Mohamen Jasenovský Jaroslav.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Mekka a medina Hudba.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
V současném světě – 2 názory na svět
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Názor na svět: věřící, bez vyznání a ateisté
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Arabové a Islám Raný středověk.
Islám Postup vložení tohoto snímku do prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Islám Petr Machala.
Světová náboženství.
Občanská výchova 7. ročník
Islám.
Islám Arabové.
Světová náboženství.
KŘESŤANSTVÍ.
Islám Arabové.
Islám.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Arabská říše Islám.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
Islám Arabská říše.
RISK Náboženství.
Středověk Arabská říše Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0107.
Světová náboženství – islám
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
ISLÁMSKÝ NÁBOŽENSKÝ SYSTÉM
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Víra a náboženství Výchova k občanství – 6. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Anna Hradecká, Kačka Vránová
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Arabové a Turci, islám uč
Náboženství - islám Název školy
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Arabská říše 7. ročník.
Islámské umění.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Duchovní kultura Evropy Matěj Jansa Tomáš Karfilát.
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
VY_32_INOVACE_8_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_NÁBOŽENSTVÍ A JINÉ SEKTY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_07 TÉMA: Arabská říše.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Kapitola III. Mohamed Muhammad ibn Abdilláh ibn Abdilmuttalib – celým jménem Narodil se roku 570 v Mekce; pocházel z rodu Hášimovců a kmene Kurajšovců.
ARABSKÁ ŘÍŠE Učebnice od s. 40. ISLÁM Monoteistické náboženství Bůh ALLÁH Zakladatel -prorok MUHAMMAD Posvátná kniha KORÁN Vznik na Arabském poloostrově.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_ISLAM_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Arabský svět, islám -žáci se naučí základní fakta o arabské společnosti.
Pokračování antické tradice
ISLÁM.
ISLÁM Judaismus, křesťanství a islám – monoteistické náboženství
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Křesťanství a středověká Evropa
Digitální učební materiál
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Arabové, Turci, islám Označení materiálu:
D ě jiny islámských zemí. Z Mekky do Medíny Prorokem islámu Muhammad Žil jako obchodník, než se mu začal zjevovat archanděl Gabriel Muslimové (vyznavači.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Arabská říše.
Arabové a islám.
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Mohamen Jasenovský Jaroslav

Muhammad ibn Abdilláh in Abdilmuttalib 571 – Mekka 632 – Medina Obchodník Poslední prorok islámu

Prorok 40 let – zjevení archanděla Gabriela 43 let – kázaní v Mekce Donucen emigrovat do Mediny (hidžra) Do jeho smrti sjednocen celý Arabský poloostrov

Islám Nejmladší (ovlivněn) Centrum na Arabském poloostrově Korán, Alláh Tolerance křesťanství a židovství X ostatní smrt Zákaz konzumace vepřového masa a alkoholu

Pět pilířů islámu Salát (modlitba) - 5x denně tváří k Mekce Šaháda - víra v jedinost Boží a božské poslání Mohameda Pouť do Mekky Půst – během ramadánu Zakát - Daň (dříve almužna chudým, dnes náboženská daň)

Základy islámu Víra v jediného boha Víra ve všechny posly Alláha Víra ve všechny nebeské knihy Víra v anděly Víra v soudný den Víra v osud

Dělení: Sunnity Uznávají i jiné vůdce než jen členy Mohamedovy rodiny 85% Štíty Nástupci jen potomci Mohamedovy rodiny 15%

Termíny Islám – odevzdání se Bohu Muslim – ten, kdo se odevzdal Imám – duchovní vůdce Džihád – nastolení Božího zákona Hidžra – 622 n.l. (počátek muslimského kalendáře) Mešita – muslimská modlitebna

Otázky Vyjmenovat 3 pilíře islámů? V kterém městě zemřel Mohamed? Co mají muslimové zakázáno konzumovat?

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Isl%C3%A1m#P.C4.9Bt_pil.C3.AD.C5.99.C5.AF_isl.C3.A1mu -24.9.2014 http://cs.wikipedia.org/wiki/Mohamed-24.9.2014 www.gbv.cz/joomla/attachments/200_Arabové%20a%20Islám-24.9.2014 http://www.al-islam.cz/uvodni-charakteristika-islamu/islam-a-muslimove-zakladni-pojmy.html-24.9.2014