Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Distribuční politika Petra Krajníková.
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Marketingový mix 4 P.
Distribuční strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
TRH (tržní mechanismus)
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková Lucie Holečková Klára Ketnerová 3.ročník VSRR

Distribuce Nástroj marketingového mixu Dosažení marketingových cílů Skládá se z: distribučních kanálů distribučních mezičlánků distribučních systémů fyzické distribuce

Otázky distribuce výrobků Jak výrobky prodávat Správné místo a čas Použití distribučních kanálů, mezičlánky distribuční cesta – tok zboží

Počet distribučních kanálů Potřeba prostředků na správu Riziko konfliktu Zhoršení kvality Ztráta tržeb X větší pokrytí trhu

Distribuční cesty způsob distribuce zboží k zákazníkovi členění: přímé - zboží přímo zákazníkovi bez dalších zprostředkovatelů b) nepřímé - jeden mezičlánek nebo dva mezičlánky

Velkoobchod nakupuje výrobky za účelem jejich dalšího prodeje Výhody: - široký sortiment - skladové zázemí Nevýhody: - výrobce ztrácí přehled Typy: - tradiční velkoobchod - Cash-and-Carry - komisionáři

Maloobchod prodává zboží přímo konečnému spotřebiteli zahrnujeme i přímý marketing Typy maloobchodních jednotek: - specializované prodejny - supermarkety - obchodní domy - diskontní prodejny ….

Distribuční politika Typy: autodistribuce selektivní politika exklusivní distribuční politika intenzivní politika

Logistická distribuce vědní disciplina o koordinaci prvků podniků směřuje k nejnižším nákladům v čase, ke zlepšení přizpůsobivosti podniku na měnící se hospodářské podmínky má za úkol sladit všechny probíhající procesy mezi výrobním cyklem a cyklem finálních výrobků. určujícím faktorem optimalizace trasy a maximální počet obsloužených zákazníků. stanovit správnou velikost zásob hotových výrobků, neboť požadavek prodeje na vysokou pohotovost při dodávkách je v rozporu s požadavkem udržovat jen minimální zásoby hotových výrobků.

Z podnikového hlediska je hlavním úkolem logistiky řešení 2 konfliktních cílů: schopnost pohotově dodávat snižovat kapitálovou vázanost

Vlivy na cesty zboží: rozmístění výroby specializace výroby velikost odběru, dodávky zboží požadavek čerstvosti zboží velikost obchodní organizace a rozsah jejího centrálního řízení

Předpoklady uplatnění logistiky v obchodě: dynamika a koncentrace obchodní činnosti (velké toky zboží realizované ve velkých obch. firmách.) rychlý a kvalitativní a kvantitativní rozvoj informačních procesů a prostředků rozvoj techniky a technologie provozu

Právní otázky související s distribučními systémy firmy si samy stanoví distribuční systém, který jim nejlépe vyhovuje legislativa se snaží zabránit tomu, aby některé firmy nebránily jiným firmám použití určité distribuční cesty největší část právní úpravy se zabývá vzájemnými právy a povinnostmi, jakmile uzavřeli určité smluvní vztahy

mnoho výrobců a velkoobchodníků preferuje pro distribuci svých výrobků nějakou formu výlučnosti Exclusive dealing – prodejce nesmí nabízet konkurenční výrobky Konkureční doložka – prospěch z výlučných vztahů mohou mít obě smluvní strany Claytonův zákon – přijat v roce 1914 výlučný teritoriální prodej – výrobce se zaváže dodávat jen jim a prodávající se zaváže prodávat jen v určité oblasti

Příklad Využití přímých distribučních cest představuje zřídkakdy situace „všechno nebo nic“. Firma Hewlett-Packard otevřela hned tři weby s cílem snížit náklady a zvýšit prodeje – Shopping Village (pro spotřebitele), HP Commerce Center (pro firmy nakupující u autorizovaných prostředníků), Solutions Now (pro existující smluvní zákazníky). Aby se vyhnula konfliktům se stávajícími členy svých distribučních systémů, směruje všechny objednávky z internetu právě prodejcům, kteří objednávky zkompletují, zajišťují dodání a dostávají provizi. Takovým způsobem využívá výhod přímého prodeje, ale rovněž zvyšuje obchody prodejců. Zdroj: Kotler, Marketing, vydala Grada 2004

Frančíza (Franchising) -specifický a velice aktuální způsob distribuce -určitý způsob spolupráce-partnerství -frančízátor →dává k dispozici frančízantovi svoji podnikatelskou koncepci -frančízant →za poskytnutí podnikatelské koncepce platí frančízátorovi poplatky (vstupní, provozní..)

Závěr distribuční strategie -jedna z nejdůležitějších složek efektivity podniku vybudování distribučního systému není krátkodobá záležitost správnou forma distribuce může pro podnik představovat i silnou konkurenční výhodu

Použitá literatura Světlík, Jaroslav. Marketing-Cesta k trhu. EKKA. Zlín 1992. ISBN 80-900015-8-0 Kotler, Marketing, Grada 2004 Foret, M. Marketing pro začátečníky. Computer Press. Brno 2008. ISBN 978-80-251-1942-6 Hes, A.; Regnerová, M.; Hrubá, D. Obchodní nauka. Praha: Provozně ekonomická fakulta České zemědělské univerzity v Praze, 2005, ISBN 80-213-1155-X Kotler, Philip. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manager. Management Press. Praha 2003. ISBN 80-7261-082-1

Děkujeme za pozornost..