PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

Publicistický styl a jeho charakteristika
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
2.Světová válka v próze obrázek
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
JOSEF ŠKVORECKÝ * NÁCHOD.
Powerpoint Templates Page 1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastČeský jazyk a literatura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Testy, testové úkoly. Testy, testové úkoly 1. Charakterizujte publicistický styl 2. Které útvary najdeme v novinách? 3. Charakterizujte reportáž 4.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Funkční styly.
Styl publicistický Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ. Internetové zpravodajství – např Úkol : prohlédněte.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Věty podle postoje mluvčího
Sloupek.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
KAREL ČAPEK - DÍLO PRÓZA DRAMA.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
JAN DRDA – povídka VYŠŠÍ PRINCIP HISTORICKÉ SOUVISLOSTI
JOSEF ŠKVORECKÝ * NÁCHOD.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Jaroslav Hašek
Publicistický styl Znaky a útvary.
OTA PAVEL Praha Praha Obrázek
2.Světová válka v próze obrázek
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Jaroslav Hašek
OTA PAVEL Praha Praha.
ČESKÉ MEZIVÁLEČNÉ DRAMA
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
OTA PAVEL Praha Praha Obrázek:
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk. ŽURNALISTIKA  popisuje novinářské povolání i produkty této činnosti, které přinášejí informace o aktuálním společenském.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr.Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3443 NázevZákladní novinářské žánry Téma hodinyZákladní novinářské.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
O útvarech, žánrech a textech
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
9. ročník Michaela Hantková
2.Světová válka v próze obrázek
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
O útvarech, žánrech a textech
Publicistický styl - úvod
1.
Transkript prezentace:

PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ

ZNAKY Úkol: Vyjmenuj co nejvíce novinových deníků, které znáš. STYL MÉDIÍ SPISOVNÝ PROMĚNLIVÝ, DYNAMICKÝ Funkce - PODÁVAT AKTUÁLNÍ INFORMACE MÁ TAKÉ AGITAČNÍ FUNKCI-OVLIVNIT, PŘESVĚDČIT ČTENÁŘE-velká moc médií V novinách,TV, rozhlase, na internetu V OBLASTECH-politika, kultura,ekonomika… Úkol: Vyjmenuj co nejvíce novinových deníků, které znáš. Úkol : vysvětli pojem BULVÁR, najdi ve slovníku

Noviny + internetové zpravodajství Noviny mají přehlednou a ustálenou strukturu Důležitá je i grafická podoba Text, fotografie, ilustrace Nejdůležitější je úvodní strana – přehled nejvýznamnějších událostí Nadpis –hlavní myšlenka Podnadpis –rozvinutí hlavní myšlenky Úkol – přineste si jakékoli aktuální noviny - ne bulvár!

Žánry: A) ZPRAVODAJSKÉ (objektivní)– zpráva, rozhovor (reklama,inzerát) B) ANALYTICKÉ (subjektivní názor)-úvodník, komentář, diskuse, kritika, recenze C) BELETRISTICKÉ –(umělecké znaky) -fejeton, črta

Práce s novinami Úkol : prohlédněte si přinesené noviny Najděte informace o redakci Popište úvodní stranu Popište rozdělení jednotlivých částí novin Najděte zprávy – kulturní, politické, sportovní, ekonomické a společenské Vyberte nejzajímavější fotografii

Digitální učební materiál Autor:Mgr.Michaela Kopsová Škola: ZŠ a MŠ L.Kuby 48,České Budějovice Předmět : český jazyk- čtenářská a informační gramotnost – projekt TVORBA VLASTNÍHO ČASOPISU Ročník: devátý Školní rok:2011/12 Počet hodin: 1 Prezentace – Microsoft PowerPoint Registrační číslo: 2_I_1_Čj._Publicistika1_Kopsová