I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; Předmět: Městská a regionální hromadná doprava Připravil: Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Úvodní list MHD a její základní znaky...\E:\Přednášky-TVMHD\Znaky.ppt
Schéma plošného rozvoje města s pentlogramem intenzity přepravního proudu I. etapaII. etapaIII. etapa
Schéma liniového rozvoje města s pentlogramem intenzity přepravního proudu I. etapaII. etapaIII. etapa
Schéma satelitního rozvoje města s pentlogramem intenzity přepravního proudu I. etapaII. etapa
Hybnost obyvatelstva – 1/2 O - počet přepravených osob ve městě nebo oblasti za sledované období v daném systému dopravy [osoba/rok] O m - počet obyvatel města nebo oblasti (průměrná hodnota za sledované období) [osoba] Hybnost obyvatelstva je počet cest (přemístění) připadající na 1 obyvatele dané oblasti za časovou jednotku (nejčastěji pracovní den nebo rok).
Hybnost obyvatelstva – 2/2 Prognóza hybnosti obyvatel města v dopravních prostředcích (středně velké město s obyvateli) H
Impedance t ijm - čas přepravy z bodu „i“ do bodu „j“ s použitím dopravního prostředku „m“ [min] t’ ijm - pasivní čas – čas chůze k zastávce, k automobilu, čekání na spoj, otevření garáže, otevření a nastartování automobilu, čas k parkování apod. [min] N ijm - náklady na přepravu [Kč] C 1 - součinitel vnímání pasivního času t’ ijm (>0) [min -1 ] C 2 - součinitel popisující důležitost ceny ve vztahu k času [Kč] C 3 - součinitel vyjadřující subjektivní hodnocení kvality dopravního prostředku [-]
Pravděpodobnost výběru MHD e - základ přirozených logaritmů (2,781…) I h - impedance pro MHD (tj. odpor vůči MHD) I a - impedance pro IAD (tj. odpor vůči IAD)
Logistická S-křivka pravděpodobnosti výběru MHD
Institut dopravy, Fakulta strojní, VŠB – TU Ostrava 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba kancelář: A-736 telefon: Závěrečný list Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Kontakt