STRATEGIE ROZVOJE HBF 2008 - 2012. VÝVOJ STRATEGIE HBF 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu 1991.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výrobek a jeho životní cyklus
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Sdružování organizací
NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků.
Komplexní analýzy.
1.Obsah marketingového řízení
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Benson Oak: Plány na rozvoj společnosti Setkání s novináři KK Central, Praha 22. květen 2008 | 14:00 hod. CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW.
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČS nemovitostní fond Dámský investiční klub České spořitelny Ing. Martin Skalický MRICS.
Podnikatelský plán struktura plánu.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Organizace a řízení nadnárodních společností
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Sdružování organizací
MUDr. JUDr. Petr Honěk náměstek ředitele VZP ČR pro zdravotní péči
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Marketingový systém řízení
Životní cyklus organizace
Vítejte na marketingu.
Marketingové strategie
AKVIZICE V ZEMĚDĚLSTVÍ
Prezentace obchodního plánu
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

STRATEGIE ROZVOJE HBF

VÝVOJ STRATEGIE HBF 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu vstoupit na farmaceutický trh prostřednictvím FAS a etablovat se jako výrobce léčiv, nové portfolio topických HVLP vstoupit na farmaceutický trh prostřednictvím FAS a etablovat se jako výrobce léčiv, nové portfolio topických HVLP 2003 – 2008 stát se velkým výrobcem topických forem (bez ohledu na ATC) 2003 – 2008 stát se velkým výrobcem topických forem (bez ohledu na ATC)

VÝVOJ STRATEGIE HBF II – 2008 pozice č. 1 v dermatologii 2004 – 2008 pozice č. 1 v dermatologii 2005 – 2010 GP, DERM, GYN (Zentiva + původní přípravky) + síť lékáren 2005 – 2010 GP, DERM, GYN (Zentiva + původní přípravky) + síť lékáren 2007 – 2010 GP a PED, kompletní preskripční portfolio (moderní molekuly) 2007 – 2010 GP a PED, kompletní preskripční portfolio (moderní molekuly) 2008 – 2012 GP a PED + posílení tržního podílu v lékárnách /akvizice/ 2008 – 2012 GP a PED + posílení tržního podílu v lékárnách /akvizice/

POTŘEBA ZMĚNIT STRATEGII „Vzhledem ke změnám ve vlastnické struktuře mateřské společnosti je třeba pro následujících pět let předefinovat základní zadání pro stanovení vhodné strategie rozvoje.“

ZADÁNÍ PRO STRATEGII Naším vlastníkem je finanční investor, jehož podnikatelským cílem je zásadním způsobem zhodnotit vstupní investici a opětovným prodejem společnosti realizovat svůj profit. Toto zhodnocení musí proběhnout maximálně do pěti let

CESTA K NAPLNĚNÍ STRATEGICKÉHO ZADÁNÍ Výrazné zvýšení tržního podílu HBF na trzích CZ a SK (nové molekuly, akvizice). Výrazné zvýšení tržního podílu HBF na trzích CZ a SK (nové molekuly, akvizice). Využití vytvořených zdrojů (zkušenosti, portfolio, finance) k rozšíření činnosti společnosti na další trhy Využití vytvořených zdrojů (zkušenosti, portfolio, finance) k rozšíření činnosti společnosti na další trhy Nastavení procesů na maximální efektivitu Nastavení procesů na maximální efektivitu Odstranění potenciálních rizik, snižujících očekávaný výnos z prodeje Odstranění potenciálních rizik, snižujících očekávaný výnos z prodeje

Trh poskytuje příležitost Demografický vývoj – geriatrie Demografický vývoj – geriatrie Změna chování pacientů – prevence, samoléčení = OTC Změna chování pacientů – prevence, samoléčení = OTC Změna přístupu k terapii – růst moderních látek (léčebné trendy, vyšší účinnost, uživatelský komfort) a udržování osvědčených látek v terapii (bezpečnost, účinnost, ekonomika) Změna přístupu k terapii – růst moderních látek (léčebné trendy, vyšší účinnost, uživatelský komfort) a udržování osvědčených látek v terapii (bezpečnost, účinnost, ekonomika) => SLOŽENÍ PORTFOLIA

VYVÁŽENÉ PORTFOLIO Setrvačníky – ACY, VAL, INF Setrvačníky – ACY, VAL, INF Rx – moderní molekuly Rx – moderní molekuly OTC - VNE, kombinace OTC - VNE, kombinace Doplňky stravy Doplňky stravy –Metabolika (LIPOVITAN…) –Imunostimulancia (Echinacea, bakter.lyzáty…) –Energetika (Ginkgo, Q10…) –Adaptogeny, geriatrika (Omega3, Q10, kys. listová…) –Preventiva (Vitamíny, minerály, –Hubnutí (kreatin, chrom…)

