Ing. Patrik Nacher www.bankovnipoplatky.com.  je nutné je splatit i s úroky  brát si je zodpovědně, stejně obezřetně, jako když někomu sám půjčuji 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_62_INOVACE_1_2_09 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Platební karty I.
Advertisements

Ekonomická gramotnost
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Produkty finančního trhu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Platební karty a vlastní bydlení Lektor: Ing. Miroslav Škvára
Nástroje finančního trhu
MS EXCEL Funkce PLATBA.
Evidence na finančních účtech
Peníze - půjčky Splátkový prodej Úvěrová karta Spotřebitelský úvěr
Stavební spoření, úvěry, leasing
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiálu VY_32_INOVACE_147.
Ekonomika domácnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Marketingový mix Petra Krajníková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Poštovní poukázky.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Platit se dá i jinak než penězi
MONETÁRNÍ POLITIKA květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060215
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Petr Machala. Kde můžete mít uložené peníze? Kdo vám může poskytnout úvěr? 1.Bankovní účty 2.Podílové fondy 3.ETF (fondy obchodované na burzách) 4.Investiční.
MBank Maximum výhod a pohodlí ??? PETRA NGUYENOVÁ ma381.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Nakupujeme na splátky Ekonomické okénko Občanská výchova.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
1 PROGRAM PŘEDSTAVUJEME VÁM. 2 Je program, kde můžete získat auto s 0% akontací a příspěvek až 100% na splátky leasingu. Strategie programu Freedom spočívá.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_04 NázevRPSN Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví AnotaceDefinice.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŘÍZENÍ RIZIK I Finanční rizika Tržní riziko je pravděpodobnost změny hodnoty podniku, způsobené změnou tržní hodnoty rizikového faktoru. Kreditní riziko.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Finanční trh. Pojmy Úrok- peněžitá odměna za půjčení peněz Úroková míra- velikost úroků v procentech, procentní vyjádření navýšení půjčené částky za určité.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_06 Kontokorentní účet TEMA:Finanční.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_18 Název materiáluKde si půjčit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: KONTOKORENT - krátkodobý úvěr Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_18 Název materiáluÚvěry a.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0205 Název vzdělávacího materiálu: Platební karty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
EU_62_B_sada 1_04_M_Platební karta_Poliačíková Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorIng. Jana Poliačíková Anotace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Období vzniku: květen _inovace_FG.9.69 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, hra aktivity-pojmy.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kam s penězi, aby nezahálely
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Pasivní bankovní operace - platební karty
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Moderní platební nástroje
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
DUM - Digitální Učební Materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Ing. Patrik Nacher

 je nutné je splatit i s úroky  brát si je zodpovědně, stejně obezřetně, jako když někomu sám půjčuji  zmenšují svobodu  neznamenají zvýšení bohatství Kupujeme si věci, které nepotřebujeme, za peníze, které nemáme, abychom oslnili ty, kteří nás ani neznají Úvěry:

 Bezúročné období (45 – 55 dní)  Nad minimální limit jakákoliv částka splátky  Nemusí se znovu žádat o půjčku  Slevy u obchodníků ( %)  Bonusy a cashback (0,5 - 2%)  Přehledné výpisy Kreditní karta je levný úvěrový nástroj pro ty, kteří mají pojem o čase, jsou zodpovědní a umějí s kartou pracovat a naopak velmi drahý pro ty, kteří tak nečiní Výhody:

 Vysoké úroky (19,9 – 26,28% p.a.)  Sofistikovaný produkt  Lákadlo na utrácení a matení  Poplatky  Roční poplatek 0 – 600 Kč  Správa kartového účtu 0 – 828 Kč Pokud platíme kartou, musíme se chovat více zodpovědně, protože odpadá onen přirozený strach z výdajů a utrácení, který umí navodit peníze. Nevýhody:

 45 – 55 dní  20 – 30% p.a.  Výpočet úroků složitý  Kdy nastane, co znamená slovo „až“  Výběry z bankomatu – pravidla Bezúročné období:

Karty (tis. ks) Q 2011 Karty celkem debetní kreditní

 Karta je magnet na utrácení, při nákupech totiž nemáme pocit, že vydáváme peníze, ale předáváme prodavačce jen plastikovou kartu  Bezúročné období je slast i past  Používat selský rozum  Kreditní karta je nejefektivnějším úvěrovým nástrojem, ale může být také jedním z nejdražších  Změna terminologie: kreditní karta = ÚVĚROVÁ KARTA

Děkuji za pozornost a přeji úspěšný a veselý rok 2012 Patrik Nacher