REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY odklad o rok a jak dál v roce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
Advertisements

REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY jak bude nová maturita probíhat v roce 2010 • základní model nové maturity • jaké typy zkoušek bude nová maturita obsahovat •
NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
GVID – MATURITA 2014 aktuální stav – říjen 2013.
Popis školících a informačních aktivit CERMATu
Maturitní zkouška v roce 2012 Přehled hlavních legislativních změn.
STÁTNÍ MATURITA – MOŽNÝ NÁSTROJ STRATEGICKÉHO PARTNERSTVÍ S VŠ
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY v roce 2011 Informace pro předsednictvo Unie školských asociací ČR - CZESHA (Telč, )
Nová podoba maturitní zkoušky Obchodní akademie, Vyšší odborná škola cestovního ruchu a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s. r. o. Dr. Eva.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty, učitele i školy připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 Unie školských asociací.
NOVÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
Maturita září Legislativa Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
Maturita 2010/2011 Co je potřeba znát z maturitní vyhlášky.
Práce předsedy zkušební maturitní komise
Model reformní maturity (Změna vyhrazena)
Maturita 2015.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Legislativní prostředí
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
CO NÁS ČEKÁ OKOLO MATURIT V ROCE 2012 Maturita 2011 Změny pro rok 2012 Připomínky CZESHA Nový systém hodnocení písemných prací.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Nový model maturity (Změna vyhrazena). Platné dokumenty  zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon + novela škol. zákona č. 242/2008 Sb.  katalogy.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty, učitele i školy připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 Plénum AŘG - Medlov -
NOVÁ MATURITA JAK BUDE NOVÁ MATURITA PROBÍHAT (říjen 2008) základní model nové maturity jaké typy zkoušek bude nová maturita obsahovat maturita bez hendikepů.
Maturita listopadu
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
NOVÁ MATURITA 2011 Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
TISKOVÁ KONFERENCE Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CZVV - CERMAT 25. března 2013.
NOVÁ MATURITA Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
MATURITNÍ GENERÁLKA – MAG’10 ZAČÍNÁ 11. – 14. října 2010 Tisková konference MŠMT
Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost od Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost.
VÝSLEDKY MATURITNÍ ZKOUŠKY V OBOU TERMÍNECH 2011 Signální výsledky a základní poznatky.
SPOLEČNÁ (STÁTNÍ) ČÁST MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 ZAČÍNÁ Od 2.5. do 7.6. probíhá jarní zkušební termín MZ.
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 TISKOVÁ KONFERENCE CERMAT 15/8.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 24. září 2015 Harrachov Dana Štěpánová.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY 2015 /2016 Mgr. Hana Šprtová.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
1 Chystaná novela školského zákona Mgr. Jaroslav Fidrmuc náměstek pro řízení sekce vzdělávání Asociace středních průmyslových škol ČR Špindlerův Mlýn,
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2012 Ing. Dana Štěpánová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
UŽITEČNÁ, PROVEDITELNÁ A BEZPEČNÁ MATURITA Návrh změn architektury reformní maturity MŠMT/CERMAT – říjen 2007.
1 Přijímací řízení do SŠ 2016/2017 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
UKONČOVÁNÍ STUDIA NA SŠ
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
tisková konference CERMAT dne
Přijímací řízení na střední školy 2017/2018
přijímací řízení Na STŘEDNÍ ŠKOLY
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Maturity 2018/2019 listopad 2018 L. Jíša.
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona
Transkript prezentace:

REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY odklad o rok a jak dál v roce 2010-2011 14. 01. 2010

ODKLAD A JEHO DŮSLEDKY PRO OBDOBÍ 2009-2011 ODKLAD ZAHÁJENÍ REFORMY MZ NA ROK 2011 ZMĚNA KONFIGURACE A KALENDÁŘE MZ ZMĚNY LOGISTICKÉHO MODELU ORGANIZACE MZ MATURITNÍ GENERÁLKA (MAG’10) – ŘÍJEN 2010 ZMĚNY TERMÍNŮ A MODELU ORGANIZACE PŘÍPRAVY UČITELŮ UPŘESNĚNÍ V OBLASTI ÚSTNÍCH A PÍSEMNÝCH DÍLČÍCH ZKOUŠEK PRIORITA: VŠ A VYUŽITÍ VÝSLEDKŮ MZ U PŘIJÍMAČEK PODPORA RIZIKOVÝCH SKUPIN ŠKOL/OBORŮ 9. ZLEPŠENÍ INFORMOVANOSTI ŠKOL A ŽÁKŮ

