Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA
2 Zdroje Evropská unie Státní správa a samospráva Nadace Firmy Jednotlivci Vlastní příjmy Jiné
3 Nadace Příjemci NIF rozdělili v r.2009 do oblasti životního prostředí 61 mil. Nadace Partnerství NROS Nadace VIA Nadace Vodafone – Rok jinak Asociace nadací Asociace nadačních fondů Asociace komunitních nadací Žebříček nadací Fóra dárců
Vlastní příjmy Nadace VIA – Akcelerátor Rozjeď svůj social startup! 4
5 Soukromé dárcovství v ČR
6 Jak komunikovat s dárci Vysvětlete jim problém, který řešíte stručně, jasně a lidsky Ukažte jim, jak společně můžete dosáhnout změny Nikdy neslibujte to, co nejste schopni splnit Nezapomeňte, že přijmutím daru zároveň přebíráte zodpovědnost za to, že ho smysluplně a efektivně využijete
7 Proč firmy dávají: o Chtějí být „dobrými sousedy“ o Zlepšení image firmy o Spojení s určitým tématem o Jsou o dar požádány o Ředitel/majitel má o téma osobní zájem o Daňové důvody
8 Co můžete získat Finanční dar Sponzorství Společná propagace Věcný dar Služby zdarma „Zapůjčení“ zaměstnance Slevu na výrobky či služby
Marketingový mix Produkt – Co nabízíme? Cena – Kolik žádáme? Distribuce – Jak firmu oslovíme? Komunikace – Jaký má projekt komunikační potenciál? 9
10 Jak začít? Kdo - cílová skupina Jak - metoda - benefiční akce, sbírky, direct mail, osobní žádost, členský příspěvek, inzerce atd. Kdy - načasování
Používané metody IFR zdroj Koalice Za snadné dárcovství 2010 (N=61)
12 Internet - zahraniční výzkumy 65% dárců využilo informace z internetu před tím než se rozhodli darovat (ať už klasicky či online) 40% dárců jde vždy na stránky NNO před tím než darují Dárci, kteří zároveň dostávají e-newsletter dávají 2x více než ti, kteří ho nedostávají. (Kintera Luth Nonprofit Trend Report 2005)
13 Zdroje informací
Snižte si náklady
15 Děkuji za pozornost