Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mistr Jan Hus Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Advertisements

Počátky kapitalismu v Anglii
Nástup Habsburků na český trůn
Český stát za vlády Jagellonců
KAREL IV. a jeho doba Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Byzantská církev a kultura
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Česká kultura v 16. století renesance
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Vznik měst a jejich význam
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
České země za třicetileté války
Ruský stát a jeho sjednocení
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Anotace: popsat život vyšší společnosti ve středověku, uvést příklady památek, popsat rytířskou zbroj a zábavu Autor: Mgr. Marie Toncrová Jazyk: čeština.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Renesance a humanismus v Itálii
Ve znamení gotického slohu
DUM (digitální učební materiál)
Protektorát Čechy a Morava
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Boj českých stavů proti Habsburkům
Pojmenuj domácí zvířata
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Osídlení Čech v raném středověku
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Zámořské objevy 15. století
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Arabové a jejich výboje
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Vikingové Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Poznej volně žijící zvířata
Afrika – poloha, rozloha
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Byzantská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Byzantská říše Důležité pojmy
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Byzantská říše Byzantská říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Byzantská říše.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Byzantská říše.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová

Anotace: popíše utváření států ve východoevropském kulturním okruhu a jejich specifický vývoj, uvede význam Byzantské říše pro Evropu, porovná antickou kulturní tradici Autor: Mgr. Marie Toncrová Jazyk: čeština Datum vytvoření: září 2012 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: dějepis Tematický okruh: Křesťanství a středověká Evropa Téma: Byzantská říše Očekávaný výstup: popíše podstatnou změnu evropské situace po roce 476, která nastala v důsledku příchodu nových etnik, porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské kulturní oblasti Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: Konstantinopol, Justinián, byzantský sloh, mozaika, ikony Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: výklad, opakování Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 13 let, VII. třída

Byzantská říše kolem roku 550

Které skupiny tvořily obyvatelstvo říše Které skupiny tvořily obyvatelstvo říše? Zařaď podle postavení ve společnosti. otroci, císař, řemeslníci, velmoži, chudina, obchodníci, rolníci 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.

Konstantinopol Cařihrad, Istanbul (Byzantion) města rozvoj řemesel (látky, sklo, šperky, kovy) rozvoj obchodu

Nájezdy boje s Peršany, Slovany, Avary, Araby, Turky vojsko - záruka síly a moci země

Justinián I. císař, kolem r.550 největší rozmach říše vedl mnoho válek Justiniánův kodex – zákoník povstání rolníků Niká - zvítězíš

Kultura matematika dějepis literatura – kroniky, krásné písemnictví, ilustrace

Architektura Byzantský sloh chrámy s kopulemi paláce velmožů, sloupy výtvarné umění - obrazy - ikony - mozaiky - sochy

Test Jaká událost se stala v roce 476 n.l.? Pod jakým názvem se rozvíjela východní část říše? Co ti říká slovo Konstantinopol? Kdo byl Justinián I.? Jaké území patřilo k Byzanci v době jeho vlády? Co je ikona? Jaké vědy se rozvinuly v Byzantské říši? Co je mozaika?

Řešení rozpadla se západořímské říše. Byzantská říše hlavní město Byzantské říše (Cařihrad, Istanbul) císař v Byzantské říši (527-565). Malá Asie, východní pobřeží Středozemního moře, Balkánský poloostrov, část Apeninského poloostrova, část severní Afriky (včetně Egypta) obraz s náboženským námětem matematika, dějepis, literatura obraz sestavený z kamenných nebo dřevěných barevných kostiček

autorem mapy a obrázků Mgr. Marie Toncrová