?
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Prevence sociálně patologických jevů. Prevence  Prevence (z lat. praevenire, předcházet) znamená soustavu opatření, která mají předcházet společensky.
Migrace Z latinského migratio = stěhování změna sídliště přecházením z jednoho kraje do druhého (přesídlování, stěhování) Emigrant = dobrovolný nebo sociálně.
Individuální projekt Rozvoj dostupnosti a kvality sociálních služeb v Královéhradeckém kraji Novobydžovsko Průzkum v novobydžovské romské komunitě 2010.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
OLGA PECHOVÁ KATEDRA PSYCHOLOGIE FF UP V OLOMOUCI Homofobie.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Vzájemnou spoluprací neromských a romských žáků k odstranění rasismu a xenofobie ve školách a ve společnosti.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Útvar pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie a vyšetřování Útvar pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
9. Tvorba individuálního plánu
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Problémy a specifika pedagogiky
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA V ZÁCHRANNÝCH PROFESÍCH
9. Tvorba individuálního plánu
Porušování lidských práv
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
MIGRACE.
Tisková konference
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VYBRANÉ PROBLEMATIKY DNEŠNÍHO ŠKOLSTVÍ
Školská sociální práce
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Sociální patologie SCPT SCPA 12. přednáška Xenofobie, rasismus, specifika romského etnika Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D. FPE ZČU v Plzni

Terminologie xenofobie: odpor ke všemu cizímu, jeden ze základů rasismu rasismus: nepřátelský postoj vůči příslušníkům jiné rasy, etnika, menšiny sociální diskriminace: systematické porušování principu rovnosti, rovné příležitosti při zacházení se srovnatelnými členy minoritních a majoritních skupin = sociálně patologický jev Vztahy mezi majoritou a minoritami: oddělení (segregace, apartheid) - souvisí s nadřazeností majority asimilace - spontánní či násilná genocida - vyhlazování masové přestěhování integrace - soužití při vzájemném respektování

Specifika soužití s rómskou minoritou nízká úroveň vzdělání Romů nezaměstnanost (odhadována na 50 - 85%) vyšší nemocnost nevhodná medializace „romské otázky“ vyšší zastoupení soc. patologických jevů (závislosti, kriminalita) dlouhodobost řešení problémů averze majority - xenofobie (až 90%) rasismus majority – agrese a vraždy s rasovým motivem absence systematického přístupu k řešení problematiky ztráta sebevědomí a vlastní identity romské minority pozitivní diskriminace

Návrhy na zlepšení situace předškolní, dostupná výchova přípravné ročníky (10 dětí, pedagogický - romský asistent pedagoga) přehodnocení posuzování školní způsobilosti zřizování přípravných tříd (nejen pro Romy) alternativní programy podporující romské žáky a studenty multikulturní výchova pro všechny změna postoje majority kvalitní, bezplatná zařízení volného času romští asistenti a poradci kvalitní prevence sociálně patologických jevů podpora sebeuvědomění etnika budování romské „elity“