10.06.2005Ulrike Rosner „Týmová práce“ 1 Týmová práce v Městské knihovně Chemnitz Vývoj, úkoly a organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Projektové řízení Modul č.1.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Základ kvalitního vyjednávacího týmu = dobře vyškolený kolektivní vyjednavač 3 základní stavební kameny kvalitního vyškolení: 1.Odborné znalosti 2.Techniky.
Nabídka personálních služeb
Elke Beer - Správní reforma SBC 1 Odborný seminář českých knihoven ve spolupráci s Goethe-Institutem Praha Chemnitz, června 2005.
Audit IT procesů ve FNOL
OD FAKULTNÍCH KNIHOVEN KE KNIHOVNĚ CENTRÁLNÍ Dana Lošťáková Knihovna UP Olomouc.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Činnost veřejné správy
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Aplikace teorie information commons v Ústřední knihovně Přírodovědecké fakulty MU Klub vysokoškolských knihovníků SKIP Zdeňka Dohnálková Prosinec 2006.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Organizace a organizování podniku
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Stav realizace projektu AutoAdapt RNDr. Danica Pražáková Rada ředitelů AutoSAP
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Osobní management – modul č.4
10 pilířů reformy Policie ČR
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Domov pro osoby se zdravotním postižením
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 1 Týmová práce v Městské knihovně Chemnitz Vývoj, úkoly a organizace

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 2 Co se dozvíte ? 1.Nutnost zavedení 2.Vývojový proces 3.Prezentace jednotlivých fází 4.Dnešní podoba týmové práce

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 3 Jak vypadala dosavadní organizační struktura? Ředitel Sekretariát Ekonomicko-správní odbor Odbor práce s veřejností Vedoucí oddělení NávštěvníkůVedoucí oddělení Lektorát Vedoucí odboru Lektorát Vedoucí odboru Nákup/Technika Vedoucí odboru Ústřední knihovna Vedoucí odboru Pobočkové knihovny Vedoucí specializo- vaných oddělení Referenti Zaměstnanci Vedocí pobočky Zaměstnanci Referenti Zaměstnanci Lektoři Referenti Zaměstnanci

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 4 Proč práce v týmech? Decentralizace Podpora vlastní iniciativy zaměstnanců Flexibilnější práce zaměstnanců Zredukovat náročnost koordinace Optimalizace procesu Zvýšení kvality

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 5 Co je to práce v týmech ? Forma kolektivní organizace práce, při níž přebírá více osob určitý úkol, který společně řeší a plní podle určitých pravidel a dohod, sledují přitom společné cíle skupiny a navzájem spolu komunikují.

Ulrike Rosner „Týmová práce“ Začátek 2000 Zapojení zaměstnanců 2001 Fáze koncepce / Modelování procesu 2002 Příprava změny systému 06/2002 Zahájení práce v týmech 06/2003 Vyhodnocení po prvním roce, problémy / změny Dnešní týmy Městské knihovny Jak probíhalo zavedení týmové práce ? Nutné kroky

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 7 Jak to všechno začalo ? Pilotní projekt: Decentralizovaná zodpovědnost za zdroje Stěhování do nové budovy Automatizace pracovních procesů Změna pracovních postupů

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 8 Co se muselo udělat pro zaměstnance ? Workshopy se všemi zaměstnanci Zapojení zaměstnanců do zavedení práce v týmech Externí projektový manager Pracovní skupina pro týmovou strukturu

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 9 Jaká školení proběhla? Týmový trénink – Společně k úspěchu Systémy teamového managementu Personální rozvoj Projektový management Kvalifikace v oblasti podnikového hospodářství Seminář o týmové struktuře (projektový manager) Týmová práce v oblasti knihovnictví (projektový manager) Vize a management – Týmová práce v Městské knihovně  všichni zaměstnanci (projektový manager) Valné hromady zaměstnanců – týmová struktura Interní školení týkající se specifických knihovnických činností

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 10 Jaké úkoly nás čekaly před zavedením týmové práce? Decentralizace úkolů Katalogy úloh pro jednotlivé týmy Výkaznictví a stanovení cílů Týmový řád Stanovení úkolů týmových mluvčích a jejich volba Provozní řád městské knihovny Vytvoření týmů podle tematických skupin fondu Předběžný plán strukturního členění Městské knihovny

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 11 Jak vypadala organizační struktura ve fázi testování ? ŘeditelSekretariátKontrolor Tým I Děti, Mládež, Hudba __________ Část služeb Knihovnický servis Tým II Člověk, Příroda, Technika __________ Část služeb Ekonomika/Správa Tým III Ekonomika, Právo, Dějiny __________ Část služeb Práce s veřejností Tým IV Literatura,Umění Jazyky, Cestování __________ Část služeb Výpočetní technika Tým V+ VI Pobočky Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Vzdělávání a školení Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Správa Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Rozvoj fondu Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Uživatelské služby/zást.řed. Vedoucí odborného odd./ Odborný poradce Zpracování fondu

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 12 Vyhodnocení po prvním roce: Jaké problémy se vyskytly ? Odrazit se ode dna Anketa mezi zaměstnanci Mluvčí týmů Velikost týmů 1. Fáze: Opuštění „starého světa “ 2. Fáze: Zorganizovat přechod na nový systém 3. Fáze: Vědomé zvolení „nového světa“ Spokojenost s pracovní situací Práce v týmu Vztah zaměstnanců k vedení Sloučení malých týmů Systém se neosvědčil

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 13 Vyhodnocení po prvním roce: Jaké změny byly provedeny ? Péče o týmy Sloučení týmů Péče o odborná oddělení Sestavení plánu služeb Týmoví mluvčí  Vedoucí týmů 6 týmů  4 týmy Decentralizovaně v týmech  Centrálně v části uživatelských služeb Jednotliví odborní poradci  Management uživatelů a fondů

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 14 Jak vypadá organigram Městské knihovny dnes ? Ředitel Vedoucí týmu 1 Mládež & Hudba Vzdělávání a školení Vedoucí týmu 2 Věda & Technika Správa Vedoucí týmu 3 Kultura & Země Odborný lektorát Vedoucí týmu 4 Městská síť Uživatelské služby Zástupce ředitele / Management uživatelů Management fondu/ Controlling Sekretariát ÖA, EDV Práce s veřejností, Výpočetní technika

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 15 Jaké odborné úkoly Budování fondu Zpřístupnění fondu Prezentace fondu Informační služby Práce s veřejností Výpočetní technika Správa upomínek Plánování služeb Část práce s veřejností plní týmy ? zůstávají centralizované?

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 16 Jaké úkoly zůstávají Koordinace přenesených procesů Realizace stanovených cílů Utváření a realizace pracovních procesů Stanovení práce zaměstnanců Výměna informací a znalostí Zvládání konfliktů v týmu Situační analýza a výkaznictví Reprezentace Organizace Koordinace Komunikace Moderování Vyrovnávání Motivování týmům ? Vedoucímu týmu ?

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 17 Co přinesla změna na systém týmové práce návštěvníkům a zaměstnancům ? Motivace Komunikace Pracovní atmosféra Proces neustálého zlepšování Organizace, která se učí Společné usilování o dané cíle Chování a myšlení Důvěra roste Vzájemné učení Neustálá výměna informací

Ulrike Rosner „Týmová práce“ 18 Máte nějaké otázky ?