Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Obsahy obrazců.
Advertisements

ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Elektronická učebnice - I
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
Za předpokladu použití psacích potřeb.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obsahy základních obrazců
OBVOD TROJÚHELNÍKU.
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
Obvody základních obrazců
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vyvození a procvičení učiva
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
O í é n l k b d Obsah: Úvod Co už víme Konstrukce Úhlopříčky
Výpočty v rovinných obrazcích
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Obvod a obsah trojúhelníku
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
Vyvození a procvičení učiva
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
2. stupeň SYMBOLIKA I.. Čtverec: Obvod čtverce: o = 4.a Obsah čtverce: S = a.a S = a 2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Trojúhelník Vyrábíme dopravní značky Opravujeme střechy Krájíme sýr.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
OSA SOUMĚRNOSTI Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Podobnost co už dovedeme
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Oplocení.
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Povrch krychle a kvádru.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výpočty v rovinných obrazcích
Transkript prezentace:

Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.

Výpočet obvodu čtverce Čtverec má všechny strany stejně dlouhé. Obvod značíme o. Vzorec pro výpočet obvodu: o = 4.a Čtvercový sad pana Velkého má stranu 27 m. Kolik pletiva spotřebuje na oplocení zahrady? Narýsuj čtverec ABCD se stranou a = 5 cm. Vypočítej jeho obvod.

Výpočet obvodu obdélníku Obdélník má dvě a dvě strany stejně dlouhé. Obvod značíme o. Vzorec pro výpočet obvodu: o = 2. ( a+b ) Obdélníková zahrada pana Moudrého má rozměry 32 m a 24 m. Kolik spotřebuje pletiva na oplocení zahrady? Narýsuj obdélník EFGH se stranami 3 cm a 6cm. Vypočítej jeho obvod.

Výpočet obvodu trojúhelníku Trojúhelník může mít všechny strany stejně dlouhé ( rovnostranný ), nebo různě dlouhé (rovnoramenný, pravoúhlý ). Obvod značíme o. Vzorec pro výpočet obvodu: o = a+b+c Dopravní značka „Dej přednost v jízdě‘‘ má tvar rovnostranného trojúhelníku se stranou 85 cm. Jaký je její obvod?

Shrnutí Jak vypočítáme obvod tohoto obrazce?