Napište program v C pro výpočet plochy obdélníka se stranami A=3 a B=2. Výsledek vytiskněte s patřičným komentářem na obrazovku formátovým příkazem printf.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Programování v C jazyku - SEMINÁŘ
Pascal - příklady.
Racionální čísla, operátory, výrazy, knihovní funkce
Vstupy a výstupy v JavaScriptu Vstup: použitím metody prompt objektu window čtením hodnot z položek formuláře Výstup : použitím metody alert objektu window.
Základní pojmy v jazyce C
VISUAL BASIC Práce se soubory.
Metody (funkce, procedury)
Algoritmy I Cvičení č. 2. Cíl hodiny Datové typy a přetypování (int, float, double, bool, char, long, short) Konstanty – Celočíselné Desítkové – 15, 0,
Algoritmy I Cvičení č. 1.
Preprocess Úvod do tvorby funkcí Princip preprocesoringu Direktivy preprocesoru Podmíněný překlad Základy tvorby funkcí Zjednodušený popis principu předávaní.
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Algoritmizace a programování
Struktury, qsort, mergesort BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Databázové systémy 2 Cvičení č. 7 Ing. Tomáš Váňa Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
OSNOVA: a) Řetězce v C b) Funkce stdio.h pro řetězce c) Funkce string.h pro řetězce d) Příklad Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
C – strukturované příkazy
Příklady v jazyku C – část 6
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
Současný svět Projekt č. CZ /3. 1
Jiří Znoj - zno Tvorba konkordace Algoritmy II 3. projekt, 5. zadání Jiří Znoj - zno
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Ukazatele a pole 10 Verze
Cvičení.
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
Vstupy a výstupy znaků a) Terminálový vstup a výstup ( getchar(), putchar() ) Přečtěte znak pomocí systémové funkce getchar() a vypište ho pomocí putchar().
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Příklady v jazyku C – část 4
Příklady v jazyku C – část 3
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
Příklady v jazyku C – část 2
C – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I – Procedura – 5 bodů Vytvořte proceduru P_ZK4(p_oddeleni_id_from NUMBER, p_oddeleni_id_to NUMBER)
OSNOVA: a) Příkazy pro větvení b) Příkazy pro cykly c) Příkazy pro řízení přenosu d) Příklad Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
C – switch Mgr. Lenka Švancarová. switch syntaxe switch (výraz) { case hodnota_1: příkaz(y)_ve_větvi_1; case hodnota_2: příkaz(y)_ve_větvi_2; … default:
Začínáme vážně programovat Řídící struktury Přetypování Vstupně výstupní operace Vlastní tvorba programů.
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Algoritmy – jejich tvorba Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Jaroslav.
C – jak na procedury Mgr. Lenka Švancarová. C – procedury #include int main() { printf("Ahoj\n"); return(0); } #include void pozdrav(void) { printf("Ahoj\n");
Příklady v jazyku C – část 1. Výstupy pomocí printf. printf(" Tisk textu \n v apostrofech \n ") ; p=10; printf("%d\n", p) ; /* tisk konstanty */ printf("Tisk.
Příklady v jazyku C – část 8. Napište program, který inicializuje 2-rozměrné pole uživatele (5 řádků, 2 sloupce) a naplní ho hodnotami (první sloupec.
Ukazatele, řetězce Přednáška č. 3. Ukazatele  Ukazatel (pointer) – typ o velikosti 4 bajty (v 32bit. systémech) pro uložení adresy objektu na který ukazuje.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Příklady v jazyku C – část 2
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Příklady v jazyku C – část 2
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
C – procedury Mgr. Lenka Švancarová.
C – if Mgr. Lenka Švancarová. if vývojový diagram Podmínka Příkaz(y) Podmínka Příkaz(y) Úplné větveníNeúplné větvení ++--
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
POSLOUPNOST test. ZKUSTE ODPOVĚDĚT Co je to komentář? Poznámky, které nám pomohou pochopit, když se k programu vrátíme po delší době, co jsme chtěli tou,
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Programování KONSTANTY, ČTENÍ PO JEDNOM ZNAKU GETCHAR() FORMÁTOVANÝ VÝSTUP POMOCÍ PRINTF, VÝVOJOVÉ DIAGRAMY, CYKLY.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Programování ÚVOD, PROMĚNNÉ, OPERÁTORY A PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ ERIK KRÁL.
Programování OPERÁTOR SIZEOF, FUNKCE, POLE JAKO PARAMETRY FUNKCÍ ERIK KRÁL.
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Funkce výstupu (2) Funkce printf: deklarována v: stdio.h
Opakování ze 3. cvičení deklarace proměnných výpis na monitor (výstup)
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Napište program v C pro výpočet plochy obdélníka se stranami A=3 a B=2. Výsledek vytiskněte s patřičným komentářem na obrazovku formátovým příkazem printf s výpisem hodnot stran obdélníku a výsledku. Proložte tisk patřičným textem. /*obsah obdelnika*/ #include int main() { int a,b,S; /* definice promenych*/ a=3; b=2; S=a*b; printf("\nObsah obdelnika o delce %d a sirce %d je %d.",a,b,S); system ("PAUSE"); return 0; }

