Michal Zbořil Solution Specialist Oracle Czech Komunikační centra pro občany.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Advertisements

Středisko náhradní rodinné péče o. s. Závěry zahraničního výzkumu Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Základní registry - 2 měsíce provozu IS ORG Eva Vrbová ředitelka Odboru základních identifikátorů.
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Informační systémy podnikové systémy CRM
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Základní registry veřejné správy
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Registr dlužníků státu
Prezentace 1 Kontaktní centrum Statutárního města Ostravy provozované společností OVANET a.s. červen 2009.
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Univerzální přípojka koncepce a realita Miroslav 30.březen 2004.
Manažerské přístupy k informačnímu systému města
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Úvod Výkon veřejné správy Závěr Co je SPIS? Sdružení založené před sedmi lety klíčovými IT firmami pro prosazování jejich zájmů při rozšiřování trhu.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Michal Zbořil Solution Specialist Oracle Czech Centrum styku s občany a aplikace pro řízení magistrátu.
Principy SPIS pro legislativu eGovernmentu Aleš Kučera – NOVELL eGovernment Expert Forum , ISSS, Hradec Králové.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel.
Realizační tým ICZ duben 2005
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Moderní řízení úřadu z pohledu tajemníka Radek Baloun, tajemník Magistrátu města Hradec Králové 31.března 2005.
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Seminární práce z předmětu SIPOL
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Společnost Eurotel pro státní správu. 2 Silný partner pro veřejnou správu ›Společnost Eurotel poskytuje dlouhodobě všem zákazníkům profesionální servis.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Vratislav Paulík ředitel projektů
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Komunikace občana s úřadem
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
O PTIMALIZACE PROCESŮ ÚOOÚ Projekt je financován z prostředků strukturálních fondů Evropských společenství v rámci Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Spolupráce ÚP ČR a LPS konference - Poslanecká sněmovna parlamentu ČR Mgr. Zdeňka Cibulková, Odbor pro sociální věci Generálního ředitelství.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
0 A healthier tomorrow. MUDr. Pavel Kubů CEE Healthcare Business Development Manager Přínosy eHealth nástroji koordinované zdravotní péče pro klienty Maccabi.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
SAFETY 2017 Význam a zásady fyzické bezpečnosti při ochraně (nejen) utajovaných informací. Hradec Králové duben
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
David Šetina Business Consultant NextiraOne Czech Iva Koptová
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Praktické poznatky ze zavádění systému „Komunikace občana s úřadem”
Informační systémy podnikové systémy CRM
Ing. Rostislav Babarík Úloha a postavení Ministerstva informatiky ČR ve vztahu k územním samosprávám Ing. Rostislav.
Transkript prezentace:

Michal Zbořil Solution Specialist Oracle Czech

Komunikační centra pro občany

Agenda Proč se zabývat Komunikačními centry? Stávající stav a jeho dopady Role Komunikačních center a jednotlivých komunikačních kanálů Organizace Komunikačních center Zavádění Komunikačních center a související problematika Hlavní přínosy zavedení Komunikačních center

Důvody a příčiny vedoucí ke změně Vlivy a tlaky působící na veřejnou správu Interní vlivy: Limitované rozpočty a snaha o efektivní využívání zdrojů. Tlaky na vyšší efektivnost fungování veřejné správy. Zvyšující se nároky na informace a jejich sdílení. Nesourodost stávající informační architektury ve veřejné správě. Podpoření koncepce ESD (Electronic Service Delivery). Měnící se legislativa a nutnost jejího snadného promítnutí to praxe. Tlak ze strany veřejnosti: Vliv komerční sféry na formování nároků veřejnosti. Požadavek na snadnou a rychlou komunikaci s úřadem prostřednictvím zvoleného komunikačního kanálu. Vyšší nároky na přístup k informacím. Očekávání rychlého a snadného vyřízení požadavku. Požadavek na aktivní přístup a roli úřadu.

Postavení veřejnosti PŘED zavedením Komunikačního centra Úmrtí v rodině, Sociální dávky Nový OP Svatba Stavební povolení Ztracený OP, Živnostenský list Narození dítěte Matrika Odbor soc. věcí Stavební odbor Odbor správní Živnost. odbor VeřejnostŽivotní situaceZpůsob komunikace

Postavení veřejnosti PO zavedení Komunikačního centra Úmrtí v rodině, Sociální dávky Nový OP Svatba Stavební povolení Ztracený OP, Živnostenský list Narození dítěte Matrika Odbor soc. věcí Stavební odbor Odbor správní Živnost. odbor Komunikační centrum VeřejnostŽivotní situaceZpůsob komunikace

