Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neziskovky a spolupráce
Advertisements

Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Neziskové organizace a jejich financování
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Alternativní zdroje podpůrných opatření
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Fundraising PE 415.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Pomáháme neziskovkám Významný projekt Olomouckého kraje
Rozdělení sektorů Neziskový sektor Může existovat na základě funkčního ziskového sektoru Ziskový sektor Plně zde působí tržní prostředí cíl = zisk.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
WEBOVÝ PORTÁL ŽIVOT ONLINE.CZ. OBSAH Komu je portál určen Spolupráce Obsah portálu Návrh grafické podoby Účel.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Neziskové organizace a jejich financování
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy university v Brně TRIALOG (Brněnský institut rozvoje občanské společnosti)
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Pro Zelený kruh - oborové setkání Velké změny začínají od nejmenších… Etické otázky spolupráce s komerčními partnery.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
ÚVOD. ZMĚNY OPROTI INTERREG IIIA samostatný cíl strukturálních fondů = posílení významu, zvýšení objemu finančních prostředků pro českou stranu, zvýšení.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Individuální fundraising Hnutí DUHA
Výzkum firemní filantropie Fórum dárců, o.s. Agnes, o.s
Rozpočetnictví a kalkulace
8. Marketing.
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II Příští seminář se koná 10.5.! 1) Faktory účinné komunikace 2) Druhy veřejnosti a cílové skupiny 3) Rozpočet 4)
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Individuální dárcovství 2.0 možnosti, nástroje a trendy červen 2015.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
© ABB Group November 15, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Steinerová, ABB s.r.o., Workshop,
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
FREEBOARD EUROPE S.R.O. Talent marketingových komunikací.
Benefity. Výhody poskytování benefitů pro zaměstnavatele:  úspora mzdových nákladů s ohledem na daňové úlevy  účinný nástroj personálního managementu.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008
Individuální dárcovství
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Sponzoring.
Rozpočetnictví a kalkulace
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Metody fundraisingu Strategie sponzorství
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Prezentace obchodního plánu
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Benefity.
Název společnosti Obchodní plán.
Ekonomika nadací a nadačních fondů
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA

2 Zdroje  Evropská unie  Státní správa a samospráva  Nadace  Firmy  Jednotlivci  Vlastní příjmy  Jiné

3 Nadace Příjemci NIF rozdělili v r.2009 do oblasti životního prostředí 61 mil. Nadace Partnerství NROS Nadace VIA Nadace Vodafone – Rok jinak Asociace nadací Asociace nadačních fondů Asociace komunitních nadací Žebříček nadací Fóra dárců

Vlastní příjmy    Nadace VIA – Akcelerátor  Rozjeď svůj social startup! 4

5 Soukromé dárcovství v ČR

6 Jak komunikovat s dárci  Vysvětlete jim problém, který řešíte stručně, jasně a lidsky  Ukažte jim, jak společně můžete dosáhnout změny  Nikdy neslibujte to, co nejste schopni splnit  Nezapomeňte, že přijmutím daru zároveň přebíráte zodpovědnost za to, že ho smysluplně a efektivně využijete

7 Proč firmy dávají: o Chtějí být „dobrými sousedy“ o Zlepšení image firmy o Spojení s určitým tématem o Jsou o dar požádány o Ředitel/majitel má o téma osobní zájem o Daňové důvody

8 Co můžete získat  Finanční dar  Sponzorství  Společná propagace  Věcný dar  Služby zdarma  „Zapůjčení“ zaměstnance  Slevu na výrobky či služby

Marketingový mix  Produkt – Co nabízíme?  Cena – Kolik žádáme?  Distribuce – Jak firmu oslovíme?  Komunikace – Jaký má projekt komunikační potenciál? 9

10 Jak začít? Kdo - cílová skupina Jak - metoda - benefiční akce, sbírky, direct mail, osobní žádost, členský příspěvek, inzerce atd. Kdy - načasování

Používané metody IFR zdroj Koalice Za snadné dárcovství 2010 (N=61)

12 Internet - zahraniční výzkumy  65% dárců využilo informace z internetu před tím než se rozhodli darovat (ať už klasicky či online)  40% dárců jde vždy na stránky NNO před tím než darují  Dárci, kteří zároveň dostávají e-newsletter dávají 2x více než ti, kteří ho nedostávají. (Kintera Luth Nonprofit Trend Report 2005)

13 Zdroje informací

Snižte si náklady  

15 Děkuji za pozornost