VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
Česká republika-demokratický stát
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_02_SVP_075_Zrn
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Legislativní proces návrhu zákona
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Legislativní proces J.Kožiak.
Moc zákonodárná VY_32_INOVACE_ 06 - Moc zákonodárná.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Prezidentské volby v USA (v porovnání s ČR)
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
Volby Tomáš Divacký 4KA 2011/2012.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
VY_32_INOVACE_SVF33260DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Dělba moci.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Vrcholné státní orgány Autor:
Moc zákonodárná Pavel Šuranský. Přáli byste si v naší zemi něco změnit? Jakým způsobem by to bylo možné?
MOC ZÁKONODÁRNÁ Právní řád – není neměnný, lze jej měnit
Schvalování zákonů v ČR
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
VY_32_INOVACE_29-14 TEST 4 VOLBY, VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Název školy: Základní škola Městec Králové
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník: IV. Datum vytvoření:srpen 2012 Šablona:III/2č. materiálu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
Petr Machala. nejdůležitější prostředek uplatňování suverenity státu legální a legitimní způsob jak se podílet na moci Napište co nejvíce důvodů proč.
ÚSTAVNÍ VÝVOJ A ÚSTAVNÍ SYSTÉM ČR III.12 Moc zákonodárná a tvorba práva Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Zdroj obrázků: VOLBY A VOLEBNÍ SYSTÉMY volby jsou hlavním mechanismem demokracie, kdy občané volí své zástupce, kteří reprezentují.
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKONODÁRNÁ MOC Jana Karásková.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Volby do poslanecké sněmovny v ČR
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výchova k občanství Volby jako základ demokracie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Ústavní systém České republiky
Transkript prezentace:

VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409 Jméno autora: Mgr. Kateřina Sepešiová Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: 2013

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Tematická oblast: Zákonodárná moc Předmět: Výchova k občanství Výstižný popis způsobu použití: Materiál vhodný pro výkladovou hodinu. Klíčová slova: zákonodárná moc, legislativa, Parlament ČR, Poslanecká sněmovna, Senát, volby, proces schvalování zákonů Druh učebního materiálu: Powerpointová presentace

ZÁKONODÁRN Á MOC

Z ÁKONODÁRNÁ MOC = LEGISLATIVA vytváří a schvaluje zákony v České republice disponuje zákonodárnou mocí parlament, který je dvoukomorový dvoukomorový Parlament ČR se dělí na Poslaneckou sněmovnu a Senát

P OSLANECKÁ SNĚMOVNA 200 členů voleni na 4 roky poslanec musí být starší 21 let volíme stranu

V OLBY DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY poměrný systém = poslanci se stanou představitelé stran, které získaly minimálně 5% hlasů

S ENÁT 81 členů voleni na 6 let → každé dva roky se obměňuje třetina senátorů senátor musí být starší 40 let volíme konkrétního kandidáta

V OLBY DO SENÁTU většinový systém = senátorem se stává kandidát, který získá nadpoloviční většinu hlasů 1. kolo pokud některý kandidát získá více než 50% hlasů, stává se senátorem 2. kolo pokud v 1. kole nebyl žádný kandidát, který získal více než 50% hlasů, koná se 2. kolo, do kterého postupují dva nejlepší kandidáti

L EGISLATIVNÍ PROCES SCHVALOVÁNÍ ZÁKONŮ zákonodárná iniciativa – návrh zákona (poslanci, Senát, vláda, zastupitelstva krajů) projednání návrhu zákona – v Poslanecké sněmovně (ve třech čteních) schválení zákona – v Poslanecké sněmovně, v Senátu a podpis prezidenta republiky vyhlášení zákona – ve Sbírce zákonů

Z DROJE Radio Praha – Český rozhlas 7 – vysílání do zahraničí. [online]. [cit ]. Dostupné z: Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky [online]. [cit ]. Dostupné z: f21a8b4a857c349b7c14bca67.png f21a8b4a857c349b7c14bca67.png PPM factum research – fakta na dosah. [online]. [cit ]. Dostupné z: mandatu jpg mandatu jpg JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : příručka učitele pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 303 s. ISBN