ODKLAD ZAHÁJENÍ REFORMY MZ NA ROK 2011 CO TO ZNAMENÁ: V roce 2010 se maturuje postaru – platnost vyhlášky č. 442/1991 Sb. byla „vrácena do hry“ novelou školského zákona Školy však mají možnost konat v roce 2010 ústní zkoušky z ČJL a CJ podle metodiky „nové maturity“ (jako dílčí ústní zkoušky státní části) - podpora CERMAT Náběhové období (původně 2leté - 2010 a 2011) „nové maturity“ je zkráceno pouze na rok 2011 Maturitní generálka se odkládá o rok Došlo k úpravě harmonogramu i organizačního modelu přípravy učitelů Jsou schváleny změny v pořadí zkoušek a kalendáři „nové maturity“ a změny logistického zajištění nové maturity

ZMĚNA POŘADÍ ZKOUŠEK A KALENDÁŘE MZ Společná část MZ se koná až po ukončení posledního ročníku studia Pořadí zkoušek: Profilová část MZ Společná část MZ V rámci společné části je pořadí zkoušek následující: Dílčí ústní zkoušky Didaktické testy a dílčí zkoušky formou písemné práce Co to znamená prakticky … CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNA POŘADÍ ZKOUŠEK A KALENDÁŘE MZ škola, která stihne ústní zkoušky za 1 týden CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNA POŘADÍ ZKOUŠEK A KALENDÁŘE MZ škola, která stihne ústní zkoušky za 2 týdny CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNA POŘADÍ ZKOUŠEK A KALENDÁŘE MZ škola, která stihne ústní zkoušky za 3 týdny CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNA LOGISTICKÉHO MODELU - 1 DECENTRALIZOVANÁ DIGITALIZACE VE ŠKOLÁCH úspora času, potřebného na zpracování výsledků výrazné snížení administrativní zátěže a práce na straně školy výrazné snížení rizika ztráty originálu záznamu výsledku žáka (ZA zůstává ve škole) umožňuje změnu kalendáře MZ a úsporu 1 – 3 týdnů výukového času ve 2. pololetí CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNA LOGISTICKÉHO MODELU - 2 VÝROBA PRACOVNÍCH LISTŮ VE ŠKOLÁCH (ústní zkoušky z cizích jazyků) obsah zadání ústních zkoušek (pracovních listů) musí být zkoušejícím znám nejméně týden před konáním zkoušek (nikoli bezprostředně před zkouškou) ředitelem pověřený pracovník školy generuje a „stáhne“ z centrálního systému elektronickou podobu pracovních listů ředitel má volbu, zda nechá generovat kompletní pracovní listy nebo pouze jeho 3 části (v případě, že škola bude mít zájem čtvrtou „volnou“ část zadání vytvořit sama dle odborného profilu žáka) tisk finálních pracovních listů (po případném doplnění čtvrté „volné“ části) provede na „datovém digitalizačním terminálu“ (součástí bude barevná laserová tiskárna) materiálové náklady budou zohledněny v účelové dotaci MŠMT na krytí nákladů škol, spojených se společnou části MZ) CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNA LOGISTICKÉHO MODELU - 3 ZMĚNA KOMPETENCÍ PŘI VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O PŘEZKOUMÁNÍ PRŮBĚHU A VÝSLEDKŮ MZ (vyžaduje novelizaci zákona) CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

MATURITNÍ GENERÁLKA (MAG’10) CÍLE MAG’10: ověření logistického, organizačního a technologického zajištění MZ přímá zkušenost škol a žáků s novou MZ praktická část přípravy učitelů na výkon funkcí komisař, hodnotitel a zadavatel prověření součinnosti všech institucí (MŠMT, CZVV, krajů, ČŠI) VYHLÁŠENÍ MAG’10: únor 2010 CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNY V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ K MZ - 1 NOVÝ HARMONOGRAM Po 1.9.2011 – vzdělávání učitelů probíhá průběžně (odhad 15% fluktuace / rok) CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZMĚNY V PŘÍPRAVY UČITELŮ K MZ - 2 NOVÝ MODEL ORGANIZACE – pro kurzy , které se konají od 1.2.2010 Ředitel školy a účastníci si volí, kdy a kde prezenčně studovat 2. Rozhodující slovo má ředitel – musí potvrdit volbu svých učitelů Nabídka kurzů po stránce místa, termínu a času konání bude pestrá;Nyní zveřejněna základní nabídka prezenčního školení hodnotitelů, každý měsíc bude doplňována dle podnětů ředitelů škol A KURZY, DO KTERÝCH BYLI UČITELÉ „PŘIHLÁŠENI“ V ROCE 2009 ? (platí pro ty kurzy, které se konají od 1.2.2010) Nevyhovuje-li řediteli „centrálně nadirigovaná“ účast učitelů, učitele ze školení odhlásí tím, že jejich účast v kurzu nepotvrdí 6. a přehlásí je na jiný kurz, odpovídající potřebám a omezením školy CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

