ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Advertisements

Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
ŠIKANA Co je šikana, její druhy Občanská výchova Milan Šimek.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
ŠIKANA.
Agrese a šikana jako pedagogické jevy
Vztahy mezi lidmi Seznamuje žáky se vztahy mezi lidmi ať už v pozitivním nebo negativním smyslu.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Školní násilí Agresivita Šikana.
VY_32_INOVACE_VkZ Druhy a formy násilí
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání
VY_32_INOVACE_VkZ.6.01-Šikana-prezentace
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
DOMÁCÍ NÁSILÍ SEXUÁLNÍ NÁSILÍ OBCHOD S LIDMI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Šikana Zdroj: .
ŠIKANA Mgr. Radka Mrázová.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vzájemná pomoc Petr Machala. Alfred Adler říkal, že člověk usiluje získat osobní moc neúspěch může vyvolat pocit méněcennosti Jste v něčem lepší než ostatní?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ VE ŠKOLE
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Diagnostika třídních kolektivů Práce s třídními kolektivy
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS.  POŘADOVÉ ČÍSLO: Š III/2/5 D  AUTOR: Mgr. Jan MICHŇÁK.
Sociální patologie SCPT SCPA
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
KRIMINALITA ŠIKANA MOBBING + BOSSING Brno, FÁZE ŠIKANY I. Ostrakismus II. Přitvrzování – ojedinělá fyzická agrese III. Vytvoření jádra agresorů-klíčový.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Problematika šikany z pohledu etopeda v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy Mgr. Miroslava Florianová Konference k primární prevenci sociálně.
Krizové situace : šikanování VY_32_INOVACE_7_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_ŠIKANOVÁNÍ Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace.
KYBERŠIKANA Mgr. Martina Miloica ZŠ Heyrovského 33, Olomouc.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Domácí násilí ©Manová Pavla, Bc.. Domácí násilí je fyzické, psychické anebo sexuální násilí mezi blízkými osobami, ke kterému dochází opakovaně v jejich.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
STRATEGIE ŘÍZENÍ TŘÍDY ŠIKANA.  Strategie řízení třídy je také závislá na rozdíly mezi žáky. Každý žák je osobnost a např. to, co jednoho motivuje k.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Agrese, šikana Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_35 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluŠikana Anotace Ž8ci se v průběhu.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Žák se dozví, jaký je rozdíl mezi šikanou a kyberšikanou
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Šikana.
spor o vedoucí roli ve výchově Gražyna Mendecka
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Právní rámec pomoci obětem domácího a sexuálního násilí
ŠIKANA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_05_šikana.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ

ŠIKANA POŘADOVÉ ČÍSLO: Š III/2/6 VZ AUTOR: Mgr. Eliška KLEINOVÁ

Šikana označuje fyzické i psychické omezování či týrání jedince v kolektivu. Dochází k ní ve všech věkových i sociálních skupinách. Setkat se s ní můžeme teoreticky kdekoli. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Agresor šikany má zpravidla nad obětí fyzickou či početní převahu. Oběť si následky šikany odnáší do dalšího života. Šikanování se může realizovat různými způsoby, např. psychickým týráním, vydíráním, vyhrožováním, zesměšňováním, krádežemi, ničením majetku oběti (zničené sešity, oblečení, boty, vysypaný obsah aktovky do kaluže), vyčleňováním jedince z kolektivu, násilnými a manipulativními příkazy, fyzickým napadáním, znásilněním, pohlavním zneužíváním, omezováním osobní svobody (agresoři zamknou oběť na záchodě, v šatně, ve skříni apod.). ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Dr. Michal Kolář člení vývoj šikany ve skupině, či ve třídě, do pěti stupňů: První stupeň Jedná se o etapu, kdy šikana vzniká. Někdy stačí, aby vyučující častěji vytýkal nějakému dítěti jeho slabiny, neschopnost, snižoval jeho autoritu, nebo ho slovně urážel. Takové děti se okamžitě stanou terčem pro spolužáky a začnou zakoušet první, mírné, převážně psychické formy násilí. Jsou to různé vtípky, intriky a pomluvy. Ostatní se s ním nebaví, odstrkují jej, povyšují se nad ním a baví se na jeho účet. Takové dítě začíná přijímat roli utlačovaného a nedokáže se bránit. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Druhý stupeň Psychický nátlak přerůstá ve fyzickou agresi, přitvrzuje se manipulace s obětí. Agresor v této etapě zjišťuje, jak chutná moc, jaké uspokojení mu přináší bít, týrat a ponižovat slabšího. Dochází k prolomení posledních morálních zábran a šikana se rozjíždí ve větším rozsahu. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Třetí stupeň Je rozhodující. Pokud vznikne silná skupina, která zabrání agresorovi nebo agresorům v týrání oběti, pak k šikaně dále nedochází. Když se žádná skupina oběti nezastane, k agresorům se přidají další jednotlivci. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Šikana se rozjíždí v plném rozsahu. Působení agresorů je tak silné, že jejich praktiky přejímá celá skupina (například třída). V této fázi již oběť neklade odpor. I mírní a ukáznění žáci se začínají chovat krutě; aktivně se podílejí na šikanování spolužáka. I oni prožívají pocit uspokojení z ponížení, bolesti a útrap slabšího. Dělají to proto, aby se sami nestali týranými. Vliv učitelů na chování takové třídy je minimální, případně zprostředkovaný přes hlavního agresora. Čtvrtý stupeň ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Pátý stupeň Se zpravidla objevuje ve věznicích, výchovných ústavech, případně na středních školách. Charakteristické pro něj je to, že agresoři jsou vnímáni jako neomezení autoritářští vůdci, kdežto oběti jako podřadní jedinci. Vůdce tyranů zaujímá vedoucí pozici, rozhoduje o všem, co se ve skupině děje. Často tímto vůdcem bývá žák s výborným prospěchem, který ochotně pomáhá učiteli, nebo žák mající podporu třídního učitele. Oběť v tomto stadiu předstírá nemoci, má mnoho absencí, často i neomluvených, vyhýbá se škole a v nejhorším případě končí psychickým zhroucením nebo pokusem o sebevraždu. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

KONEC ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZDROJE Obrazový materiál pochází z vlastních zdrojů. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín