PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Simple I VY_22_INOVACE_10 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_42.
FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Present simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ03 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
PRESENT CONTINUOUS AND PRESENT SIMPLE CONTRAST FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_10_Summer_holidays_present_simple.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: Present Simple Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2160 NázevPresent simple Téma hodinyPřítomný čas prostý - opakování.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová MORNING AFTERNOON I get up at …. I have a shower and breakfast.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
VY_32_Inovace_ Present simple - question
VY_32_ Present simple - negative Project 1
affirmative negative question
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
Název školy: Základní škola Městec Králové
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Present simple Negative +question
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
1st part Present simple tense Prostý přítomný čas.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek

Content Introduction Use Present simple affirmative Present simple negative Present simple questions Yes/No questions Spelling of the third person singular exercises

Introduction This DUM was created as a support material for elementary students It sums up the uses, grammar and provides extra exercises

Use Přítomný čas prostý označuje zvyky a obvyklé rutinní činnosti Přítomný čas prostý užíváme pro trvale platné skutečnosti Přítomný čas prostý užíváme také pro skutečnosti, které trvají dlouhou dobu Přítomný čas prostý užíváme při pravidelně se opakujících činností/dějů Často používáme přítomný čas prostý ve spojení s příslovci jako jsou : never, sometimes, often, usually a alvays

Present simple affirmative and negative I You Westart They at He Shestarts It I You Wedon't They startat He Shedoesn't It

Present simple questions and Yes/No questions I you dowe When theystart? he doesshe it Doyouhavea camera? they he DoesshelikeChenese food? it

Short answers Yes, I do. No, he doesn‘t.

Spelling of the third person singular U většiny slov přidáváme –s. wear – _____, speak – ______, live – ______ Go a do jsou jiná. Připojují –es. go – ______, do - _______ Pokud sloveso končí na –s, -sh, -ch, přidáváme –es. finish – _______, watch – _______ Pokud sloveso končí na souhlásku a –y, y se mění na –ies. fly – _______, study – _______ Pokud sloveso končí na samohlásku a –y, y se nemění. play – _______ Have je nepravidelné – have –______

Spelling of the third person singular U většiny slov přidáváme –s. wear – wears, speak – speaks, live – lives Go a do jsou jiná. Připojují –es. go – goes, do - does Pokud sloveso končí na –s, -sh, -ch, přidáváme –es. finish – finishes, watch – watches Pokud sloveso končí na souhlásku a –y, y se mění na –ies. fly – flies, study – studies Pokud sloveso končí na samohlásku a –y, y se nemění. play – plays Have je nepravidelné – have –has.

Exercises Write these verbs with –s or –es. 1. (read) she______ 2. (fly) it _______ 3. (finish) it______ 4. (think) he______ 5. (dance) he_____6. (have) she______ Write sentences from these words. Use the right form of the werb (always / early / Sue / arrive) ___________________________ (to the cinema / never / I / go)___________________________ (work / Martina / hard / always)_________________________ (Julia / parties / enjoy / always)__________________________ (often / people‘s names / I / forget)_______________________ (like / chocolate / children / usually)______________________ (televisison / Tim / watch / never)________________________ (usually / dinner / we / have / at 7.30)_____________________ (Jenny / always / nice clothes / wear)_____________________

Exercises Write the negative. 1.I play the piano very well._________________________ 2.Jane plays the piano very well._________________________ 3.They know my phone number._________________________ 4.We work very hard._________________________ 5.He has a bath every day._________________________ Make questions from these words + do/does. Put the words in the right order 1.(where / live / your parents)______________________________ 2.(you / early / always /get up)______________________________ 3.(your brother / like / footbal)______________________________ 4.(what / mean / this word)_________________________________ 5.(often / snow / it / here)__________________________________ 6.(go / usually / to bed / what time / you)______________________

Zdroje: Murphy, R. EssentialGrammar In Use. 3. ed. Cambridge : Cambridge University Press, ISBN s. 21, 25. Falla. T., Davies, P., A. Maturita Solutions Elementary Student‘s Book, China : Oxford University Press, s Falla. T., Davies, P., A. Maturita Solutions Elemantary Workbook, China : Oxford University Press, ISBN s Soars, L., Soars, J. New Headway English Course. 3.ed. China : Oxford University Press, ISBN-13: s. 139.