UPŘESNĚNÍ K TÉMATU DÍLČÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKA VE ZKUŠEBNÍ MATURITNÍ KOMISI 2 HODNOTITELÉ, kteří: plní funkci zkoušejícího a přísedícího dle metodiky nezávisle na sobě hodnotí výkon žáka po ukončení připraví pro komisi konsensuální hodnocení komise potvrzuje navržené hodnocení když nedojdou hodnotitelé ke konsensuálnímu hodnocení, komise rozhoduje hlasováním o volbě jednoho z nich LOSOVÁNÍ ZADÁNÍ U ZKOUŠKY Z CIZÍHO JAZYKA: Stejně jako nyní – žák losuje z 25 pracovních listů, pracovní list je pro daný zkušební den vyřazen a vrací se do portfolia den následující LOSOVÁNÍ ZADÁNÍ U ZKOUŠKY Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY Žák losuje zadání z portfolia, které je připraveno na základě jeho vlastního výběru z nabídky literárních děl, připravených školou CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

UPŘESNĚNÍ K TÉMATU DÍLČÍ „PÍSEMNÁ“ ZKOUŠKA PROČ OPRAVUJÍ PÍSEMKY UČITELĚ VE ŠKOLÁCH na základě požadavků škol stanoveno v roce 2007 důvodem je snížit riziko, že se způsob hodnocení maturitních písemných prací zásadně odcizí didaktické praxi škol ČASOVÁ NÁROČNOST A ODMĚŇOVÁNÍ HODNOTITELŮ PÍSEMNÝCH PRACÍ: norma 20 min / PP zjištěna empirickým šetřením (vzorek 96 hodnotitelů); po krátkém zapracování dosahovali hodnotitelé výkonu 15-20 minut / PP odměna za hodnocení 1 PP = 100 Kč odměny hradí ředitelé z účelové „maturitní“ dotace MŠMT Dá se zvládnout termín pro vyhodnocení písemných prací záleží na rozhodnutí ředitele, kolik přidělí písemných prací jednotlivým hodnotitelům optimum je 30-60 PP / hodnotitele písemné zkoušky z ČJL a velkých CJ v základní úrovni obtížnosti situovány do prvních dnů jednotného zkušebního schématu CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

PRIORITA: VŠ A VYUŽITÍ VÝSLEDKŮ MZ PROČ? Užitečnost reformy MZ pro žáky (méně zkoušek, nižší finanční náklady) Motivace žáků k volbě zkoušek vyšší úrovně obtížnosti a k dosažení co možná dobrých výsledků u zkoušky CÍL: Část významných fakult a VŠ zveřejní do 31.10.2010, že: výsledky MZ jsou kritériem pro výběr uchazečů k VŠ studiu algoritmus jakým bude kritérium „výsledek u MZ“ reálně uplatněn při výběru uchazečů Zásadní informace pro žáka pro volbu předmětového portfolia maturity (přihláška k maturitní zkoušce) KLÍČOVÁ PODPORA KOMUNIKACE TÉMATU S VŠ: Zajištěna přímá a aktivní účast předsedy Vlády ČR a ministryně školství CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

PODPORA RIZIKOVÝCH ŠKOL A OBORŮ Potenciální nadměrná neúspěšnost žáků u „státní maturity“ v některých oborech a formách vzdělávání Neúspěšnost je systémově podmíněna Jde především o: a) maturitní obory SOU b) nástavbové studium c) neprezenční formy studia CÍL: 1. Zjistit rozsahu, strukturu a příčiny možného rizika 2. Na základě toho připravit návrh krátkodobých a střednědobých opatření, které školám pomohou riziko snížit PRVNÍM KROKEM - ŠETŘENÍ HELP 1 osloveno 460 škol (cca 25.000 žáků), proběhlo na 65% oslovených školách nyní se zpracovávají výsledky signální výsledky jednotlivých žáků budou školám zpřístupněny v IS CERTIS dne 18/1 t.r. bude zajištěna anonymita škol i výsledků, výsledky nebudou publikovány CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1

ZLEPŠENÍ INFORMOVANOSTI ŠKOL A ŽÁKŮ KLÍČOVÝ, ČÁSTEČNĚ VIRTUÁLNÍ PROBLÉM Kromě standardních nástrojů přímé komunikace MŠMT/CZVV ke školám chceme postupovat třemi směry: V co možná krátkém čase stabilizovat věcnou podstatu informací (ukončit změny změn a změny změn změn) 2. Zapojit do procesu informační podpory škol kraje 3. Zajistit přímou informovanost žáků (projekt Studenti studentům) CERMAT, Jeruzalémská 12, PRAHA 1