MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství
Komunikační akční plán RPS Nařízení EK 1159/2000 –Transparentnost / srozumitelnost potenciální žadatelé –Publicita široká veřejnost Komunikační akční plán RPS –schválen MV RPS –pravidelná zpráva o realizaci KAP RPS –Komunikační plán RPS 2005 (schválen MV RPS dne ) situace ke konci 4/2005
KAP RPS 2005 –Zkvalitňování služeb a podpora informačního servisu pro potenciální žadatele –Podpora znalosti průřezových otázek spojených s implementací SF v ČR –Diskuse o budoucnosti politiky HSS Posílení aktivit ve vztahu k široké veřejnosti: –Aktivity a sdělení propagačního charakteru (jednotná message o významu pomoci fondů EU pro ČR) –Prezentace konkrétních příkladů JAK Cílená mediální prezentace fondů EU Zaměření
KAP RPS 2005 Specifikace dle konečných závěrů sekundární analýzy projektu „Výzkum povědomí české veřejnosti o SF“ (2/2005) –pomoc EU směřovaná do ČR vůbec není pro českou veřejnost nezajímavým tématem (Fondy EU mají proto potenciál ve vztahu k zájmu masmédií) –potenciální přínosy fondů EU nejsou veřejností zcela správně chápány (dle závěrů dotazníkového šetření jsou např. paradoxně nejméně očekávána zlepšení v oblastech snížení regionálních rozdílů a zvýšení rovnoprávnosti mužů a žen) –informace o fondech EU považují občané méně často za konkrétní a věcné, přesné, jasné a srozumitelné (zejména v těchto aspektech tedy existují v komunikaci rezervy). Východiska pro věcné zaměření komunikačních aktivit
Realizace KAP RPS bloky aktivit Klasické informační a propagační postupy –Publikace, letáky, propagační předměty Informační a komunikační technologie (ICT) – newsletter Masmédia –Tisk, odborný tisk, rádio, TV Jednorázové informační a propagační akce –Infolinka, semináře, konference, veletrhy
Leták „Fondy EU – šance pro rozvoj ČR
Informační publikace Základní principy přípravy projektů
Newsletter Newsletter ŘO RPS
Informační linka o EU …komunikační nástroj pro strukturální fondy
KAP RPS výhled –Masmédia Cílená mediální prezentace fondů EU (společná message + příklady úspěšných projektů jednotlivých programů) Informační balíčky pro média –ICT Úprava ( uživatelsky orientovaná internetová aplikace + databázový vyhledavač) –Klasické informační a propagační postupy Ediční plán RPS 2005 (Glosář, Průvodce fondy EU, metodiky, strategické dokumenty – budoucnost 2007+) Letáky HP Propagační předměty RPS Vybrané plánované aktivity
KAP RPS 2005 Rozpočet –Technická pomoc pro RPS (5.2 SROP) –Indikativní rozpočet Kč
Oddělení pro informace, publicitu a vzdělávání RPS