NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_370_Slovosled českých vět AUTOR: Mgr. Markéta lyková ROČNÍK,
Větné členy.
Věty vedlejší.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32 _INOVACE_301_Větné členy AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_495_Základní a určovací skladební dvojice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Větné členy Opakujeme.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_323_Zpráva, oznámení AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_336_Slovesa AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Větné členy PŘÍSUDEK.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Rozvíjející větné členy - opakování -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_496_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Komplexní jazykový rozbor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_476_Obvod obdélníku a čtverce AUTOR: Mgr. Martina Ringová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_550_Porovnávání do 20 AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_478_Zlomky AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM: 5.,
holé, rozvité, několikanásobné
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Rozvíjející větné členy - opakování -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_Měsíce v roce AUTOR: Mgr. Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_57_Co lidé umí AUTOR: Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM: 1.,
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozvíjející větné členy
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 8., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Český jazyk, větné členy ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku – opakování a shrnutí učiva o větných členech. ANOTACE

Větné členy shrnutí učiva

Základní skladební dvojice podmět = přísudek vyjádřený slovesný jmenný nevyjádřený se sponoubeze spony všeobecný

Přiřaď správně věty 1.Podmět nevyjádřený – přísudek jmenný se sponou 2.Podmět několikanásobný – přísudek slovesný 3.Podmět všeobecný – přísudek slovesný 4.Podmět vyjádřený – přísudek jmenný beze spony A.Včera v televizi vysílali zajímavý přírodopisný film. B.Z včerejšího fotbalového utkání jsem ještě dnes vyřízený. C.Březen měsíc knihy. D.S prvními teplými dny se na řece objevily parníčky, loďky, kajaky i kanoe.

Rozvíjející větné členy předmět příslovečné určení předmět příslovečné určení sloveso přívlastek podstatné jméno

předmět PT (pádové otázky – kromě 1. a 5. pádu) příslovečné určení PU  Místa  Času  Způsobu  Míry  Příčiny  Účelu… (Příslovečné otázky- kde,kdy,jak, kolik…)

Přívlastek PK (Jaký?Který?Čí?) shodnýněkolikanásobný neshodnýpostupně rozvíjející

doplněk D přes sloveso se dozvídáme něco o podst. jm. dvojná vazba Výstup vypadal zpočátku obtížný.

POUŽITÉ ZDROJE