Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
POLYPOVCI.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
Kmen: PRVOCI.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Žahavci Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_309.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
zpracování ve dvojicích
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Odpověz na otázky v pracovním listu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tématický okruh: Z oologie Téma: ŽAHAVCI Anotace: Prezentace slouží žákům jako osnova probíraného učiva. Obsahuje základní údaje k tématu – charakteristika žahavců, popis těla, systém.Text slouží i jako zápis do sešitu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.

ŽAHAVCI

vodní mnohobuněční živočichové buňky jsou rozlišeny na svalové, nervové a žahavé Nervová soustava NS – rozptýlená – buňky mají výběžky, které jsou spojeny v síť.

Buňky žahavé – při podráždění se vymrští vlákno – zabodne se do kořisti, kterou ochromí nebo usmrtí.

Trávící soustava TS – živí se viz učebnice str. 56 Trávící dutina je váček s jedním otvorem (příjem i výdej potravy)= LÁČKA

Rozmnožování nepohlavní – PUČENÍ – vytvoří se pupen, který se po dorostení oddělí a vznikne nový nezmar. Nový jedinec žije buď v koloniích nebo se oddělí a žije samostatně. pohlavní – u medúz, oddělené pohlaví

Stavba těla Polyp – přisedlá forma s nožním terčem a chapadly, žije sám nebo v trsech. Nezmar se dovede pohybovat rychle pomocí „přemetů“. Skloní tělo, přichytí se chapadly, odpoutá nožní terč a převrátí se. Má schopnost REGENERACE – dorůstání nebo obnova části těla.

ŽAHAVCI – SYSTÉM 1. Polypovci slané i sladké vody nezmar obecný sladké vody,1 cm dlouhý, 5 – 7 chapadel

2. medúzovci mořští, některé druhy mohou žahavými buňkami popálit i člověka talířovka kořenoústka organismy-umi-rozsvitit-lesy-i-oceany-jsou-nadhernou- podivanou-i-genialni-hrickou-prirody-37126/ organismy-umi-rozsvitit-lesy-i-oceany-jsou-nadhernou- podivanou-i-genialni-hrickou-prirody-37126/

3. Korálnatci mořští Sasanky žijí jednotlivě nebo v koloniích, velké množství chapadel Sasanka koňská

Koráli v koloniích vápenatá kostra, která po smrti korálů tvoří korálové útesy Větevník

Zdroje: Přírodopis I – L.J. Dobroruka, V.Cílek, F. Hasch, Z.Storchová, Scientia, s.r.o., Pedagogické nakladatelství, Praha 1997, ISBN Přírodopis 6 – V. Čabradová, F. Hasch, J.Sejpka, I. Vaněčková, Nakladatelství FRAUS 2003, ISBN X organismy-umi-rozsvitit-lesy-i-oceany-jsou- nadhernou-podivanou-i-genialni-hrickou-prirody / organismy-umi-rozsvitit-lesy-i-oceany-jsou- nadhernou-podivanou-i-genialni-hrickou-prirody /