VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
VY_32_INOVACE_F3-18 OBRÁZEK VE WORDU AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ŘÍJEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: PRÁCE S OBRÁZKEM V PROGRAMU MICROSOFT WORD Časová.
Zoner Callisto.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Bitmapová (rastrová) grafika
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Vkládání kreslených útvarů
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_048.ICT.13 Zoner Callisto - úvod.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU GRAFIKOU, VYSVĚTLENÍ POJMU OBJEKTY, SEZNÁMENÍ S PROGRAMEM ZONER CALISTO Časová náročnost: cca 25 minut PŘEDMĚT: Informatika Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Práce s vektorovými grafikou je v porovnání s rastrovou (bitmapovou) grafikou naprosto odlišná :

 Obrázek v podstatě skládáme z jednotlivých jednoduchých tvarů - obdélníků, čtverců, křivek, úseček, textu atd.  Výsledkem může být velmi složitý obrázek, který je vytvořen jako skládačka z jednotlivých dílků.  Jeho tvorba je náročná na trpělivost, ale výsledkem je obrázek, který můžeme libovolně zvětšovat či zmenšovat bez ztráty kvality.  Není uložen v paměti počítače jako jednotlivé obrazové body (pixely), ale jako rovnice křivek.

 Nelze použít pro digitální fotografie.  Vektorové editory se velmi často používají pro návrh a tvorbu grafických dokumentů - letáků, vizitek, plakátů, titulních stránek časopisů atd.

PRINCIP VYTVOŘENÍ VEKTOROVÉHO OBRÁZKU JE PATRNÝ Z NÁSLEDUJÍCÍCH UKÁZEK: CELEK VYPADÁ PODOBNĚ JAKO RASTROVÁ GRAFIKA

VE SKUTEČNOSTI JE SLOŽEN Z MNOHA DÍLŮ NEBO SPRÁVNĚ ŘEČENO: OBJEKTŮ OBJEKTŮ

* Corel Draw * Adobe Illustrator * Inkscape * Open Office Draw * Zoner Callisto - český program za výhodnou cenu. Ukázky v následujícím textu budou z tohoto programu.

PANEL KRESLÍCÍCH NÁSTROJŮ PANEL VLASTNOSTÍ PANEL NÁSTROJŮ MĚŘÍTKO PALETA BAREV PRACOVNÍ PLOCHA PANEL NÁSTROJŮ GALERIE

* Na základním panelu nástrojů si vybereme objekt, který chceme nakreslit. Myší vymezíme jeho velikost a polohu. Tuto polohu můžeme měnit, stejně jako pořadí objektů.

S vloženými objekty můžeme manipulovat: měnit jejich velikost, otáčet je, měnit jejich tvar atd. POSTUP: Stiskneme nástroj pro výběr objektů (bílá šipka) a poté klikneme na objekt. Volba nástroje Pomocí LTM upravíme velikost obrazce

Pomocí dvojitého kliku LTM na objekt se dostaneme do režimu otáčení

Praktická poznámka: ShiftCtrl Shift Ctrl Zajímavé je použití kláves Shift a Ctrl. Pokud přidržíme při kreslení klávesu Shift, kreslíme objekt ze středu, při stisku Ctrl kreslíme pravidelné objekty.

Spusťte si na svých počítačích program Zoner Calisto Dle předchozích ukázek si zkusíme vložit do dokumentu všechny základní objekty a procvičíme si úpravu jejich velikosti a tvaru.

Další použité obrázky: autor materiálu. Použitá literatura: ZIKOVÁ, J. a kol. Zoner Callisto 5: Uživatelská příručka. Brno: Zoner Software, s.