Role a pojetí Komunikačních center Komunikační centrum nesmí být chápáno pouze jako klasické místo pro příjem a vyřízení telefonických dotazů občanů nebo pouhá přepážka. Mělo by představovat ucelený mix navzájem se doplňujících komunikačních kanálů. Role: Zajištění jednotného styku a komunikace s veřejností (občané, organizace). Poskytnutí jistého zdroje informací pro veřejnost. Vytvoření účinného a efektivního mezičlánku mezi veřejností a specializovanými odbory. Nástroj na budování nového obrazu veřejné/samo-správy. Různé formy komunikace: Osobní jednání- Universální přepážka Telefonický styk Fax ová komunikace Chat SMS Web – Internet- v rámci portálu + Internetové kiosky Pošta- Podatelna Telefonické centrum

Možné využití jednotlivých komunikačních kanálů Proč více komunikačních kanálů? Různé skupiny preferují jiné způsoby komunikace s úřadem. Možnost lépe rozložit objem komunikace v čase a mezi jednotlivé kanály (formy komunikace). Různá nákladnost jednotlivých způsobů komunikace. Rozdílná míra komfortu. Faktory ovlivňující využitelnost jednotlivých kanálů? Míra dostupnosti (fyzické umístění univerzálních přepážek, připojení na Internet, kiosky, apod.). Zvyklosti jednotlivých skupin behaviorální a demografické faktory (starší občané, zástupci organizací, uživatelé Internetu, atd.). Legislativní omezení a míra poskytovaných služeb přes jednotlivé komunikační kanály (ne vše lze vyřídit telefonicky nebo přes Internet). Komunikační strategie

Paralela s komerčními Komunikačními centry Pro účely veřejné správy je možné čerpat zkušenosti z komerčních kontaktních center. Existují však výrazné koncepční rozdíly plynoucí z rozdílů mezi komerčním a nekomerčním sektorem. Vybrané společné rysy: Snaha o vysoký standard služeb. Sledování efektivity jednotlivých pracovníků a komunikačních kanálů. Interní principy fungování a možná organizace centra. Centra koncipována jako primární místo pro komunikaci s občany/zákazníky. Vybrané rozdíly: Zvýšená náročnost na integraci systémů Komunikačního centra s ostatními systémy mnohdy nespadajícími do přímé kompetence (registry, GIS). Stejná úroveň služeb poskytovaná všem občanům bez rozdílu vs. různý servis pro rozdílné segmenty zákazníků u komerčních KC. Velký důraz na sledování nákladů a přínosů KC v komerční sféře vs. hájení obecných zájmů ve veřejném sektoru. Možná místní provázanost Komunikačního centra (přepážek) na další specializované odbory (v závislosti na míře poskytovaných služeb KC).

Praktické otázky a dopady související se zaváděním Komunikačních center Nutné zabezpečení sdílení informací: v rámci veřejné/samo-správy (jednotlivých úřadů a odborů). mezi úřadem s veřejností – ideálně stejná informační základna. Potřebné informace jsou často získávány jinde, než kde jsou procesně zpracovány. Vysoké komunikační nároky na pracovníky Komunikačních center. Širší záběr pracovníků Komunikačních center v oblasti zpracovávaných agend (specializace vs. universálnost). Nutná profesionální organizace práce napříč Komunikačním centrem a navazujícími odbory a úřady. Nutnost mít informace o občanech a organizacích v přehledné a srozumitelné podobě bez ohledu na způsob jejich prvotního zachycení. Spuštění Komunikačního centra má dopad nejen na samotné KC, ale především na zpracování jednotlivých agend a tím pádem na fungování jednotlivých odborů.

Pohled na Komunikační centrum z perspektivy IS Způsob interakce Telefon Fax Návštěva SMS Pošta Internet CIC Integrační platforma ÚstřednaIVR Znalostní báze Komunikační centrum

Střední Vysoká Střední

Koncepce rozložení řešení požadavků veřejnosti Agendy a činnosti zpracovávané místní a státní správou Veřejnost Komunik. centrum Agenda vyřízená v Komunikačním centru Agenda vyřizovaná v jednotl. úřadech nebo odborech Jednotlivé úřady/odbory Zpracování agend Požadavky veřejnosti Agendy na vyřízení Účelem Komunikačního centra je nejenom unifikovat styk občanů s úřady, ale i převzít a samostatně vyřídit určité množství správních agend nevyžadujících specifické procesní kroky, které lze provést jen za pomoci jednotlivých specializovaných úřadů nebo odborů.