ROZVOJ FORMOU AKVIZICÍ Menší tržní segmenty jsou rozdrobené Menší tržní segmenty jsou rozdrobené –bylinné čaje (registrované, neregistrované) –galenická HVLP (peroxid vodíku, AJATIN, Sol. acidi borici aj.) –potravinové doplňky (vitamíny, preventiva, tonika, energetika, imunostimulancia, aj.) Firmy se silnými značkami, tržním podílem a vhodnou vlastnickou strukturou Firmy se silnými značkami, tržním podílem a vhodnou vlastnickou strukturou Firmy s vysokým podílem smluvních výrob – originální technologie Firmy s vysokým podílem smluvních výrob – originální technologie

AKVIZIČNÍ CÍLE ČR I. LEROS, MEGAFYT – registrované čaje LEROS, MEGAFYT – registrované čaje MEDIATE – brand APOTHEKE MEDIATE – brand APOTHEKE NOVENTIS NOVENTIS –KINEDRYL, FEBICHOL, OXYPHYLLIN, dossiers – tablety, měkké želatinové kapsle VITAR VITAR –brand ENERGIT, vitamíny –effervescentní formy, tvrdé želatinové kapsle COOP PHARMA – H 2 O 2, kapalné LF COOP PHARMA – H 2 O 2, kapalné LF SVUS Pharma – PREVENTAN, blistrování SVUS Pharma – PREVENTAN, blistrování

AKVIZIČNÍ CÍLE ČR II. ORLING – GELADRINK ORLING – GELADRINK VALOSUN VALOSUN ALPA – AVIRIL ALPA – AVIRIL GREEN SWAN – CONDRO, další doplňky GREEN SWAN – CONDRO, další doplňky AURA-MED AURA-MED PRO-MED PRO-MED

POTENCIÁLNÍ AKVIZIČNÍ CÍLE SR Imuna PHARM Imuna PHARM VULM VULM GENERICA GENERICA GALVEX GALVEX HERBEX HERBEX

CO PŘINESOU AKVIZICE?

PŘÍNOS ZÍSKANÉ FIRMY Nárůst tržeb Nárůst tržeb Rozšíření portfolia Rozšíření portfolia Nové výrobní technologie Nové výrobní technologie Kontrakty na smluvní výroby Kontrakty na smluvní výroby Nové trhy (domácí, zahraniční) Nové trhy (domácí, zahraniční) Nové molekuly Nové molekuly

Technologická centra Marketingové centrum Marketingové centrum Logistické centrum Logistické centrum Vývojové laboratoře Vývojové laboratoře Správní a administrativní centrum Správní a administrativní centrum Výrobní centrum pevné LF Výrobní centrum pevné LF Výrobní centrum polotuhé a kapalné LF Výrobní centrum polotuhé a kapalné LF Výrobní centrum čajů Výrobní centrum čajů

SYNERGICKÉ EFEKTY I. Získání rozhodujících podílů v menších tržních segmentech – koncentrací malých konkurentů Získání rozhodujících podílů v menších tržních segmentech – koncentrací malých konkurentů Další zvýšení obratu u distribucí = lepší vyjednávací pozice Další zvýšení obratu u distribucí = lepší vyjednávací pozice Významné zvýšení počtu dodávaných přípravků do lékáren Významné zvýšení počtu dodávaných přípravků do lékáren Možnost dalšího rozšíření marketingových akcí a rozložení nákladů Možnost dalšího rozšíření marketingových akcí a rozložení nákladů

SYNERGICKÉ EFEKTY II. Vybudování vlastních výrobních center Vybudování vlastních výrobních center Zlepšení nákladové struktury externě vyráběných přípravků Zlepšení nákladové struktury externě vyráběných přípravků Rozšíření produktového portfolia Rozšíření produktového portfolia Snížení závislosti na cizích smluvních výrobách Snížení závislosti na cizích smluvních výrobách Zvýšení tržního podílu v CZ i SK Zvýšení tržního podílu v CZ i SK Zvýšení rentability (růst EBITDA) Zvýšení rentability (růst EBITDA)

SYNERGICKÉ EFEKTY III. Zvýšení hodnoty firmy a její tržní atraktivity Zvýšení hodnoty firmy a její tržní atraktivity = VYŠŠÍ PRODEJNÍ CENA

EKONOMIKA HBF CELKEM Tržby celkem EBITDA

ZÁVĚR ??? VYUŽÍT TRŽNÍ PŘÍLEŽITOST!!! Naplněním této strategie maximalizovat tržní výnos z prodeje HBF. Jediný hypotetický důvod k předčasnému prodeji je nedostatek finančních prostředků investora!!!