Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Praktické poznatky ze zavádění systému „Komunikace občana s úřadem”

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Praktické poznatky ze zavádění systému „Komunikace občana s úřadem”"— Transkript prezentace:

1 Praktické poznatky ze zavádění systému „Komunikace občana s úřadem”
Enabling Digital Society Duben 2006 Praktické poznatky ze zavádění systému „Komunikace občana s úřadem” Jindřich Šavel Ing. Jiří Bříza, CSc. ISSS Hradec Králové

2 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Cíl prezentace „Cílem této prezentace je představit praktické zkušenosti získané při zavádění systému pro komunikaci občana s úřadem.” ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

3 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Plán prezentace Úvod prezentace O společnosti aplis.cz Stručně o konceptu řešení Praktické poznatky při řešení Projekt eSMO a aplis.cz Inspirace i pro Vás? ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

4 aplis.cz - o společnosti
©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

5 aplis.cz - profil společnosti
založena v 1995, akciová společnost český dodavatel internetových databázových řešení, zaměřený na platformu Oracle orientace na velké a mezinárodní organizace a na veřejný sektor všechny činnosti organizace jsou procesně řízeny a organizace je certifikována dle standardu ISO 9001 partner pro oblast e-business, správy dokumentů, nástrojů pro spolupráci a CRM ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

6 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
aplis.cz - zaměření Standardní řešení aplis business communication Suite abc Suite Oracle eBS a Oracle Collaboration Suite Správa datových center Návrh a realizace infrastruktury datových center Provoz a dohled zákaznických systémů a datových center Specializace na platformy Oracle a Sun Microsystems Zakázkový vývoj a konzultační činnost Konzultační činnost Databáze Oracle Internetové aplikace a hostingová řešení Aplikace pro podporu CallCenter Integrace aplikací (BPEL a Web services) ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

7 abc Suite pro veřejný sektor
aplis DMS řešení pro správu dokumentů aplis eSSL a ePodatelna řešení spisové služby a elektronické podatelny aplis Web Portal publikační systém pro správu rozsáhlých web prezentací aplis CRM řešení pro řízení vztahu s klienty a partnery aplis Internet Procurement řešení pro efektivní nákupní procesy organizace ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

8 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
aplis.cz - projekty Standardní produkty Poskytování služeb Systémová integrace ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

9 Koncept řešení systému komunikace občana s úřadem
©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

10 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Koncept řešení „Základní myšlenkou je zjednodušení přístupu občanů k úřadům formou poskytnutí jednoho univerzálního přístupového a komunikačního bodu ve formě inteligentního informačního systému” ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

11 Evidence obyvatelstva Interní agendy Městského úřadu
Schéma konceptu Životní situace Vystavení pasu Svatba Nový pes Úmrtí Ztráta OP Telefon Internet Fax Pošta Info kiosek Univerzální rozhraní DB Oracle Matrika Evidence obyvatelstva Dopravní agendy Občanské průkazy Cestovní doklady Interní agendy Městského úřadu IS Multikanálový přístup Agendy Univerzální přepážka ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

12 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Shrnutí konceptu Systém primárně neřeší dílčí agendy úřadu Systém řeší pouze vstupy a výstupy z/do agend, případně i stavy dílčích podání Snahou je standardizovat kontakt s občanem – využití jednotné formy komunikace pro všechny agendy Tam kde to je možné (legislativně), se spojuje rozsah agend možných k vyřízení u jednoho okénka (princip univerzální přepážky) Systém řeší plánování zdrojů pro občany (objednávání úředníků) ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

13 Praktické zkušenosti a poznatky
©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

14 Původní stav na magistrátu
Vysoká heterogenita v SMO Zájmů a představ o projektu Zavedených aplikací Pracovníků – uživatelů a jejich správy Autentizace a řízeného přístupu do aplikací Podpory některých agend (např.OP) na jednotlivých obvodech města ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

15 Řešení - zvýšení homogenity 1
Soustavná práce s managementem a klíčovými uživateli, sady popisných dokumentů a práce s připomínkami, definice superuživatelů (Zájmy a představy o projektu) Důsledné rozložení funkcí FO a BO u každé z podporovaných agend (FO – eSMO, BO – současná agenda) (Zavedené aplikace) Standardizované integrační vrstvy zajišťující synchronní i asynchronní přenosy dat mezi eSMO a BO aplikací (SOA, BPEL, XML, WS,...) (Zavedené aplikace) ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

16 Řešení - zvýšení homogenity 2
Jednotný přístup pracovníků, jednotná správa pracovníků (uživatelů a jejich správy) SSO pro aplikace eSMO, správa smluvních uživatelů – občanů, práva – autorizace – správa jednotlivých aplikací (Autentizace a řízeného přístupu do aplikací) Internetový přístup do eSMO, nezávislost na geografické vzdálenosti, tj. stejná podpora vybraných agend na jednotlivých obvodech města (podpora na obvodech) ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

17 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Další poznatky Přístup pracovníků zadavatele Pozitivní přístup Příležitost nikoliv hrozba Legislativa Mnohdy největší překážka Nekonečný příběh Poučení: Nenadávejte úředníkům, oni by mnohdy skutečně chtěli, ale ono to doopravdy nejde ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

18 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
aplis.cz a projekt eSMO ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

19 Postavení aplis.cz v projektu
Jako součást vítězné aliance Siemens Siemens Systémová integrace a PM Digitalizace Dodávky technologií Další významní partneři projektu Oracle Databáze, midleware a CRM SW Sun Microsystems Hardware a JES SW Cisco IP telefonie ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

20 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Projekt eSMO a aplis.cz Architekt řešení Dodavatel aplikačního řešení abc Suite DMS a workflow eSSL – spisová služba Webový redakční systém Tvorba speciálních aplikací (Objednávkový systém) Tvorba datového skladu Tvorba integrační platformy (BPEL - WebServices) ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

21 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Projekt eSMO a aplis.cz Dodavatel systému monitoringu provozu (Novicom MoNET) Konzultační práce na implementaci CRM řešení Oracle (CIC) Konzultační práce na implementaci technologií Oracle databáze a AS, Sun Microsystems HW Spolupráce na digitalizaci dokumentů ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

22 Systém pro komunikaci občana s úřadem – přináší to reálný užitek?
©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

23 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Shrnutí přínosů Zlepšení úrovně poskytovaných služeb fyzickým a právnickým osobám Zvýšení transparentnosti a měřitelnost služeb občanům Využití stávajících agend bez potřeby rozsáhlých zásahů Postupná integrace dalších agend Možnost využití infrastruktury řešení pro další subjekty Velká angažovanost pracovníků zadavatele a dalších spolupracujících orgánů státní správy ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

24 ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.
Inspirace i pro Vás? Uvažujete o podobném řešení? Kontaktujte nás: Vysvětlíme koncept v celém rozsahu Představíme Vám dílčí technologie a aplikace Pokusíme se stanovit rámcový projektový rozpočet a postupný plán implementace Předáme Vám zkušenosti v oblasti spolufinancování z fondů EU ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.

25 709 00 Ostrava – Mariánské Hory
Kontakt aplis.cz, a.s. Jankovcova 57a Praha 7 tel: fax: Pobočka Ostrava Boleslavova 7 Ostrava – Mariánské Hory tel: web: ©2006 aplis.cz, a.s. All rights reserved.


Stáhnout ppt "Praktické poznatky ze zavádění systému „Komunikace občana s úřadem”"

Podobné prezentace


Reklamy Google