Systémová podpora pro řešení požadavků občanů – řízení procesu zpracování Zpracování požadavku občanů z perspektivy Komunikačního centra Proces řešenípožadavků občanů Identifikace občana a požadavku - nalezení záznamu o občanovi a jeho interakční historii. - klasifikace požadavku. Je možné vyřešit samostatně? - je dostatek informací, dostatečná procesní a informační podpora, atd. Ano/Ne Vyřešit a zaznamenat řešení - poskytnout občanovi řešení a zachytit výsledek do IS. Zachytit a předat údaje - zachytit potřebné údaje nutné ke zpracování a předat je do příslušných odborů. Uzavřít - uzavřít interakci s občanem nebo organizací. Monitoring, komunikace a uzavření - monitorování a proaktivní komunikace o stavu vyřízení. Uzavření požad. Vyřízený požadavek Spokojený občan Není možné vyřešit okamžitě Je možné vyřešit samostatně Kontakt s občanem - pomocí občanem zvoleného komunikačního kanálu.

Pracoviště Universální. přepážky. Organizace Komunikačních center Celková organizace KC: Centralizovaná Decentralizovaná Interní členění: Front Office – komunikace s občany Back Office – zpracování Specializace vs. universálnost Komunikační centrum CIC Front OfficeBO Telefonické Centrum KC pro obvod 1 KC pro obvod 2 Návštěva úřadu Telefonní kontakt

Způsoby možného zavedení Komunikačních center Postupné zavádění Komunikačního centra a agend do provozu Vybudování a spuštění Komunikačního centra s možností zabezpečení základního portfolia vybraných agend (žádost o občanské průkazy, komunální odpad, stavební povolení, atd.). VýhodyNevýhody Komplexní a jednorázové zavedení Komunikačního centra Komunikační centrum je vybudováno a spuštěno s veškerou systémovou podporou, tzn. obsahem (agendami) v jediném kroku. VýhodyNevýhody Kontrolovaný přístup k zavádění. Možnost operativního zásahu a úprav priorit. Lepší možnost řídit financování budování centra. Výsledky v kratším čase. Možný souběh více systémů a způsobů zpracování (procesů) v jeden čas. Možné matení veřejnosti (co mohou vyřídit v novém centru?). Jasná komunikace s veřejností. Občasné najdou vše na jednom místě. Staré systémy a procesy ukončeny jednorázově. Vyšší časová náročnost na spuštění centra (a tím reálné dodání hodnot veřejnosti). Náročnější financování. Větší míra rizika při zavádění.

Přínosy Skupiny Veřejnost Prac. Komuni- kačního centra Správa Přínosy Snadný přístup k informacím a vyřízení požadavků obyvatel. Lepší orientace občanů na úřadu. Zavedení obslužných kanálů lépe vyhovujících potřebám obyvatel při zlepšené úrovni služeb. Unifikovaná 'tvář' veřejné správy a možnost aktivního přístupu. Vyšší spokojenost obyvatel. Vyřízení vybraných agend bez nutnosti fyzické návštěvy úřadu. Konsolidace procesů a pracovních postupů.

Přínosy Skupiny Veřejnost Prac. Komuni- kačního centra Správa Přínosy Zkrácení doby na zpracování jednotlivých požadavků. Podpora konceptu „Jednou a dost“. Možnost vyřízení více záležitostí na jediném místě. Snížení % chyb při vyřizování žádostí veřejnosti. Konsolidovaný náhled na údaje o občanech. Optimální vytížení pracovníků a eliminace výkyvů v objemech práce. Odstínění specializovaných úřadů a odborů od nežádoucích kontaktů s občany.

Přínosy Skupiny Veřejnost Prac. Komuni- kačního centra Správa Přínosy Rozmanitější práce pro pracovníky - jejich větší záběr a flexibilita. Menší nároky na školení pracovníků díky systémové podpoře. Lepší řízení pracovníků a podpora jejich hodnocení a motivace. Pracovníci Komunikačních center jsou vybaveni účinným podpůrným nástrojem. Snadné a rychlé zavádění nových a modifikace stávajících legislativních nařízení a postupů.

Oracle Czech s. r. o. Škrétova Praha 2 Česká republika Telefon: Kontaktní osoby: Michal Zbořil David Šabacký Bližší informace můžete získat na adrese:

Ukázka systému Centrum komunikace s občany

Střední Vysoká Střední

Hradec Králové

Magistrát – Hradec Králové Československé armády č. 408

Hradec Králové

Oracle Czech s. r. o. Škrétova Praha 2 Česká republika Telefon: Kontaktní osoby: Michal Zbořil David Šabacký Bližší informace můžete získat na adrese: