Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/15.0291.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Vlastivěda
Advertisements

Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Nové vzdělávací moduly pro řízení inovací a VaV v průmyslových firmách reg. č. projektu CZ.1.07/3.2.11/ Výstupy projektu Ing. Jaroslav Jasanský.
Česká poezie ve 2. pol. 19. st.. Politická situace 1848 – porážka revoluce  ekonomický růst  Český národní i kulturní život byl v polovině 50 let 19.
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
KLASICISMUS.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Výsledky průzkumu a náměty pro inovaci předmětu FINANCE Doc. Ing. Mária Režňáková, CSc.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Josef Dobrovský * položil základy obrozeneckého
Portál české literatury v novém ( Viktor Debnár Praha,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
ANALÝZA ODVĚTVÍ JAZYKOVÝCH SLUŽEB Martina Pelešková 16. prosince 2009 Generální ředitelství pro překlady Evropská komise.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_01_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Báje (mýty) a pověsti 6. ročník.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Autor: Bc. Eva Doležalová
HODNOCENÍ UMĚLECKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ A JEJICH VÝSLEDKŮ.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Halma evropská síť literárních center Viktor Debnár Praha,
Program Culture Program Culture Viktor Debnár Liberec, 9. ledna 2008.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_312_Satira AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Dadaismus Předmět: výtvarná výchova. Jak vzniknul a co to je Avantgardní umělecký směr Avantgardní umělecký směr Vznikl v roce 1916 ve Švýcarsku, v roce.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
KVINTA.  JEN TRADOVANÁ  ÚSTNÍ  UŽ ZAPSANÁ SLOVESNOST  LITERATURA  PÍSEMNICTVÍ.
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Je jejich stahování legální nebo nelegální??. Autorská práva (copyright) Zabývá se právními vztahy uživatelů a tvůrců autorských děl. Je součástí tzv.
Filozofická fakulta Univerzity v Lublani, Slovinsko  Originální název: Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani,  Ústav: Oddelek za.
 Pedagogická činnost Bakalářský studijní program Zabezpečení výuky angličtiny na UTB  Tvůrčí činnost Vlastní výzkumná témata Spolupráce - jazykové poradenství.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Josef Čapek a Karel Čapek Ilustrace Anotace: Seznámení s ilustracemi a dílem bratří.
OBECNÁ CHARAKTERISTIKA LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
SPOLEČENSKÉ A HISTORICKÉ POZADÍ konec 19. století ve znamení ve znamení velkých změn vede ke katastrofickým představám, chaos, dezorientaci rychlé životní.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
SBĚRATELÉ LIDOVÉ SLOVESNOSTI Mgr. Michal Oblouk
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_09 Název Májovci, Ruchovci, Lumírovci Téma.
Josef Jungmann Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Karel Čapek - cestopisy
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
3. Fáze Národního obrození
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Česká moderna.
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Česká literatura 1. poloviny 19. století
Název materiálu: Národní obrození
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 1. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Literární Praha - Muzeum Franze Kafky
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Mikoláš Aleš Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_17_Mikoláš.
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
POEZIE V ČESKÉ LITERATUŘE PRVNÍ POLOVINY 20. STOLETÍ
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Inovace filologických studijních oborů v souladu s potřebami na trhu práce Reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/

8. Etika překladu Kufnerová, Z., Čtení o překládání, Jinočany 2009, s

Mravní krédo překladatele Prohloubit mezikulturní vazby, kontakty Propagovat kulturu jiného národa Popularizovat určitý literární / filozofický / umělecký směr, proud, autora Kultivovat mateřský jazyk

Prubířský kámen: 1.Zda přeložit dílo, které je v rozporu s mravními zásadami překladatele 2.Zda překládat tzv. triviální literaturu 3.Zda pořídit další překlad díla již jednou či vícekrát překládaného

1. Mravní zásady

2. Překlad literárního braku

3. Nový překlad

Děkuji za pozornost.