Směsi Opakovací otázky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Start.
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
VY_32_INOVACE_11_TŘÍDĚNÍ LÁTEK
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Z čeho jsou složeny látky?
VZDUCH.
Definice SMĚSI druhy směsí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Z čeho jsou složeny látky?
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Směsi Opakovací otázky VY_32_INOVACE_G3 - 09 Směsi Opakovací otázky Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

1) Jaký je rozdíl mezi směsí a chem. čistou látkou? Směsi jsou látky, které obsahují 2 nebo více složek, čistá látka ne.

2) Uveď příklad směsi v pevném skupenství. Žula – živec, slída, křemen.

3) Uveď příklad směsi v kapalném skupenství. Minerální voda – voda, různé soli – minerály.

4) Uveď příklad směsi v plynném skupenství. Vzduch – dusík, kyslík, vodík, oxid uhličitý, vlhkost ...

5) Jak se nazývá směs, jejíž složky jsou viditelné okem nebo mikroskopem? Různorodá směs.

6) Jak se nazývá směs, jejíž složky nejsou viditelné okem nebo mikroskopem? Stejnorodá směs.

7) Jakým jiným pojmem lze nahradit pojem roztok?

8) Jaké typy různorodých směsí známe? Suspenze, emulze, pěna, aerosol.

9) Jaké složky má suspenze – uveď konkrétní příklad. Je to nerozpuštěná pevná látka v kapalině – např. písek ve vodě.

10) Jaké složky má emulze – uveď konkrétní příklad. Je to nerozpuštěná kapalná látka v kapalině – např. olej ve vodě.

11) Jaké složky má pěna – uveď konkrétní příklad. Je to nerozpuštěná plynná látka v kapalině – např. vzduch se saponátem

12) Jaké složky má aerosol – uveď konkrétní příklad. Je to nerozpuštěná pevná nebo kapalná látka v plynu – např. prach ve vzduchu, voňavka ve vzduchu ...)

13) Určete typ směsi: a) písek ve vodě b) ropa na mořské hladině c) pěna v myčce aut a) různorodá směs - suspenze b) různorodá směs - emulze c) různorodá směs - pěna

14) Určete typ směsi: d) prach za kopyty koně Vinnetoua e) kouř ohně f) mlha d) různorodá směs - aerosol e) různorodá směs - aerosol f) různorodá směs - aerosol

15) Určete typ směsi: g) voňavka, kterou si na sebe Jana stříká h) mastná oka na polévce i) nerost žula g) různorodá směs - aerosol h) různorodá směs – emulze i) různorodá směs - směs pevných složek

16) Určete typ směsi: j) voda se šťávou k) zředěná kyselina sírová l) minerálka j) stejnorodá směs (nerozlišitelné složky) k) stejnorodá směs (nerozlišitelné složky) l) stejnorodá směs (nerozlišitelné složky)

17) Podle velikosti částic (a jejich rozlišitelnosti) se směsi dělí na: a) Různorodé – částice jsou vidět okem nebo mikroskopem. b) Stejnorodé = roztoky - částice nejsou vidět okem nebo mikroskopem.