Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_21_01_3 Název materiálu Druhy číslovek Jméno vyučujícího Mgr. Marie Kufnerová Třída 6. Předmět Čj Datum vytvoření
Metodika: Žáci mají možnost nastudovat tabulku s druhy číslovek Poté následuje cvičení a řešení
Druhy číslovek Určité – vyjadřují přesný počet nebo pořadí Neurčité – nevyjadřují přesný počet nebo pořadí
Najděte v textu číslovky určité i neurčité a určete jejich druh Potkal jsem se třemi kamarády. Vyzkoušela jsem patery boty. Mnoho z nás nevědělo kudy kam. Několik dětí nepřišlo do školy. Sedminásobný mistr v boxu byl obviněn z dopingu. Tyto děti chodí do šestého ročníku naší ZŠ. Dvakrát měř, jednou řež. Přečti, prosím, třetí odstavec. Už několikrát někdo zazvonil. Kolikátý jsi doběhl? Několikanásobný vítěz tentokrát prohrál. Umíš dělit pěti? Oba dva psi doběhli k domu.
Řešení Potkal jsem se třemi kamarády. Vyzkoušela jsem patery boty. Mnoho z nás nevědělo kudy kam. Několik dětí nepřišlo do školy. Sedminásobný mistr v boxu byl obviněn z dopingu. Tyto děti chodí do šestého ročníku naší ZŠ. Dvakrát měř, jednou řež. Přečti, prosím, třetí odstavec. Už několikrát někdo zazvonil. Kolikátý jsi doběhl? Několikanásobný vítěz tentokrát prohrál. Umíš dělit pěti? Oba dva psi doběhli k domu. určiténeurčité Základní třemi, jednou, pěti, oba, dva mnoho, několik Řadovéšestého, třetíkolikátý Druhovépatery Násobnésedminásobný, dvakrátněkolikrát, několikanásobný
Zdroje: Vlastní tvorba autora