PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ
ZNAKY Úkol: Vyjmenuj co nejvíce novinových deníků, které znáš. STYL MÉDIÍ SPISOVNÝ PROMĚNLIVÝ, DYNAMICKÝ Funkce - PODÁVAT AKTUÁLNÍ INFORMACE MÁ TAKÉ AGITAČNÍ FUNKCI-OVLIVNIT, PŘESVĚDČIT ČTENÁŘE-velká moc médií V novinách,TV, rozhlase, na internetu V OBLASTECH-politika, kultura,ekonomika… Úkol: Vyjmenuj co nejvíce novinových deníků, které znáš. Úkol : vysvětli pojem BULVÁR, najdi ve slovníku
Noviny + internetové zpravodajství Noviny mají přehlednou a ustálenou strukturu Důležitá je i grafická podoba Text, fotografie, ilustrace Nejdůležitější je úvodní strana – přehled nejvýznamnějších událostí Nadpis –hlavní myšlenka Podnadpis –rozvinutí hlavní myšlenky Úkol – přineste si jakékoli aktuální noviny - ne bulvár!
Žánry: A) ZPRAVODAJSKÉ (objektivní)– zpráva, rozhovor (reklama,inzerát) B) ANALYTICKÉ (subjektivní názor)-úvodník, komentář, diskuse, kritika, recenze C) BELETRISTICKÉ –(umělecké znaky) -fejeton, črta
Práce s novinami Úkol : prohlédněte si přinesené noviny Najděte informace o redakci Popište úvodní stranu Popište rozdělení jednotlivých částí novin Najděte zprávy – kulturní, politické, sportovní, ekonomické a společenské Vyberte nejzajímavější fotografii
Digitální učební materiál Autor:Mgr.Michaela Kopsová Škola: ZŠ a MŠ L.Kuby 48,České Budějovice Předmět : český jazyk- čtenářská a informační gramotnost – projekt TVORBA VLASTNÍHO ČASOPISU Ročník: devátý Školní rok:2011/12 Počet hodin: 1 Prezentace – Microsoft PowerPoint Registrační číslo: 2_I_1_Čj._Publicistika1_Kopsová