Romantické malířství ve Francii

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Advertisements

První představitelé impresionismu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Baroko.
III/2 XV A
Románský sloh.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
ROMANTISMUS.
Romantismus Umění 19. století.
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
ZA, 2. ročník / Literatura 19. století/ Mgr. Veronika Mrkvanová
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Románské sochařství a malířství
Gustave Courbet Barbizonská škola
Nizozemské renesanční malířství
Klasicistní malířství
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
AUGUSTE RENOIR Viktor Matějka, V6A.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus Umění 19. století.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Claude Monet
Romantismus Název školy
Victor Hugo ( ).
Realismus.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Literatura na počátku 20.století
Nizozemské malířství 17. století
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
REALISMUS.
ROMANTISMUS.
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Umělecké směry 19. století
Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
IMPRESIONISMUS.
Existencionalismus, neorealismus
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Klasicismus a osvícenství
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Busta podle Honoré Daumiera
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Realismus ve výtvarném umění
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Světová literatura 2.pol.20.stol.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Transkript prezentace:

Romantické malířství ve Francii Theodore Gericault Eugene Delacroix Eugene Daumier

Jean Louis Théodore Géricault 1791-1824 Průkopník romantismu ve francouzském malířství Záliba pro koně a dostihy

Eugene Delacroix 1798-1863

Eugene Delacroix: životní osudy 1798-1863 Malíř a karikaturista, vůdce romantiků Cesty: Itálie, Anglie, Maroko, Španělsko Klasické vzdělání Odmítal se nechat zatáhnout do nějakého uměleckého proudu

Portrét a autoportrét

Žena s papouškem

Svoboda vede svůj lid na barikády

Alžírské ženy

Židovská nevěsta v Tangeru; akvarel

Vjezd křižáků do Konstantinopole 1841

Arabští koně zápasící ve stáji

Lov lvů, pod tím skeč

Malý tygr harjící si se svou matkou

Hamlet a Ofélie

Král Lear s Kordélií ve vězení

Ovidius ve vyhnanství u Skythů

Zdroje informací o Delacroixovi Zdroje informací o Gericaultovi

Honoré Daumier ( 1808-1879) ještě spjat s romantismem odpor ke klasicismu ale zálibu v Rubensovi 1828 začal litografovat a kreslit politické karikatury v republikánském duchu spolupráce s časopisem La Caricature, později Charivari (kde bylo terčem jeho výsměchu francouzské měšťáctví) 1848 účast v soutěži na alegorické znázornění republiky; vyvrcholení jeho realistického stylu další náměty děl hojně voli z literatury (La Fontaine, Moliére, Cervantes); divadlo, soudní prostředí, každodenní život prostých lidí

Honoré Daumier: studio

Gargantua: Ludvík Filip Orleánský

Břicho legislativy

Velké schody

Busty politiků

Milovníci umění; Don Quijote a mrtvý mezek

Don Quijote a Sancho Panza; Don Quijote a Sancho Panza odpočívající pod stromem

Don Quijote čtoucí; Don Quijotw a mrtvý mezek

Divadlo

Pradlena

Hodnocení Daumierova stylu „nejbaroknější umělec mezi francouzskými realisty“ smysl pro plastično, záliba ve světelných kontrastech, dramatičnost, stupňování děje, dynamika