Napište program z minulého příkladu v C pro výpočet plochy obdélníka se stranami 3 a 2. Výsledek vytiskněte s patřičným komentářem na obrazovku formátovým příkazem printf s výpisem hodnot stran obdélníku a výsledku. V programu ale nebudou použity žádné proměnné, ale výpočet plochy obdélníka bude proveden aritmetickým výrazem s konstantami ve výstupním seznamu příkazu printf. Proložte tisk v příkazu printf stejně jako v minulém příkazu patřičným textem. /*obsah obdelnika*/ #include int main() { printf("\nObsah obdelnika o delce %d a sirce %d je %d.\n", 3, 2, 3*2); system ("PAUSE"); return 0; }

Napište program z minulého příkladu v C pro výpočet plochy obdélníka se stranami a, b, Jejichž hodnoty budou přečteny z klávesnice příkazem scanf. Přiřazením spočtěte plochu a výsledek vytiskněte s patřičným komentářem na obrazovku formátovým příkazem printf s výpisem hodnot stran obdélníku a výsledku. /*obsah obdelnika*/ #include int main() { int a,b,S; /* definice promennych*/ printf("\nZadej delku: "); scanf("%d",&a); /* Pozadavkovy text a nacteni promenne a*/ printf("\nZadej sirku: "); scanf("%d",&b); /* Pozadavkovy text a nacteni promenne b*/ S=a*b; printf("\nObsah obdelnika o delce %d a sirce %d je %d.\n", a, b, S); system ("PAUSE"); return 0; }

Napište program v C z minulého příkladu s tím rozdílem, že se bude jednat o čísla desetinná, kde b budou typu float a, S bude typu double. Použijte i správné formáty v Příkazech scanf a printf. /*obsah obdelnika*/ #include int main() { float b ; /* definice promennych*/ double a,S ; /* definice promennych*/ printf("\nZadej delku: "); scanf("%lf",&a); /* Pozadavkovy text a nacteni promenne a*/ printf("\nZadej sirku: "); scanf("%f",&b); /* Pozadavkovy text a nacteni promenne b*/ S=a*b; printf("\nObsah obdelnika o delce %5.2f a sirce %.2f je %.4 \n", a, b, S); system ("PAUSE"); return 0; }

Napište program v jazyku C, ve kterém načtete z klávesnice 3 celá čísla x,y,z typu double. A spočtete jejich aritmetický průměr. Obsahy proměnných a výsledek vytiskněte. Pro vstupy a výstupy použijte scanf a printf. /*prumer z 3 cislel*/ #include int main() { int x, y, z ; /* definice promennych*/ printf("\nZadej 3 cisla:\n"); /* Pozadavkovy text */ scanf("%d %d %d",&x,&y,&z); /* Nacteni hodnot promennych */ printf("Prumer z cisel %d,%d,%d je %f\n", x, y, z, ((x+y+z)/3.0) ); system ("PAUSE"); return 0; }