Chemické vlastnosti nerostů Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chemické reakce Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

VY_32_INOVACE_18 - KYSELINY
Vybrané prvky periodické tabulky a jejich využití Zlato
Přítomný čas průběhový Present Continuous
VY_32_INOVACE_CH1 – 14 Oxidy II AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: Zdroje.
Kovy – plamenové zkoušky
Laboratorní práce Sacharidy I. PaedDr. Jiřina Ustohalová.
Název Minerály Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Výroba kyseliny dusičné
Vodík Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
VZÁCNÉ PLYNY & HALOGENY
CHEMICKÉ VLASTNOSTI NEROSTŮ
Esterifikace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Šablony GEOLOGIE 8. Fyzikální vlastnosti nerostů
Př_127_Mineralogie_Vlastnosti nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Pozorování srsti savců
MINERALOGIE 2 * Krystal a jeho podoby * Krystalová mřížka
PRONOUNS) 1. Zájmena (PRONOUNS) 1. Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Dana Skaláková Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo:
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Bezpečnost práce v chemii
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kyselinách Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Porovná vlastnosti a použití.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (4.část)
Železo Richard Horký.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SULFIDY - sulphur.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
VODÍK Příprava a vlastnosti vodíku. VY_32_INOVACE_G3 - 10
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické vlastnosti nerostů
Modal verbs I. Modální slovesa I.
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE
VYPRACOVALY: LUCIE KUBÍKOVÁ, DENISA PROCHÁZKOVÁ, SEXTA A
Prvky VIII.B skupiny – triáda těžkých platinových kovů
Horniny Filip Bordovský.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Ch_051_Sacharidy - monosacharidy Ch_051_Přírodní látky_Sacharidy - monosacharidy Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_19_Sulfidy Téma: Chemie.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Výpočty z chemických rovnic I Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky se základními postupy při řešení výpočtů z chemických.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Horniny versus nerosty
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Další vlastnosti nerostů
Redoxní reakce.
Chemické rovnice a reakce v praktické výuce chemie
Oxidy a jejich chemické vlastnosti
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Ch.8.We.02_Kovy_priklady_vlastnosti_vyuziti.
Ekosystém park Rostliny
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_160_ KYSELINY
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_20_Výpočty z rovnic.
Plazi – druhohorní předchůdci
Lichokopytníci Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Transkript prezentace:

Chemické vlastnosti nerostů Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat

ÚKOL 1: Důkaz vody v sádrovci

Pracovní postup Do zkumavky vložte kousek nerostu sádrovce a zahřívejte. Výsledky pozorování zapište a zdůvodněte.

ÚKOL 2: Důkaz přítomnosti železa a síry v pyritu

Pracovní postup Ve zkumavce žíhejte prášek pyritu. Unikající plyn opatrně ověřte čichem. Po vyžíhání prášek opatrně vysypte a pomocí magnetu ověřte přítomnost železa.

ÚKOL 3: ověřte reakci kalcitu a kyseliny chlorovodíkové

pracovní postup Do zkumavky vhoďte kousek nerostu kalcitu a opatrně přilijte kyselinu chlorovodíkovou. Své pozorování zapište.

Otázky: 1. Co je to elektrum? 2. Při jaké teplotě taje platina? 3. Co je to lučavka královská? 4. Uveďte příklady polymorfie.