Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Mikroekonomie Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Poptávka Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_EK_06_ poptavka Datum tvorby: Klíčová slova: cena, poptávka, trh Anotace: výklad a procvičeni učiva 2.roč.EKO
Poptávka Definice: Poptávka je takové množství zboží, které jsou kupující ochotni koupit za určitou cenu.
Rozbor definice Ochota kupujících závisí na mnoha faktorech, ale tím rozhodujícím je cena zboží Kupující reagují na zvýšení ceny tak, že jsou ochotni si koupit menší množství zboží než dříve Při snížení ceny kupující reagují tak, že by si rádi koupili větší množství zboží
Zákon klesající poptávky Poptávané množství zboží se mění v opačném směru než cena nebo-li : S rostoucí cenou klesá množství poptávaného zboží
Otázky ? doplňte následující počty kupujících do tabulky: 625, 100, 500, 330, Cena pomerančů za kgPočet kupujících
Zdroje: Galerie Klipart Sojka, Pudlák. Ekonomie pro střední školy. 5.upr. vydání. Praha: Fortuna, ISBN