Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Základní teze Outsourcing služeb a procesů ve statní správě musí být podpořen systematickou a komplexní strategií, neměla by to být reakce na problémy s financováním. Současně poskytuje takový druh outsourcingu snížení nákladů a zvýší produktivitu a efektivitu
Agenda Proč vůbec outsourcing ? Formy outsourcingu Co třeba provoz sítě … Jak to mám asi udělat ? Na co si dám pozor !
Agenda Proč vůbec outsourcing ? Formy outsourcingu Co třeba provoz sítě … Jak to mám asi udělat ? Na co si dám pozor !
Proč vůbec outsourcing ? Úspora nákladů Kontrola nákladů, předvídatelnost Ochrana investic Školení, koncepční návrh Zodpovědnost Rozdělení zodpovědnosti s jasnými pravidly Přístup ke zdrojům lidské zdroje, Přístup k technologiím trendy v IT, nové technologie, standardizace služeb Aplikace „best practice“ Zkušenosti od dalších zákazníků Flexibilita
Agenda Proč vůbec outsourcing ? Formy outsourcingu Co třeba provoz sítě … Jak to mám asi udělat ? Na co si dám pozor !
Formy outsourcingu Konzultační práce Technická podpora podle zadání zákazníka (technologie, aplikace) Svěřená správa odpovědnost za systémy zákazníka Outsourcing dodávka definovaných služeb s jasně měřitelnými parametry (SLA)
Agenda Proč vůbec outsourcing ? Formy outsourcingu Co třeba provoz sítě … Jak to mám asi udělat ? Na co si dám pozor !
Outsourcing provozu sítě I. Service Provider Ředitelství Pobočka A Pobočka B Musím zjistit více informací Tak jakou část sítě mám outsrc ?
Outsourcing provozu sítě II. Konektivita rychlost, záloha, technologie (QoS) Správa aktivních prvků Správa směrování, přepínání Správa DMZ firewall, IDS, webserver, … Správa adresního prostoru Základní síťové služby DNS, NTP, SMTP, SYSLOG, … Rozšířené služby a aplikace mail, file server, IPT, aplikace,... Manage Security Services patch mgmt, incident mgmt, …
Agenda Proč vůbec outsourcing ? Formy outsourcingu Co třeba provoz sítě … Jak to mám asi udělat ? Na co si dám pozor !
Postup při outsourcingu 1. Strategické rozhodnutí 2. Analýza3. RFP 4. Výběr dodavatele 5. Jednání o smlouvě 6. Optimalizace 7. Poskytování služeb Procesní řízeníPartnerství
Agenda Proč vůbec outsourcing ? Formy outsourcingu Co třeba provoz sítě … Jak to mám asi udělat ? Na co si dám pozor !
6 největších chyb Krátkodobý vztah Špatná komunikace Nedobře definované SLA Absence kontroly ESP (benchmark) Neznalost rizik a jejich řízení Nedostatek zdrojů
Diskuse Štěpán Kubíček Monday, 13 April 2015 Váš partner pro outsourcing