Motýlí efekt Systémový přístup a vize. Motýlí efekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rodinné centrum Kamarád Nenuda o.s.: Enkaustika pro rozvoj osobnosti Mgr. Ivana Scharfová
Advertisements

Základní škola, Brno, Štolcova 16
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Šikana a kyberšikana ve školách – HK 2013 Možnosti práce se šikanou na ZŠ v rámci programu všeobecné primární prevence rizikového chování Mgr. Markéta.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Dne 9. prosince si učitelé I. a II. stupně i při vánočním shonu a přípravách na Vánoční jarmark udělali čas a zúčastnili se kurzu Alternativní formy.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
Školní poradenské pracoviště
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Vzdělávání pro budoucnost Délka trvání – 20 měsíců Místo realizace – Olomoucký kraj projekt realizovaný v Olomouckém kraji – vpb.cepac.cz.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Environmentální Vzdělávání a výchova.
30. – 31. října 2014 © Life Skill Coaching New Zealand.
Minimální preventivní program Pražské centrum primární prevence.
Centrum primární prevence Semiramis o.s.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Výstupy z Úvodního semináře
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
Projekt Podpora učitelů ve zvyšování kvality jejich práce „PUČ“
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Prožitkové programy Centra nové naděje Frýdek-Místek
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Činnost asistentů prevence kriminality ve městě Bruntál
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Mgr. Simona Krajíčková Centrum primární prevence Semiramis o.s. Mladá Boleslav TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOV Á N EVROPSKÝM SOCI Á LN Í M FONDEM A ST Á.
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Praxe ve školní psychologii
MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Naše zařízení a služby o Terapeutická komunita ADVAITA v Nové Vsi o Centrum ambulantních služeb v Liberci o Program ambulantního poradenství o Doléčovací.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Škola pro všechny Setkání koordinátorů inkluze ZŠ Jeseník, Fučíkova
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Bezpečné klima na školách konference k projektu Kraje Vysočina 2017
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
TTnet (Training of Trainers Network)
Konflikt, koření života
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Konference primární prevence PK
Konference je financována Nadací Sirius
náhradní rodinné péče II setkání zástupců KÚ OSPOD a NNO
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Motýlí efekt Systémový přístup a vize

Motýlí efekt

MOTÝLÍ EFEKT části – žák, učitel systémy – město, škola, rodina části = subsystémy  celek = systém vzájemné působení a ovlivňování vstupy výstupy

P RIMÁRNÍ PREVENCE Práce se třídou Práce s učitelem

P RÁCE SE TŘÍDOU Rovnost a rovnoprávnost – empatie, sebeuvědomění Kolektivní práce – řešení problémů, vztahové dovednosti Skupinové práce – kritické a kreativní myšlení, efektivní komunikace Interaktivní hry – rozhodování, zvládání emocí, normativní přesvědčení

P RÁCE SE TŘÍDOU Dobrovolnická sdružení Nadace Neziskové organizace Obecně prospěšné společnosti Peer programy Nejednotnost terminologie Neucelený přístup Časové omezení

P ROČ SPOLUPRÁCE S UČITELEM ? Častěji, užší vztah Lépe děti znají Více možností Provázanost s výukou Větší důvěra

P RÁCE S UČITELEM Adaptační kurzy Informační semináře Třídní učitelé na blocích PP Interaktivní kurzy (zaměřené na PP ve spojení s výukou) Supervizní setkávání Časové důvody Obava ze změny Uzavřenost žáků Finance

R OLE UČITELE Vzdělavatel Vychovatel Facilitátor Poradce Manažer Hodnotitel Partner Přítel Stratég Prostředník

V IZE Systém a jeho interakce

P RÁCE S UČITELEM Navrácení nezaměnitelné úlohy Podpora Předávání zkušeností a informací Vedení Kongruence

M OŽNOSTI SPOLUPRÁCE Školení, kurzy, semináře, supervize Učitel na bloku PP Projekty zaměřené na lektor – pedagog Různé pracovní skupiny Centrum primární prevence Vytvoření jednotné metodiky Např. na bázi programu EU-Dap, Evropská zdravá škola a drogy, EMQ, LST

MOTÝLÍ EFEKT „malé změny mohou mít za následek velké variace v delším průběhu“ 7Hs&feature=player_embedded

Děkuji za pozornost Magdaléna, o.p.s. Včelník Mníšek pod Brdy Helena Fialová Koordinátor 3P programů